Gå til innhold

Tore Hund - OpenSource-spill fra Norge

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om noen har hørt om dette spillet, men det er et forsøk på å starte opp spillutvikling i Trondheim såvidt jeg har forstått. Det ser jo litt 90-talls ut foreløpig, men det er vel hovedsaklig på grunn av mangel på gode folk vil jeg tro.

Tore Hund er en karakter fra Vikingetiden som holdt til ved Bjarkøy i Nord-Norge og som spilte en stor rolle for Norges utvikling på den tiden. Såvidt jeg vet skal historien være temmelig virkelighetstro og la oss være med og observere denne tiden selv. Kan godt bli en god kilde for utdanning og interesse rundt denne perioden her i Norge :)

http://torehund.no/

Som sagt ser det jo litt "meh" ut, men dette er opensource og mer å betegne som en mod utviklet av iherdige mennesker på fritiden og uten direkte lønn. Så langt synes jeg det ser rimelig godt ut, men mangel på gode 3d-modellere og teksturere ser det ut som at de har, så jeg vil gjerne bidra til å spre ordet og få flere med på prosjektet! :)

Her er forresten en video av et av de første utkastene:

Se filmen hos Youtube

Hva tror dere? Det kan vel på ingen måte konkurrere med dagens høye standard innen spill, men siden det er såpass amatørmessig enda så lenge synes jeg det ser rimelig bra ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...