TeppeTor Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Hei. Jeg har kjøpt meg ny blu-ray spiller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443342 Jeg vil gjerne bruke disse høyttalerne minus selve dvd-spilleren : http://www.pioneer.no/no/products/archive/DCS-240/index.html Problemet er at høyttalerkablene har en sånn retard-plugg på seg (se vedlagt bilde), så de passer ikke når jeg da skal plugge de inn i blu-ray spilleren. Jeg tenkte da at jeg bare kunne kappe av de gamle pluggene og erstatte de med nye, men vet ikke hva slags, hvor jeg skal kjøpe de osv... Høyttalerkablene har to små ledninger til hver plugg.. Kan noen hjelpe meg? Endret 3. november 2009 av TeppeTor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Høyttalerne må ha en egen forsterker for at du kan bruke dem. Det går ikke an å bare plugge dem inn i Blu-ray-spilleren og vente på god-lyden. Grunnen til at det fungerte på "DVD-spilleren" din, var at denne hadde innebygget forsterker. Jeg anbefaler at du kjøper en hjemmekinoreceiver som du kobler høyttalerne, Blu-ray-spilleren og TV-en til. Hvis du ikke vil dette, må du koble Blu-ray-spilleren til ditt allerede eksisterende anlegg via en optisk eller koaksial kabel, gitt at det har en av disse inngangene. Dette vil da ikke gi deg fullt utbytte av HD-formatene (på lydsiden). Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Høyttalerne må ha en egen forsterker for at du kan bruke dem. Det går ikke an å bare plugge dem inn i Blu-ray-spilleren og vente på god-lyden. Grunnen til at det fungerte på "DVD-spilleren" din, var at denne hadde innebygget forsterker.Jeg anbefaler at du kjøper en hjemmekinoreceiver som du kobler høyttalerne, Blu-ray-spilleren og TV-en til. Hvis du ikke vil dette, må du koble Blu-ray-spilleren til ditt allerede eksisterende anlegg via en optisk eller koaksial kabel, gitt at det har en av disse inngangene. Dette vil da ikke gi deg fullt utbytte av HD-formatene (på lydsiden). Så det er altså ikke en innebygget forsterker i en sånn type blu-ray spiller? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nei, en spiller er kun en spiller.. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Høyttalerne må ha en egen forsterker for at du kan bruke dem. Det går ikke an å bare plugge dem inn i Blu-ray-spilleren og vente på god-lyden. Grunnen til at det fungerte på "DVD-spilleren" din, var at denne hadde innebygget forsterker.Jeg anbefaler at du kjøper en hjemmekinoreceiver som du kobler høyttalerne, Blu-ray-spilleren og TV-en til. Hvis du ikke vil dette, må du koble Blu-ray-spilleren til ditt allerede eksisterende anlegg via en optisk eller koaksial kabel, gitt at det har en av disse inngangene. Dette vil da ikke gi deg fullt utbytte av HD-formatene (på lydsiden). Men si at jeg kjøper en hjemmekino - reciever. Hva slags plugger trenger jeg på kablene da? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ingen, men bananplugger om du vil.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Du trenger selvfølgelig også en HDMI-kabel mellom receiver og Blu-ray-spiller. Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Du trenger selvfølgelig også en HDMI-kabel mellom receiver og Blu-ray-spiller. Hehe, det vet jeg faktisk Men takk for alle svar uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå