Lugaid Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Er 177 høy og 79kg. Gutt Vil ned til 73- 75 kg. Har allerede gådt ned 5 kg siden august, uten at jeg viste det. Har verken spist mindre eller trent, så sater på at det ikke skal bli noe problem de neste 5 hvist jeg holder ett bra kosthold og trener Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Jeg melder meg gjerne på. Er 1.92, veier 112kg.. Er litt sløv med trening, å eter en del snop. Men får vell skjerpe meg nå da! Noen som har gode tips til og få til å slutte å ete snop og effektive treningstips? Jeg er gutt, og vil ned til 80-90kg. Endret 6. november 2009 av Tr0buff Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Noe som funker for meg på slanking er "ta 2 istede for 3". Spiser du 3-4 brødskiver til frokost, så tar du 2 og et større glass melk istede. Spiser du stor posjon vanligvis, så tar du liten. Dette gjør du med alt. Så klart må man spise mer sunt, ikke burgere+chips+kebab+pølse+pizza. Disse er forbudt. Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Bytt ut snop med frukt! Kiwi, eple, pære, fersken, druer, plommer, appelsin, mango, melon og what not! Uendelig mye bedre og sunnere enn kjemisk godterier og sukkerbomber. Etterhvert vil sukkersuget bli mindre og du får igjen et sunnere liv. Når suget etter noe søtt melder seg, knask på frukt og grønt. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg melder meg gjerne på. Er 1.92, veier 112kg.. Er litt sløv med trening, å eter en del snop. Men får vell skjerpe meg nå da! Noen som har gode tips til og få til å slutte å ete snop og effektive treningstips? Jeg er gutt, og vil ned til 80-90kg. Som partlow skriver så prøv å bytt dem ut med frukt (hvis du har en mor eller far som vil støtte deg i slankingen, spør om dem kan kutte opp frukten for deg. Mye letter når du får det servert). Eller så kan du begynne å tygge sukkerfri tyggegummi. Hver gang du kjenner at sukkersuget kommer så putter du en tyggegummi i munnen istede. Funket for meg, når er jeg hektet på tyggis. Men er bedre det enn alt annet snop Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 I alle dager, få mor og far til å kutte opp frukten!? Det er nå skivebom, får være grenser. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Da begynner jeg med godteforbud NÅ. Skal prøve tyggis å se om det hjelper. Lenke til kommentar
storken Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) . Endret 31. august 2010 av storken Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Selv har jeg planer om at jeg skal holde meg unna søtsaker og alkohol, samtidig som jeg skal være mer i aktivitet og spise minder porsjoner. Litt av problemet her i gården er at jeg bor hjemme hos min mor, og da er det hennes innkjøp som avgjør hva vi har til middag. Og det er ikke bestandig det blir like sunt. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg blir med på denne! I dag: 1,77 cm 79,8 kg Ønsket vekt: 75 kg Skal begynne "nuh" med sunnere mat mindre dritt. Lenke til kommentar
storken Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Kortversjonen til faktisk å gå ned i vekt raskt: Ikke spis over 20g karbohydrat daglig, spis så mye du vil - men fett kan du godt passe litt på, mye protein er bra. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har ikke tenkt å slanke meg, er 180 høy, 77kg, gutt 16 år. Men jeg har tenkt å slanke meg når jeg er ca. 85kg tenkte jeg. (Jeg driver styrketrening og prøver å stige i vekt). Så om tråden eksisterer enda på den tid kan jeg sikkert melde meg på ^^ Til alle dere som skal slanke dere, så har jeg noen vitenskapelige tips å komme med. Om dere har muskler som dere har lyst å beholde, kanskje dere trener styrke og nå bare skal kvitte dere med litt fett, så er det jo klart at muskelmassen er verdifull. Kroppen fjerner like godt musklene som fettet når den får beskjed om å slanke seg. Derfor vil et proteininntak på 3g per kg kroppsmasse gjøre at kroppen forbrenner dette istedenfor musklene. I tillegg bruker kroppen hele 25% av kaloriene til å forbrenne og fordøye protein, mot bare ca. 5% for det samme med karbohydrat og fett. I tillegg sier det seg selv at det er lurt å trene styrke mens man slanker seg for å beholde musklene. Ikke tren for hardt, da kroppen ikke har kalorioverskudd og dermed blir fortere sliten. Som bringer meg til neste punkt: Du MÅ ha kaloriunderskudd, dvs spise mindre enn det du bruker. Ganske logisk. Finn ut din fettfri kroppsmasse. Dvs din vekt om vekten av fettet på kroppen er trukket fra, for fettet trenger ingen næring eller energi. La oss si du veier 80kg og har litt fett på magen. Du er ikke feit eller ikke en gang lubben, men du har ikke flat mage. Da har du ca. 10-15kg fett på kroppen. Dette baserer jeg på min egen kropp. Jeg anbefaler å kjøpe en fettklype Dvs at din fettfrie kroppsmasse er 80-10=70kg. Dette har ikke sååååå mye å si om du ikke har det helt nøyaktig. Gang 70 med 28 = ca. 2000. Dette er så mye du bør spise hver dag, i tillegg bør du forbrenne vekk et par hundre kalorier hver dag. Spiser du mindre enn dette vil kroppen nesten ikke ha noe annet valg enn å tære på musklene. Det samme gjelder altså proteinet, gang 70 med 3 = 210, som er antall gram protein du bør få i deg hver dag. Dette gir alene 840kcal. Dette er OPTIMALT. Protein får du fra kjøtt-, egg og melkeprodukter. Ost, kesam, kylling osv. 1 gram protein = 4kcal, 1 gram karbohydrat = 4kcal, 1 gram fett = 9 kcal. Dvs at fett gir over dobbelt så mye kcal enn karbohydrat og protein, dvs. prøv å hold deg unda fett. Men det har ikke noe å si så lenge totalt antall kcal er som det skal. Du kan i teorien spise hva du vil, så lenge totalt antall kcal er som det skal. Det er det som har noe å si. Ta tran. Det hjelper på alt. Garanterer ikke at alle tall i denne posten stemmer, men det er sånn nogenlunde. Anbefaler et besøk på treningsforumet for mer info fra folk som har mer peiling enn meg. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Slenger meg på storken og Sitronsaft, veldig gode erfaringer med PSMF, ol. Lenke til kommentar
Tr0buff Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Nå er jeg spent.. Hvordan går det med folk? Tatt av noen kilo? Med meg personlig har det ikke gått så veldi bra.. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 -6 kg på 2 uker, og økt styrke Fra 74, til 68. Har nå sluttet å følge PSMF slavisk, men følger fortsatt hovedprinsippene ved å stappe i meg mye grønnsaker og proteiner (shake 1 gang om dagen, og økt inntak av nøtter/kjøtt/ost), og mye mindre karbohydrater enn før. Men i motsetning til før, så er en bauget greit, et glass brus eller to i helgene er lov, og det går ned noen pølser. Ligger fortsatt på 68 kg, nesten 2 uker etter at kuren er avsluttet. Jeg har likevel økt i både muskelvolum og styrke, så det går fortsatt fremover Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) . Endret 31. august 2010 av storken Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) btw.. Noen fra Trondheim her som joiner på styrke/kondisjon? Endret 1. desember 2009 av luni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå