Dina123 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg vet ikke hva stoffet FeCu heter? Tusen takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jern-Kobber legering ? Eventuelt Ferrokobber. http://en.wikipedia.org/wiki/Ferroalloy Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Stoffet finnes ikke. Begge har 2+ ladning, åltså ingen mulighet for å bindes sammen. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Stoffet finnes ikke. Begge har 2+ ladning, åltså ingen mulighet for å bindes sammen. Strengt tatt har kobber +1 eller +2 og jern har +2 og +3 som vanlige ladninger så det betyr ikke noe. Metaller kan gjerne lage substitusjonslegeringer hvis atomstørrelsen er lik eller innterstitielle legeringer hvis forskjellen er stor som i jern og karbon. En titt på fase diagramet til jern-kobber systemet skulle fortelle deg hva det heter. Ta en titt på denne artikkelen. Cobos Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ok, da. Men jeg tenkte mer på de mest stabile og realistiske mulighetene. Ikke eksprimentelle legeringer. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ok, da. Men jeg tenkte mer på de mest stabile og realistiske mulighetene. Ikke eksprimentelle legeringer. Jeg skal være enig i at de FeCu fasediagrammene ikke er vanlige legeringer, men poenget mitt var at 2 metaller med +2 ladning fint lager legeringer. Praktisk eksempel er kobber-tinn legeringer som begge to er positive metallioner og lager den velkjente legeringen bronse. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå