Gå til innhold

Skole pcer, kan man kjøre software feks fra USB pinne?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Får innimellom spørsmål fra de som har skolePCer, hvor skolen har blokkert for innstallasjon av software (får opp passord).

Er litt usikker på hvordan dette virker, men jeg lurte litt på om man f.eks kan kjøre programmer fra en USB minnepinne, en ekstern harddisk eller noe eller om passordet blokkerer alt?

Det er f.eks endel som vil legge inn rippe-program for å overføre musikk til mobilene, legge inn nokia pc suite, bytte til favorittnettleser osv osv.

Det passordet, kan man knekke det med f.eks SC passunleach og lignende, og hva skjer om man knekker passordet og åpner pcen for fri bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en skole her i byen har noen skaffet seg admin passord på mer eller mindre lovlig måte og kan gjøre hva de vil. På min egen kjørte jeg Football Manager fra minnepenn, mens San Andreas hadde jeg ikke muligheten til å innstallere. Nettlesere osv kan man da legge inn uansett? Kjenner et par som bruker Google Chrome.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Synes prinsipielt at det hadde vært bedre med en partisjonering hvor skolebiten hadde sin del og var urørbar, mens man fikk en egen del å leke seg på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...