rarnfinn Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hadde tenkt å prøve å bytte lyspærene på Kangooen for første gang. Hvor dan gjør jeg dette på kjørelysene bak på bilen? Ser at det er noen fester bak i bilen, må jeg skru av hele den plastikk dingsen som alle lysene sitter festet i? Rimelig blank på bil kan du si, men er lei av at verkstedene fakturerer meg med gaffel hver gang jeg har bilen der.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Sansynligvis er det et lokk som du åpner fra baksiden med klips, eller skru, og deretter en brakett som pærene står på som skal klipses løs og tas ut fra lykten. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det sitter vel to grå skruer du skrur ut uten bruk av verktøy i lasterommet? Etter at disse er ute tror jeg du bare løfter ut hele lykta for å få bytta. Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Det sitter vel to grå skruer du skrur ut uten bruk av verktøy i lasterommet? Etter at disse er ute tror jeg du bare løfter ut hele lykta for å få bytta. Takk for svar! Det stemmer at det er 2 slike skruer inne i lasterommet, får prøve på dette i kveld da. Lenke til kommentar
buvvije Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Et tips som kanskje kan være nyttig. På biltema har de "gjør det selv" bøker som inneholder enklere "reparasjoner" med bilen. Husk å sette pæra riktig,, faktisk mange som klarer å gjøre det selv. Man skal heller ikke ta på glasset på pæra. Ikke spør hvorfor. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hvorfor man ikke skal ta på pæra er fordi det fører til at fettet man da påfører glasset lager en hotspot, dermed ryker pæra fortere. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Det er ikke så nøye på den typen pærer, er halogenpærer og andre som blir veldig varme det er nøye på. Hotspots får forresten ikke pæra til å ryke fortere, men det er litt dumt på fargefiltrerte pærer da det kan påvirke fargefilteret (derfor anbefaler jeg å heller kjøpe Philips Silvervision for de pærene som er fargefilter på pga tilsynelatende bedre filter). Lenke til kommentar
rarnfinn Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Et tips som kanskje kan være nyttig. På biltema har de "gjør det selv" bøker som inneholder enklere "reparasjoner" med bilen. Husk å sette pæra riktig,, faktisk mange som klarer å gjøre det selv. Man skal heller ikke ta på glasset på pæra. Ikke spør hvorfor. Takk for tips alle sammen! Det gikk utmerket! Om jeg tok på pæra eller ikke, den funker hvertfall nå. Det kostet meg 80,- å skifte 4 pærer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå