Gjest Slettet+98172347 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg ser titt og ofte at man serverer diverse retter med ett rått egg. Se f.eks her hos Aftenposten. Jeg lurer enkelt og greit på hvordan man spiser egget. - Knuser man det og heller over retten? - Dypper man maten i egget oppe i skallet? - Drikker man egget helt fra skallet ved siden av maten? - Annet? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Dette har jeg faktisk lurt på selv. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 I dette tilfellet, skal nok egget på toppen(helles). Det står bare i skallet pga det ser finere ut. Jeg har liten tro på at egget tilfører så veldig mye smak. Det veldig få som frivillig shotter egg Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du kjører det "Rocky style" Du tar fire egg i et glass og drikker det i en slurk Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 - Drikker man egget helt fra skallet ved siden av maten? Ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Tydeligvis ikke noe fasitsvar på dette da siden folk foreslår forskjellige ting? Lenke til kommentar
WASD Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Til biff tartar(rått kjøtt med rå eggeplomme), spises plomma sammen med kjøttet. Den helles ikke over, men "drikkes" Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 1) Drikk rått egg. 2) Få salmonella. 3) ????? 4) profit. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 De tester egg for salmonella før de selger dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 1) Drikk rått egg.2) Få salmonella. 3) ????? 4) profit. Profit???? Pkt 1: hvor/når kom plutselig penger inn i bildet her? Pkt 2: jeg spør hvordan man spiser rått egg. Ikke hvordan man kan få salmonella. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Han er en 4chan-'tard' (no offence) hvis det sier deg noe. De skriver slik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Han er en 4chan-'tard' (no offence) hvis det sier deg noe. De skriver slik. Niks. Har aldri hørt det uttrykket. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 The result of a step-by-step combining of a defined action and ?. Originated from a South Park episode "Underpants Gnomes" Step 1: Steal underpants. Step 2: ?. Step 3: PROFIT! http://www.urbandictionary.com/define.php?term=profit%3F Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det er avhengig av kva slags rett det er snakk om, men vanligvis så blir egget knust og helt over maten. Men det forekommer også ofte at egget blir først rørt slik at kviten og plommen blir blanda. Når det gjeld smak så har rå egg ein heilt anna smak en stekte eller kokte egg. Tenk smaken på eggedosis, eggedosis er berre egg og sukker som er piska sammen. Eit rått egg har ein veldig lik smak med untak av at det ikkje er søtt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg synes ikke råe egg smarker noe særlig, men jeg sliter med å få ned plummen når den er hel. Utrolig ekkelt når du får den opp igjen for å måtte prøve på ny .. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg synes ikke råe egg smarker noe særlig, men jeg sliter med å få ned plummen når den er hel. Utrolig ekkelt når du får den opp igjen for å måtte prøve på ny ..Enig! Det var derfor jeg spurte. Jeg håpet at en "lovlig" måte å gjøre det på var å vispe egget litt i skallet og helle over Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Her er smaken som baken. Noen, jeg vil si de fleste bruker nok å helle plommen over maten, mens andre liker den plommen hel rett ned. Finnes ingen fasit eller "ulovlige" måter å gjøre det på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå