-Léon- Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Kanskje litt dårlig emnetittel men skal prøve å forklare litt bedre. Hadde en liten diskusjon med en venninne av meg, om fotobokser tar bildet i bare det ene felte eller begge. Jeg sa nå at den 'selvfølgelig' tar for begge feltene ellers så kunne jo folk bare holde seg på den siden boksen ikke står. Eller hva mener dere ? ;p Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ganske sikker på at den dekker begge felter, hvis ikke så kunne man som du sier legger seg i venstrefila og peise på. Har selv opplevd at en boks har blinket på bilen i venstrefila når jeg har ligget i høyrefil. Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvis du ser stripene i veien, ser du at de går over begge felt. Det er også sensorstripe som går over i begge felt. Om du "kjører forbi" i fotoboks sone blir du tatt på samme måte om du kjører for fort, og det blir registrert at det er bilen i felt 1/2 som ble registrert. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg kan bekrefte at en fotoboks kan dekke begge felter. Heldigvis var jeg bare passasjer i bilen. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har sett at det finnes en fotoboks for venstre og en for høyre også enkelte steder også. Tror vel at det er mest for å øke kapasiteten og også være sikker på at de får et godt bilde. Om Fotoboksen blir blokkert av en lastebil i det du kjører forbi i venstrefelt så vil de jo bare få bilde av siden av lastebilen. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Nå har jeg vært borte fra Norge noen måneder, men finnes det fotobokser på tofelts vei? Hvor? Endret 6. november 2009 av Jorchi Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Nå har jeg vært borte fra Norge noen måneder, men finnes det fotobokser på tofelts vei? Hvor? Rett etter Granfosstunellen i Oslo når du kjører Ring 3 vestover. Rælingstunellen mot Lillestrøm. Var også noe sånn på E6 litt nord for Gardermoen, men de ble borte etter at de bygde om nå. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ah selvsagt. Jeg tenkte mer på motorvei klasse A med 100 sone jeg. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ah selvsagt. Jeg tenkte mer på motorvei klasse A med 100 sone jeg. Er vel generelt lite fotobokser på slike strekninger. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ah selvsagt. Jeg tenkte mer på motorvei klasse A med 100 sone jeg. Er vel generelt lite fotobokser på slike strekninger. Det var det jeg også mente . Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det finnes i alle fall ingen fotobokser på firefelts motorvei (det som tidligere het motorvei klasse A, kontra motortrafikkvei (tidligere kalt motorvei klasse B)) med midtdeler noe sted i Akershus, Oslo, Vestfold eller Østfold. Utover disse fylkene har jeg dårligere kontroll på hva som finnes. Kan for øvrig ikke komme på noen firefelts motortrafikkveier med midtdeler i noen av de nevnte fylkene som har fotobokser heller, men her skal jeg ikke være like bombastisk... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det finnes flere i Bergen. Er stort sett plassert i tunneller på slike strekninger. Ikke noe behagelig å være i nærheten når noen blir tatt. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Bare passe på og like langt bak på siden av en forbanna svær trailer når det blinker så blir det ikke noe bilde Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det finnes flere i Bergen. Er stort sett plassert i tunneller på slike strekninger. Ikke noe behagelig å være i nærheten når noen blir tatt. På motorvei? Altså det som tidligere het motorvei klasse A? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Slikt finnes ikke her i bygde-Norge, Jurist. Korrigert! Visste ikke at dette hadde vært klasse A motorvei, da lærte jeg noe i dag også. Endret 6. november 2009 av Euklid Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det finnes flere i Bergen. Er stort sett plassert i tunneller på slike strekninger. Ikke noe behagelig å være i nærheten når noen blir tatt. På motorvei? Altså det som tidligere het motorvei klasse A? Korrekt. Jeg vet at minst tre av dem står på veier av gammel klasse A. Disse er plassert inne i tunnellen gjennom Fløyfjellet, 2 stk. i nordgående løp og 1 stk. i sørgående løp. Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Det finnes flere i Bergen. Er stort sett plassert i tunneller på slike strekninger. Ikke noe behagelig å være i nærheten når noen blir tatt. På motorvei? Altså det som tidligere het motorvei klasse A? Korrekt. Jeg vet at minst tre av dem står på veier av gammel klasse A. Disse er plassert inne i tunnellen gjennom Fløyfjellet, 2 stk. i nordgående løp og 1 stk. i sørgående løp. Fiffig. Jeg har heldigvis ikke sett noe sånt i østlandsområdet... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Var litt derfor jeg lurte, er plenty av fotobokser her i Bergen som tor_erik nevner. Synes de er overalt i tunnellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå