Osturn Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Eg anskaffet meg tørketrommel i forrige uke. Og har nå begynt å gå igjennom hva av mine klær som kan tørkes og hva som ikke kan (ifølge lappen på klærne). Ser at størsteparten av klærne mine i utgangspunktet ikke skal tørkes i trommel. Men eg tror likevel at eg kan ta de fleste plaggene mine i trommel (selv om de egentlig ikke bør det). Hva er folkets erfaringer? Slenger dere klær inn i trommelen, uansett hva som står på lappen, eller sorterer dere stort for hver vask? På forhånd takk, hilsen en som trenger litt tørketrommel-råd;) BTW; er en ny Whirlpool-trommel (med 8kg kapasitet) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hiver du i deg medisiner du ikke tåler? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ull og bomull vil krympe i ein tørketrommel. Følger du ikkje vaskelappanvisningen kan du risikere å ødelegge plaggene. Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 *Ignorerer meldingen til NikkaYoichi, useriøs tilbakemelding derfra* Ja, eg er innforstått med at klær kan krympe. Men eg er likevel i stuss når familie og venner sier at de ikke tar det så nøye, og at de ikke har opplevd uhell. Hmm, har ganske mange t-skjorter, så er villig til å teste litt:) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det er selvsagt ikke useriøst. Når klærne er merket med et merke som tilsier at de ikke tåler det, så er det selvsagt en grunn til det. Ønsker du å ødelegge klærne dine, så er det selvsagt fritt frem. Ikke bare risikerer du at klærne krymper, men også at trykk og slikt blir ødelagt. Det kan selvsagt gå bra, på lik linje med at du kan spise ting du ikke tåler uten å dø av det, men det er ikke å anbefale av den grunn. Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Det er selvsagt ikke useriøst. Når klærne er merket med et merke som tilsier at de ikke tåler det, så er det selvsagt en grunn til det. Ønsker du å ødelegge klærne dine, så er det selvsagt fritt frem. Ikke bare risikerer du at klærne krymper, men også at trykk og slikt blir ødelagt. Det kan selvsagt gå bra, på lik linje med at du kan spise ting du ikke tåler uten å dø av det, men det er ikke å anbefale av den grunn. Blir useriøst når man bare kommer med en sløv kommentar, uten noe mer. Slik du argumenterer i ditt siste innlegg så syns eg det er til større hjelp. Føler nå at eg kanskje har gjort et bomkjøp, da 4/5 av klærne mine er ikke egnet for trommel.... Smått irriterende når hensikten med å kjøpe trommelen var for å korte tørketiden vesentlig ned i forhold til den ordningen eg hadde før. *Stress å nå måtte sjekke alle klær eg handler for å se om den kan gå i trommel* Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Vel, min erfaring med tørketrommel er at den funker veldig fint til boxere, håndklær og ikke minst sengtrekk. Det er ikke noe som er så deilig som å plukke boxeren ut av tørketrommelen om morran, en kald vintermorgen. Sokker ok annet dritt fungerer også fint. Det er mye du kan bruke trommelen til. Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Vel, min erfaring med tørketrommel er at den funker veldig fint til boxere, håndklær og ikke minst sengtrekk. Det er ikke noe som er så deilig som å plukke boxeren ut av tørketrommelen om morran, en kald vintermorgen. Sokker ok annet dritt fungerer også fint. Det er mye du kan bruke trommelen til. Ja, sengetrekk og håndklær blir løst veldig greit her nå! Men la merke til at den hadde en funksjon som gikk på skånsomt. Ville denne kanskje funksjonen funket bra på klær som egentlig ikke skal i trommel? