Wubble Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Bra du bumpa fram igjen dette Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hadde du ventet to dager til hadde denne tråden kunnet feiret 5-årsbursdag-nekro. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det irriterer meg at folk ser merkelig, og nedlatende, på slike ting som Matrixisme, eller Star Warsisme eller hva faen. Mens derimot folk som er kristne, jøder, muslim, buddhist, det er greit! Hva faen liksom? Folk må få tro hva de vil. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Folk må få tro hva de vil. Så fremt ingen stormer inn i uskyldige folkemender og skriker "Jeg er NEO!", og sprenger seg selv ser jeg ikke noe galt i det.... Alt jeg ser er bare enda et menneske som tror på en eventyr historie som, atter en gang, ikke kan bevises selv om det sto om livet til de som skulle bevise dette.... Og hva er vitsen? Vi klarer oss utmerket uten å måtte tro på overnaturlige vesner.... men kanskje noe å skremme ungene med? "Hvis du ikke spiser opp maten din så kommer merovingeren å tar deg!" "-og han er slem han!"....... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ikke noe verre det enn gutter som leker Turtles. Vi har tydeligvis et sterkt behov for en viss dose virkelighetsflukt, og denne tar svært mange former verden over. Om ikke annet så er det gøy. May the Force be with you. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det irriterer meg at folk ser merkelig, og nedlatende, på slike ting som Matrixisme, eller Star Warsisme eller hva faen. Mens derimot folk som er kristne, jøder, muslim, buddhist, det er greit! Hva faen liksom? Folk må få tro hva de vil. Det er det absolutt ikke. Veldig mye værre faktisk. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Kan lett se for meg at dette blir en stor religion i fremtiden, når kristendommen, islam og de andre religionene forsvinner. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Buddhismen har jo en sånn oppfatning om at verden bare er en slags illusjon og at det er mulig å befri seg fra denne illusjonen som demonen Mara holder oss fanget i. Kristendommen snakker også som at verden er en slags illusjon. Den sier at mennesker egentlig er guder, og at det er mylig å unngå de fysiske lovene. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Helt seriøst ment nå.Det er stadig flere som begynner å tro på et konsept som i hverfall minner om matrix.De tror at verden og universet styres av en kontrollerende datamaskin.Denne er programert slik at den regner ut hvor fort en gjenstand faller mot bakken avhengi av den masse og tetthet.Enkle mattematiske regler bestemmer det meste i naturen og det er dette som har fått folk til å tro dette.Det er en svenske jeg dessverre ikke husker navnet på som har doktorgrad i filosofi ved university of oxford som tror dette og han har får stadig flere tilhengere.Tallet er ikke bekreftet ,men noen påstår at det finnes ca 200.000 personer på verdensbasis som tror dette.Disse folka mener at menneske har en fri vilje,men at menneskets sinn blir begrenset av denne dominerende datamaskinen. Denne \"religionen\" er veldig lik matrix konseptet,men en forskjell er at de ikke tror at man kan bli tatt ut fra denne maskinen sine systemer. Jeg vet ikke om disse folka har noen teorier på hvem som skapte maskinen. Dette kom temmelig rotete fram,men dere har vel forstått innholdet. de folka har det ikke helt bra Har de det bedre enn de som tror at Jorden er flat? www.theflatearthsociety.org Eller for å si det sånn, de som tror på at en person kan være en ånd, et menneske og en gud på en gang, at Jesus gikk på vannet, at universet og alt inni det ble laget og designet på 6 dager av en perfekt og allmektig og altvitende skapning, som ikke engang kunne forutse at mennesket ikke var perfekt, selv om han trodde det? (kristendommen) Eller at det finnes rundt 800 millioner forskjellige guder, en til hver familie, eller reinkarnasjon (hinduismen) Kunne fortsatt lenge her, men dere forstår poenget. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Buddhismen har jo en sånn oppfatning om at verden bare er en slags illusjon og at det er mulig å befri seg fra denne illusjonen som demonen Mara holder oss fanget i. Kristendommen snakker også som at verden er en slags illusjon. Den sier at mennesker egentlig er guder, og at det er mylig å unngå de fysiske lovene. Nordisk mytologi forteller også at verden ble til blant annet ved en hermafroditt og en ku. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Dette er faen meg århundrets bump..hvordan i svarte klarte du å finne en 5 år gammel tråd?! Lenke til kommentar
Livert Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Spiller det noen rolle hvor gammel en tråd er? Folk kjefter jo i ett sett hvis man lager en tråd som finnes fra før... Anyways... Mener å ha lest at Jedi er en av de raskest voksende religionene Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Finn den som ikke passer inn. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 haha, mange der som ikke skulle passa inn, men Jedi Knight skilte seg litt ut^^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Nok av tullinger som tror det de ser på film er ekte. Leste om en fyr på et animeforum som klagde over at han aldri klarte å skyte ut psi balls sånn som helten i Dragonball Z gjør. (en tegnefilmserie). Han sa han hadde sittet i 3 timer og prøvd å fokusere sin indre energi uten noe som helst resultat. Det sier jo sitt. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Dette i 2001-målingen i Storbritannia (eg. England og Wales) var mer en spøk enn noe annet, just for the record. Har en kamerat i England som var en av dem som stemte Jedi Knight på pur faen. At the time the Census was carried out, there was an internet campaign that encouraged people to answer the religion question "Jedi Knight". The number of people who stated Jedi was 390,000 (0.7 per cent of the population). http://www.statistics.gov.uk/census2001/pr...ty.asp#religion Mer enn noe annet tilsier det at stadig flere tar religion svært lite seriøst (men det kan jo være dem som tar dette seriøst også). Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 :!: Hvor seriøst kan folk ta det når de vet hvem som har skapt det, og de mener jo ikke at dette er noe religiøst? Men kanskje det som er moderne religion.. Kunne aldri startet og tro på en "ny" religion som plutselig bare dukket opp selv men ... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Kanskje George Lucas går delvis i glemmeboken og man om 1000 år strides vilt over hvorvidt han var menneske eller gud (jamfør Buddha). Lenke til kommentar
Livert Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Kanskje George Lucas går delvis i glemmeboken og man om 1000 år strides vilt over hvorvidt han var menneske eller gud (jamfør Buddha). Hehe, ja. Kanskje man bytter ut Jesus med George Lucas på korset rundt halsen. Eller kanskje man da går med en hamburger rundt halsen (for dem som har sett Mad-TV parodien) Edit: Link til George Lucas Endret 14. juni 2008 av Livert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå