Gå til innhold

Bra kjøle egenskaper?

rogerDAT

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har erfaring med

ThermalTake Silent Viking vifta. Lurer på om jeg skal skaffe meg en slik. Har lest i flere tester at den skal være veldig stille. Men stiller er ikke nok. Jeg vil jo selvfølgelig at den skal ha gode kjøle egenskaper også. Driver og oc min duron 900, og jeg synes den blir litt for varm sånn som den er nå. Kommer fort opp i 55-58 grader når jeg kjører den på 1 ghz (100*10). PC'n min bråker nok som det er, grunnet en litt sliten seagate disk, så jeg vil gjerne ha en stillegående vifte som gjør jobben sin. I tillegg vil jeg gjerne ha noen mhz til ut av cpu. Hvis noen har andre forslag til kjølere, så kom gjerne med dem. Prisen bør ikke være mere enn 400-500 kr. Jeg driver også å leker med tanken på vannkjøling. Tror det hadde vært bra. Særlig med tanke på det store plexiglass vinduet på kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la også merke til prisen på denne, ikke altfor dyr nei. Men litt høyt støy nivå synes jeg. Hvor mye koster en slik rheostat bryter? Prisen på TT Silent Viking ligger nemlig på runft 450 kroner, og den skal i tillegg være veldig stille. 21 dB i følge http://www.kylning.com

Vet ikke helt hva som vil lønne seg. Hadde selvfølgelig vært stilig med vifte styring i tillegg, men har planer om å mekke dette senere til alle viftene senere.

Men den Glacier vifta så veldig lovende ut. Hvordan er er netconnection på levering og support? Noen som har gode/dårlige erfaringer med dem?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-26 18:58, rogerDAT skrev:

Jeg la også merke til prisen på denne, ikke altfor dyr nei. Men litt høyt støy nivå synes jeg. Hvor mye koster en slik rheostat bryter? Prisen på TT Silent Viking ligger nemlig på runft 450 kroner, og den skal i tillegg være veldig stille. 21 dB i følge

Vet ikke helt hva som vil lønne seg. Hadde selvfølgelig vært stilig med vifte styring i tillegg, men har planer om å mekke dette senere til alle viftene senere.

Men den Glacier vifta så veldig lovende ut. Hvordan er er netconnection på levering og support? Noen som har gode/dårlige erfaringer med dem?

Har bestillt fra netconnection.no er par ganger, og begge gangene tok det tre dager fra jeg bestillte til pakken lå på postkontoret mitt.. Så jeg har ingen ting å klage på levering..

I tillegg så er de veldig hurtige til å svare på mail, og til alle døgnets tider.. Satt og surfet litt her om kvelden, og sendt mail om ett vannkjølingsspørsmål, og fikk svar to minutter senere, og det var klokken 11 om kvelden.

Netconnection selger også rheostat, som er laget av Zalman (se under Tilbehør).. Tror den kostet rundt 50,-

Lenke til kommentar

Ja netconnection virker veldig seriøse med tanke på alle henvendelser også videre, spurte om en han kunne skaffe noen deler til meg, 5min etterpå eller noe i den duren så hadde han hostet opp priser osv, da sa han også at han hadde lagt på 10-15prosent for å finne ut prisen slik at han var sikkerpå at det ikke kom til å koste mere en det han skrev :smile: Billige er de også :smile:

Lenke til kommentar

Høres unektelig veldig bra ut. En ting er lave priser, men en annen viktig ting er bra support. Og etter deres erfaringer å dømme, har netconnection akkurat det. Da blir det å bestille Millenium Glaciator II der fra.

Takk for alle svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...