Tomten Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hei, Prøver å linke en accessfil (.mdb) til en vb-applikasjon. Må bruke shift-knappen når accessfilen skal åpnes på vanlig måte. Skal nå prøve å linke den inn i et VB program. Men får meldingen: "Syntax error in FROM clause" når jeg skal debugge programmet. Og ingen informasjon fra accessfilen kommer opp. Vet at denne access filen bruker 'record-locking', men kan ikke skru det av. Regner med at det er dette som er problemet. Bruker Access 2002 og VB 6.0. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
runeakse Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Som jeg ser det så vil det ikke være mulig å få åpnet/kjøre en mdb fil i vb... Samme problemet jobber jeg med.. Lenke til kommentar
Tomten Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Har endelig loest problemet. Og ja, det gaar fint aa aapne .mdb-filer i VB. Bruk ADOCE(tror det heter det). Og pass paa at record source er korrekt fil. Lenke til kommentar
runeakse Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Har du funnet det ut.. Ja kan ikke du sende en detaljert beskrivelse til meg... Har ikke jobbet så mye med bare vb. men innen access kan jeg mye.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Start VB, Velg Data Project. Når du velger dette legger den til mange av de tillegstingene du trenger for å kommunisere med databasen. Det er flere måter å kommunisere med databasen på, adodc, dataenvironment og gjennom kode. Den letteste måten er nok å kjøre en veiviser. Denne ordner det meste for deg . Hvis du har tenkt å gjøre det med kode, noe som kanskje er lurt siden man da egentlig burde få mer oversikt over hva som skjer, så kan du ta en titt her: http://www.visualbasicforum.com/showthread...hlight=database eller her http://www.visualbasicforum.com/showthread...hlight=database vet ikke hvilken som er best, lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå