jhenriks Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Jeg kjørte opp FSB (133->150 dvs 266->300) min slik at prossesoren gikk fra 1.54 (XP 1800) til 1.73 (XP2100) og den går greit uten noe spes ekstra kjøling (bare en Xtra vifte), men når jeg kjører opp BIOS til 166mHz (333 mHz) som kortet og rammen er laget for, streiker maskinen (ingen post, bare piping som gjør at jeg må slette cmos igjen:) ). Er det bare CPU'en som streiker (266mHz buss ut)? Har ikke moddet CPU'en (koblet cache L1 broene eller noe slikt). Forøvrig ble ytelsen vesentlig øket med denne bussoverklokkingen, men kanskje jeg bør vurdere en CPU med 333 buss ut? Eller r det noe annet jeg kan gjøre? Og hva er makstemperaturen jeg kan ha i an XP1800 før den grilles? Med overklokking er tempen ca 47 grader... ved hard belastning ca 51. Forøvrig gikk temperaturen i kabinettet vessentlig ned (og CPU) etter at jeg satte en ekstra vifte på strømforsyningen (blåser inn i strømforsyningen og ut fra kabinettet derfra), lukket ALLE luftehullene i kabinettet, men fjernet alle slot-stenger dingsene under agp kortet. På den måten tvinger jeg luft gjennom hele kabinettet (forbi agp kortet, northbridge kjøleren og cpu'e, Smart ehh? ) Grader på cpu gikk ned med 5 etter denne ENKLE moden. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Kjøp xp2400 på tilbud og få deg et bedre OC liv Lenke til kommentar
Orak Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hvilken XP1800 har du da ? hvilken core og stepping? Lenke til kommentar
jhenriks Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 AMD Athlon XP Family 6, Modell 6. Stepping ID 2 Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hehe, vi trenger nok litt mer. Ta en kikk under cpuen du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå