Noble Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er det noe spesiellt jeg må ha i tankene dersom jeg skal endre partisjonsstørrelser i windows 2003 med gparted. Kjører RAID1 på serveren, har to partisjoner på samme fysiske disk. C-disken begynner å gå tom for plass. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er det noe spesiellt jeg må ha i tankene dersom jeg skal endre partisjonsstørrelser i windows 2003 med gparted. Kjører RAID1 på serveren, har to partisjoner på samme fysiske disk. C-disken begynner å gå tom for plass. Sånn bortsett fra at det tar lang tid (noen timer) og at du bør ha sikkerhetskopi og ledig plass på etterfølgende partisjon? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Har en del software installert som jeg ikke har tid eller mulighet for å installere på nytt om noe skulle gå galt. Er det mulig å lage en avbildning av disken, og deretter igjenopprette denne om noe skulle skjære seg? Isåfall, hvilken software bruker jeg? Lenke til kommentar
atlef Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Angående speiling av maskinen er Clonezilla et godt og gratis alternativ. Støtter en lang rekke metoder for sikkerhetskopiering, bla. over nettverket, lokal eller ekstern disk og i de nyere utgavene er det støtte for to-kjerne komprimering av bildet. Eventuelt så laster du ned Parted Magic LiveCD som har Clonezilla på listen over programmer, inneholder også gparted. atlef. Endret 4. november 2009 av atlef Lenke til kommentar
Noble Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 La oss si at jeg endrer partisjonsstørrelsene, og noe skjer. Vi det klonede bildet ha mulighet for å igjenopprette partisjonene slik de stod? Eller må jeg manuellt endre dette FØR jeg kan bruke sikkerhetsbildet som ble laget? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Har en del software installert som jeg ikke har tid eller mulighet for å installere på nytt om noe skulle gå galt. Er det mulig å lage en avbildning av disken, og deretter igjenopprette denne om noe skulle skjære seg? Isåfall, hvilken software bruker jeg? Av gratisprogrammene så tror jeg ikke du har så mange andre alternativer enn PINGPING. Men når du har satt deg inn i programmet, så får du jobben gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå