Knarkhild Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Håper ikke dette innlegget er helt malplassert. Uansett, jeg er en jente som har lyst til å game. Har så vidt gamet litt fra før av, og da The Sims 2 og WOW. The Sims 2 og WOW synes jeg var i overkant kjedelige. The Sims 2 fordi det var null action, og WOW fordi jeg måtte gjøre masse kjedelige og uinteressante oppgaver, og kom bare til level 16 maks alle gangene. Tror ikke MMORPG er helt greien for meg, og skulle gjerne spilt et spill som ikke er så vanskelig siden jeg er ganske nybegynner. Noen tips til spill som kan passe? Er ukjent i spill-jungelen. Liker ikke så godt blod og avrevne kroppsdeler. Gjerne hoppe litt rundt, sanke poeng, finne nøkler og drepe andre på en pen måte. Ei heller bilspill og omfattende skytespill. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Fable 2? er et RPG der man fort kan bli sittende 50-100 timer med Lenke til kommentar
Omini Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Lego spill pleier å være bra. Hoppe rundt og samle klosser. Ingen av revne kroppsdeler eller blod. Passer alle. 10, 15, 20 eller 60 spiller ingen rolle Lenke til kommentar
Knarkhild Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Laster ned Machinarium! Har spilt demoen, den var gøy. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Machinarium er bare grise random da Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Nå er det litt vanskelig å vite hva slags spill du kan like. Men jeg skal likevel gjøre et forsøk på å komme med noen anbefalinger. Om forslagene ikke skulle falle i smak kan du alltids legge til noen flere ledetråder. 1. Trackmania United Forever For mitt første forslag drister jeg meg utpå med et bilspill, tross din aversjon mot bilspill. Trackmania er imidlertid ikke et bilspill i sjangerens klassiske stil. Trackmania går kort sagt ut på å kjøre raske biler gjennom baner hvis design minner mest om berg-og-dal-baner. Man får kjøre gjennom loops, hoppe over store avstander, kjøre i halfpipes, gjennom tuneller, i krappe svinger etc. Spillet er latterlig urealistisk, og det er vel her kjernen i spillet ligger. Det er overhodet ikke meningen at du skal få følelsen av å kjøre bil. Trackmania handler ene og alene om å kjøre raske biler gjennom baner som er så latterlig sinnsvake at det halve kunne vært nok. Spillet tilbyr en rekke ulike "miljøer" som hver har sin unike biltype og banestil, og bidrar til å gi en variert spillopplevelse. Foruten dette har spillet en unik bane-editor som må kunne sies å være en av de mest lettfattelige jeg har vært borte i. Resultatet er et hav av brukerskapte baner på nettsteder på internett, og ikke minst på flerspilleren i spillet. Best av alt, spillet kommer i en gratis versjon (Trackmania Nations Forever) som gir deg tilgang til et av fullversjonens miljøer, det såkalte stadium-miljøet. Skjermbilder ville ikke gjort dette spillet rettferdighet. For å få et godt inntrykk er en youtube-video på sin plass: Se filmen hos Youtube 2. Rollercoaster Tycoon For mitt andre valg plukker jeg ut en personlig klassiker. Det har til nå kommet ut tre spill i Rollercoaster Tycoon-serien. De to eldste begynner å dra på årene og er ikke akkurat grafiske undre. Det tredje spillet kommer i full 3D, og man kan sågar til og med prøvekjøre sine egne berg-og-dal-baner. Rent personlig tror jeg nok de to første var de beste (per min smak), spesielt med tanke på spillbarheten. På en annen side er også det tredje spillet ganske bra. Rollercoaster Tycoon går som du sikkert skjønner av navnet ut på å drive en fornøyelsespark. Nå er riktignok drift av parken bare en liten del av jobben. En slik jobb ville da vært kjedelig. Nei, i tillegg til å bestemme priser og ansette personell har du også i oppgave å bygge parken. Og det er her moroa kommer inn. Du får selv plassere karruseller, veier etc. Men best av alt, du får selvsagt bygge berg-og-dal-baner. Du kan bygge dem så svære du bare orker, gitt at du har penger til det selvsagt. om du vil lage en relativt rolig berg-og-dal-bane for de nervøse, eller verdens skumleste er opp til deg. Faktorer som kvalme, redsel og spenthet avgjøres nemlig av hvordan du bygger banene. Rollercoaster Tycoon er nok et av de festligste tycoon-spillene som finnes der ute, og det skal vanskelig gjøres å ikke like det. Om du synes det ville være veldig festlig å kunne prøvekjøre banene dine bør du utvilsomt gå for treeren i serien. Om det ikke er så viktig er det like greit å gå for eneren eller toeren. En ting er hvertfall sikkert. Om man ikke får dratt på Tusenfryd eller Lindeberg en gang i året vil Rollercoaster Tycoon være en hyggelig trøst. Skjermbilde fra eneren (lagt i spoiler pga størrelse): Flere anbefalinger kommer nok med ti og stundom. Endret 11. desember 2009 av Snorre Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Rollercoaster Tycoon og Lego-spillene må jeg si meg enig i, ellers har man jo Tycoon-spillet over alle, nemlig Transport Tycoon (som ligger fritt på nett) Med tanke på at du sier at The Sims var for lite action, så kan dog Tycoon-spillene fort bli kjedelige, men de er jo verdt å sjekke ut? Ellers er det selvfølgelig en del RPG-spill som kan være verdt å sjekke ut, f.eks KOTOR-spillene (som er fantastiske på alle måter) eller (og nå må jeg anstrenge meg for å ikke skrive Fallout) Mass Effect. Lenke til kommentar
Solberg2k Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Theme Park World Lenke til kommentar
Licht Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 http://trine-thegame.com/site/ burde oppfylle alle kriteriene. Strålende spill også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå