Gå til innhold

Ny blu-ray spiller med gammelt pioneer hjemmekinoanlegg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg ny blu-ray spiller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443342

Jeg vil gjerne bruke disse høyttalerne minus selve dvd-spilleren : http://www.pioneer.no/no/products/archive/DCS-240/index.html

Problemet er at høyttalerkablene har en sånn retard-plugg på seg (se vedlagt bilde), så de passer ikke når jeg da skal plugge de inn i blu-ray spilleren. Jeg tenkte da at jeg bare kunne kappe av de gamle pluggene og erstatte de med nye, men vet ikke hva slags, hvor jeg skal kjøpe de osv...

Høyttalerkablene har to små ledninger til hver plugg..

Kan noen hjelpe meg?

post-74549-1257253044_thumb.jpg

Endret av TeppeTor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Høyttalerne må ha en egen forsterker for at du kan bruke dem. Det går ikke an å bare plugge dem inn i Blu-ray-spilleren og vente på god-lyden. Grunnen til at det fungerte på "DVD-spilleren" din, var at denne hadde innebygget forsterker.

Jeg anbefaler at du kjøper en hjemmekinoreceiver som du kobler høyttalerne, Blu-ray-spilleren og TV-en til.

Hvis du ikke vil dette, må du koble Blu-ray-spilleren til ditt allerede eksisterende anlegg via en optisk eller koaksial kabel, gitt at det har en av disse inngangene. Dette vil da ikke gi deg fullt utbytte av HD-formatene (på lydsiden).

Lenke til kommentar
Høyttalerne må ha en egen forsterker for at du kan bruke dem. Det går ikke an å bare plugge dem inn i Blu-ray-spilleren og vente på god-lyden. Grunnen til at det fungerte på "DVD-spilleren" din, var at denne hadde innebygget forsterker.

Jeg anbefaler at du kjøper en hjemmekinoreceiver som du kobler høyttalerne, Blu-ray-spilleren og TV-en til.

Hvis du ikke vil dette, må du koble Blu-ray-spilleren til ditt allerede eksisterende anlegg via en optisk eller koaksial kabel, gitt at det har en av disse inngangene. Dette vil da ikke gi deg fullt utbytte av HD-formatene (på lydsiden).

Så det er altså ikke en innebygget forsterker i en sånn type blu-ray spiller?

Lenke til kommentar

Men si at jeg kjøper en hjemmekino - reciever. Hva slags plugger trenger jeg på kablene da?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...