Bushmills Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Min bror skal ha en skolepc, og jeg mener han(jeg) har et lite dilemma: Liten og drit vs stor og kraftig? Aspire 5739G har Core2DuoT6600 og et bedre skjermkort, men i tillegg veier den nesten 3 kg. Kan bli litt tungvint å bære på. Flere i Timeline-serien veier under 2 kg, fin liten 13,3” skjerm. Men så har jo de fleste ekle CPUer og griseskjermkort. Duger disse prosessorene til noe i det hele tatt? Jeg får jo seriøst pusteproblemer når de har tenkt å kjøpe en bærbar til Kr 7000,- som i flere tester får betegnelsen ”flaskehals under tyngre oppgaver”. Nei, han skal ikke drive med videoredigering eller noe i den dur, men når man sitter på for eksempel Word, Msn, flere faner i Firefox, og kanskje hører på musikk – vil Timeline-serien duge da? Trenger en pc med 13” skjerm < 2kg, 4GB/500GB + over middelskraftig prosessor (helst dobbelkjerne) og et skjermkort som takler noe mer enn bare Wolfstein. (Les: Runescape High Detail) Hva tror dere? Må man bare velge mellom disse to til denne prisen? Hva tror dere? Jeg blir snart gal. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 anbefaler at du tar en titt på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1104203 Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Hei og takk for svar. Går nok for 5739G! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå