Crazymech Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei, tenkte bare på å lage en liten tråd, delvis for å ha tidsfordriv i en kjedelig skoledag, og delvis for å diskutere bibliotek systemene i Windows 7. Lurte på om noen har noen meninger, brukertips, erfaringer, kritikk/ros, osv til dette? Give it your best shot! Personlig har eg enda ikke brukt windows 7 lenge, og disse meningene kan være nyansert på grunn av at jeg ikke har blitt vant med det. Likevel har eg en menig eg tenkte eg skulle dele. Eg mener da altså at bruken av biblioteker i Windows 7 er helt avhengig av hvilken type lagring du har. I en pc med 1 stykk lagringsmedia, intet mindre eller mer, mener jeg bibliotekene egentlig bare forverrer situasjonen. "Dokumenter" linker da til Mine Dokumenter. Er bare som å legge til en mellommann. Syns ikke dette var så veldig praktisk. Når det kommer til flere disker (kanskje spesielt eksterne? Men har ikke testet) er det derimot mer brukbart etter min mening. I disse tilfellene er det mer praktisk å bruke et bibliotek til å inkludere flere mapper fra forskjellige harddisker da det ikke alltid er praktisk å samle filene til 1 mappe (som det egentlig etter min mening er med 1 stykk media) For eksempel hvis man har en OS-SSD og en Lagring-HDD og man har et par 2-3 yndlingsspill på SSD'en, mens hovedparten ligger på HDD'en. Da er det praktisk å kunne lage et "Spill" bibliotek med spill mappene fra både X: og Y:. Har ikke fått testet enda men er spent på om dette fungerer sømløst (dvs uten feilmelding hver gang man går inn i biblioteket) med eksterne disker også. For å gå tilbake til 1-media mener jeg dette ikke er praktisk derimot, da det er like lett å flytte over filene i mappe Y til mappe X, som det er å linke til begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå