Gå til innhold

ASUS P4P800


Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen av dere som har ASUS P4P800 deluxe kortet med Intel 865PE brikkesett.

 

Det viser seg kanskje at det er svært liten plass for de nye skjermkortene på dette kortet. Kjøleren til brikkesett sitter svært nær AGP slott. Likeså så er DIMM slottene trekt såpas langt ned at de kommer i konflikt med skjermkortet.

 

Problemet er avstanden mellom skjermkort og kjøler og mellom skjermkort og DIMM (RAM) brikkene.

 

Er det noen av dere som har dette hovedkortet som og som har montert større skjermkort som Herkules Radon 9700 eller 9800.

 

Er det plass nokk til kjølerne på skjermkortet.

:shrug:

 

På forhånd takk

 

John Kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt dette kortet fra komplett, men jeg leste en test (meget bra test) hos HEXUS.

I denne testen kom det fram at det er svært liten plass til store skjermkort.

 

Forøvrig så trur jeg dette kortet (P4P800Deluxe) er et meget bra kort.

 

Har også bestilt Hercules Radon 9800 Pro med en del kjølere på oversiden. (Mot Intel kjøleren)

 

 

John Kr

Lenke til kommentar

Som jeg ser det nå så kommer jeg til å avmontere den passive kjøleren på brikkesettet og kappe av deler av den ene kjølepinnene som eventuelt vil ta borti kjøleren på Hercules kortet.

 

Merkelig at ASUS lager HK med presspassning.

 

Håper dette går bra.

 

John Kr

Lenke til kommentar
Som jeg ser det nå så kommer jeg til å avmontere den passive kjøleren på brikkesettet og kappe av deler av den ene kjølepinnene som eventuelt vil ta borti kjøleren på Hercules kortet.

 

Merkelig at ASUS lager HK med presspassning.

 

Håper dette går bra.

 

John Kr

 

Har hørt at de har vridd nb så at det prob er borte,men jeg kan ikke bekrefte det

Lenke til kommentar

På mitt Asus P4C800 Deluxe er nb vridd til "normal" stilling, samt at nb-kjøleren er mindre enn på bildene som ligger på nettet. Om dette også er tilfellet på P4P800 vet jeg ikke, men det kan kanskje være lurt å ta kontakt med Komplett for å sjekke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fikk mitt P4P800 fra Komplett sist uke og kjøleren på nortbridgen er vridd 45 grader i forhold til den jeg så på div tester på nettet. Nå er det ikke noe prob med plassen lenger :)

 

...tør jeg spørre om dette er Deluxe-versjonen av kortet?

 

 

 

(turte visst å spørre...;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...