Gå til innhold

Fotoboks på to felts motorvei.

-Léon-

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dårlig emnetittel men skal prøve å forklare litt bedre.

Hadde en liten diskusjon med en venninne av meg, om fotobokser tar bildet i bare det ene felte eller begge. Jeg sa nå at den 'selvfølgelig' tar for begge feltene ellers så kunne jo folk bare holde seg på den siden boksen ikke står.

Eller hva mener dere ? ;p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ser stripene i veien, ser du at de går over begge felt.

Det er også sensorstripe som går over i begge felt.

Om du "kjører forbi" i fotoboks sone blir du tatt på samme måte om du kjører for fort, og det blir registrert at det er bilen i felt 1/2 som ble registrert.

Lenke til kommentar

Har sett at det finnes en fotoboks for venstre og en for høyre også enkelte steder også.

Tror vel at det er mest for å øke kapasiteten og også være sikker på at de får et godt bilde. Om Fotoboksen blir blokkert av en lastebil i det du kjører forbi i venstrefelt så vil de jo bare få bilde av siden av lastebilen.

Lenke til kommentar
Nå har jeg vært borte fra Norge noen måneder, men finnes det fotobokser på tofelts vei? Hvor?

Rett etter Granfosstunellen i Oslo når du kjører Ring 3 vestover.

Rælingstunellen mot Lillestrøm.

Var også noe sånn på E6 litt nord for Gardermoen, men de ble borte etter at de bygde om nå.

Lenke til kommentar

Det finnes i alle fall ingen fotobokser på firefelts motorvei (det som tidligere het motorvei klasse A, kontra motortrafikkvei (tidligere kalt motorvei klasse B)) med midtdeler noe sted i Akershus, Oslo, Vestfold eller Østfold. Utover disse fylkene har jeg dårligere kontroll på hva som finnes. Kan for øvrig ikke komme på noen firefelts motortrafikkveier med midtdeler i noen av de nevnte fylkene som har fotobokser heller, men her skal jeg ikke være like bombastisk...

Lenke til kommentar
Det finnes flere i Bergen. Er stort sett plassert i tunneller på slike strekninger. Ikke noe behagelig å være i nærheten når noen blir tatt.

På motorvei? Altså det som tidligere het motorvei klasse A?

Korrekt. Jeg vet at minst tre av dem står på veier av gammel klasse A. Disse er plassert inne i tunnellen gjennom Fløyfjellet, 2 stk. i nordgående løp og 1 stk. i sørgående løp.

Lenke til kommentar
Det finnes flere i Bergen. Er stort sett plassert i tunneller på slike strekninger. Ikke noe behagelig å være i nærheten når noen blir tatt.

På motorvei? Altså det som tidligere het motorvei klasse A?

Korrekt. Jeg vet at minst tre av dem står på veier av gammel klasse A. Disse er plassert inne i tunnellen gjennom Fløyfjellet, 2 stk. i nordgående løp og 1 stk. i sørgående løp.

Fiffig. Jeg har heldigvis ikke sett noe sånt i østlandsområdet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...