oysteinhermansen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei. Er det flere som opplever dårligere batteritid med Onecall abonnement ? SIM kortet er helt nytt (byttet grunnet feil). Men opplever at med dette SIM kortet i telefonen, kontra Telenors, så får vi dårligere levetid på batteriet. Onecall benytter NwT sitt nett, og der hvor jeg bor (Stavanger/Sandnes) er dette nettet aktivt. Men jeg vet ikke hvor mange sendere det har. Leste et sted at et SIM kort fra NwT foretar en sjekk (operatørsjekk) hvert 6. minutt dersom det var på et gjestenett (Telenor). Jeg tror at denne vekslingen mellom NwT og Telenor er det som nesten halverer standby tiden på telefonen. Har tatt av 3G i telefonen og kjører kun på GSM. Med 3G var telefonen helt på tur og måtte lades hvert døgn. Telefonen er en Nokia modell. Er jeg på rett sport eller ? Har andre tilsvarende erfaringer ? /Øystein Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 har hatt onecall i snart 3 år nå, og har i mellomtiden hatt 3 mobiler på den, og batteri freak som jeg er har jeg målt standby tid med og uten sim kort og det har ikke vert noen forskjell.. har hørt om dette med at det utføres sjekk hvert 6-10min, men av resultatene mine finner jeg ingen avvik testet på SE 910i, nokia 6300 og nokia 3410 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg ville låst nettverket til telenor om jeg var deg, opplevde det samme når den tydeligvis hoppa mellom NWN og telenor hele tiden, da jeg låste nettet til telenor (manuelt søk) så ble batterilevetiden bedre Lenke til kommentar
oysteinhermansen Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 har hatt onecall i snart 3 år nå, og har i mellomtiden hatt 3 mobiler på den, og batteri freak som jeg er har jeg målt standby tid med og uten sim kort og det har ikke vert noen forskjell.. Har NwT dekning hvor du bor eller oppholder deg ? /Øystein Jeg ville låst nettverket til telenor om jeg var deg, opplevde det samme når den tydeligvis hoppa mellom NWN og telenor hele tiden, da jeg låste nettet til telenor (manuelt søk) så ble batterilevetiden bedre Takker for tipset. Skal forsøke det. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 nei har ikke NwT, men den bytter en del mellom telenor/netcom Lenke til kommentar
oysteinhermansen Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 nei har ikke NwT, men den bytter en del mellom telenor/netcom Onecall benytter ikke Netcom lenger. NwT benytter kun Telenor, og ikke Netcom, der hvor NwT ikke har dekning. Dette begynte de med i 2008 (eller var det 2007 ??) /Øystein Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Eg har ikkje spesielt mykje greie på dette, men vil tru at sidan dekninga til mobile norway er dårlegare enn telenor vil mobilen kunne henge på ein svakare sendar, og difor måtte sende med større effekt for å vere "online". Løysinga vert dermed å velje nett manuelt til telenor, slik som nemnt ovanfor. Sjølv har eg ikkje mn-dekning, og har ikkje merka noko til kortare batterilevetid med oc. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 nei har ikke NwT, men den bytter en del mellom telenor/netcom Onecall benytter ikke Netcom lenger. NwT benytter kun Telenor, og ikke Netcom, der hvor NwT ikke har dekning. Dette begynte de med i 2008 (eller var det 2007 ??) /Øystein sorry! mente network norway Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå