Gå til innhold

Tips til Alpene?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal en tur til Alpene i januar og lurte på om dere hadde noen forslag om bra steder å reise? Er mest på utkikk etter offpiste-løyper og steder som ikke er overfyllt av folk. Er også interessert i å høre om bra after-ski steder.

Takker for evt. hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min bodde ett år i alpene, han anbefalte å dra til litt mindre steder med familiefokus, der har du som regel all snøen utenfor løypene for deg selv. Var i Val Thorens med ham i 2002, det var veldig bra, men tror det er blitt litt mer "hipt" nå.

Steder som Chamonix er jo en klassiker, skikkelig laidback og chill miljø, men mye oppkjørt utenfor løypene.

Prøv å legg inn spørsmålet i Snowboard tråden også, det var en gruppe der som nylig dro til Saas Fee og sjekk forumet på friflyt.no og skiinfo.no.

Jeg ville holdt med til de franske eller tyske alpene pga. pris og folk, de sveitsiske er litt stive i pris og i Italia er det en haug med hissige italienere. Men, uansett hvor du drar får du nok en super tur. Lykke til og god tur :)

Lenke til kommentar

Har selv stått på ski i Italia, Østerrike, Frankrike og Sveits.

For det første, jeg anbefaler virkelig Italia på det varmeste. Du får svært høy standard på mat og skiløyper. Til en som skal stå offpist ville jeg anbefale den lille fjellbyen Courmayeur. Har selv vært der 2 ganger og liker den svært godt mtp. miljø og skiløyper.

Det er ikke det største heissystemet du finner (+-20 heiser?), men offpist mulighetene er store (karakterisert som et av de beste offpist områdene i Europa) og hvis du blir lei så kan du ta skibussen til La Thuile eller Chamonix (Som ofte blir kalt vinterskisportens mekka).

Håper dette hjalp og god tur.

Dette året går turen min til de Østerikkiske alper, er bare ikke helt sikker hvilken destinasjon enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...