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Tørketrommel er greit å ha, men om du kjører alle klærne igjennom den så kan enkelte plagg for bli ødelagt. Personlig har eg ikke tørketrommel. Lufttørking tar som regel maks 14-28 timer uansett, så det er ikke stress. Litt planlegging går jo an så klærne man planlegger å bruke er rene og tørre til man trenger de. Men hadde eg hatt tørketrommel så ville eg brukt den på alt det ikke er så nøye med, eller på ting som tåler det: - yttertøy(spesielt dresser o.l. som skal i barnehagen) - håndklær - hverdagssokker / undertøy - sengetøy Dvs, stort sett det meste som også vaskes på 60/90 grader. Ikke glem at tørketrommelen bruker strøm da, så ikke bare har du brukt penger på noe du ikke alltid kan bruke, men den koster deg også i forbruk. Lufttørking er gratis Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Vel, min erfaring med tørketrommel er at den funker veldig fint til boxere, håndklær og ikke minst sengtrekk. Det er ikke noe som er så deilig som å plukke boxeren ut av tørketrommelen om morran, en kald vintermorgen. Sokker ok annet dritt fungerer også fint. Det er mye du kan bruke trommelen til. Ja, sengetrekk og håndklær blir løst veldig greit her nå! Men la merke til at den hadde en funksjon som gikk på skånsomt. Ville denne kanskje funksjonen funket bra på klær som egentlig ikke skal i trommel? Kanskje? Du kan jo lese bruksanvisningen til trommelen, slik at du vet hva skånsomt faktisk innebærer. Det er jo stort sett temperaturen som fucker klærne, men det sliter ganske mye på klærne å bruke trommel fast. Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Tørketrommel er greit å ha, men om du kjører alle klærne igjennom den så kan enkelte plagg for bli ødelagt. Personlig har eg ikke tørketrommel. Lufttørking tar som regel maks 14-28 timer uansett, så det er ikke stress. Litt planlegging går jo an så klærne man planlegger å bruke er rene og tørre til man trenger de. Men hadde eg hatt tørketrommel så ville eg brukt den på alt det ikke er så nøye med, eller på ting som tåler det: - yttertøy(spesielt dresser o.l. som skal i barnehagen) - håndklær - hverdagssokker / undertøy - sengetøy Dvs, stort sett det meste som også vaskes på 60/90 grader. Ikke glem at tørketrommelen bruker strøm da, så ikke bare har du brukt penger på noe du ikke alltid kan bruke, men den koster deg også i forbruk. Lufttørking er gratis Var fullt klar over at den bruker strøm, så det var med i vurderingen;) Men da kommer eg til å legge opp et opplegg der følgende ting kan gå i trommelen: - Sengeklær - Håndklær - Sportstøy - Sokker & undertøy - Bukser (jeans) - Eventuelt joggebukser - Skjorter som kan vaskes i trommel Utenom så ligger alle ullprodukter, t-skjorter og sensitive plagg. Får se om eg får det til da;) Vel, min erfaring med tørketrommel er at den funker veldig fint til boxere, håndklær og ikke minst sengtrekk. Det er ikke noe som er så deilig som å plukke boxeren ut av tørketrommelen om morran, en kald vintermorgen. Sokker ok annet dritt fungerer også fint. Det er mye du kan bruke trommelen til. Ja, sengetrekk og håndklær blir løst veldig greit her nå! Men la merke til at den hadde en funksjon som gikk på skånsomt. Ville denne kanskje funksjonen funket bra på klær som egentlig ikke skal i trommel? Kanskje? Du kan jo lese bruksanvisningen til trommelen, slik at du vet hva skånsomt faktisk innebærer. Det er jo stort sett temperaturen som fucker klærne, men det sliter ganske mye på klærne å bruke trommel fast. Nå sitter eg på jobben, så litt vanskelig å lese den akkurat nå. Gjør det selvsagt når eg kommer hjem. Men hensikten med den tanken var å få bekreftet om eg var på villspor eller om eg var inne på noe. Men finner ut av det i kveld! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Eg har opplevd at sportsklær og joggebukser blir fort ødelagt/slitt i tørketrommel. Vil ikke anbefale å tørke de der. Disse har jo uansett ofte den korteste tørketiden på stativ. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Her tar vi det meste av klær i tørketrommelen. Det eneste vi pleier å sortere ut er olabukser, fine gensere, diverse syntetisk, og "penklær". Når en t-skjorte har blitt vaska noen ganger tror jeg den ikke tar så stor skade av å bli tørket i tørketrommel - i alle fall ikke så mye at jeg bryr meg om det T-skjorter med mye trykk blir vasket (og dermed også tørket) på vranga.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå