o_s_t_e_n Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 har netopp kjøpt masse hardwares fra http://www.datorbutiken.no til en ny pc. når jeg har satt alt sammen funker det fint helt til jeg ser at IRQ 11 er delt med 9 blandt annet skjermkortet netverks kortet og lydkortet. i spill så blinker windows musepekern i midten også i 3dmarks. det crasher hele tiden også seff. jeg har flashet bios prøvd masse forskjellige VIA 4in1 drivere etc. Men får kommet til det egentlige pointet... det er at det er kun etter at jeg har satt inn Soundblaster live 5.1 lydkortet at IRQ11 forvandler seg til en skikkelig hore og blir delt med 9 andre. utenom skjermkort,lydkort og netverkskort så er den delt med 3 like ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring og 3 like VIA Tech 3038 PCI til USB universiell vertskontroller. når jeg åpner ressursmåler ser jeg at cpun ligge på ca 0-5l load, men når jeg flytter på musa og lar den være stille igjen så fyker cpu loaden opp til ca 50% Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Hei, HAr du prøvd å flytta på lydkortet ditt? Jeg hadde en soundblaster i PCI slot 6 og da delte den IRQ 11 med GeForce2GTS kortet, men det var ikke saken etter at jeg flyttet den til PCI slot 4. En annen ting er å prøve å slå av i BIOS det av portene du ikke bruker, f. eks. USB, COM 2 osv. Det er det beste jeg kan kome opp med, så tidlig på morningen. Hilsen Staljin [ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-01-26 05:57 ] Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: On 2002-01-26 04:00, o_s_t_e_n skrev:når jeg har satt alt sammen funker det fint helt til jeg ser at IRQ 11 er delt med 9 blandt annet skjermkortet netverks kortet og lydkortet. Dersom du kjører Win2k/XP er det helt normalt (i allefall med ACPI). Prøv å flytt lydkortet ditt som nevnt; agp-sloten deler med nærmeste pci-slot så det er greit å la det være ubrukt om du ikke har så mange kort. Lenke til kommentar
mcper Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 SB live er kjent for å ha store problemer med å dele irq. Forbanna dritt. Win XP kan ikkje balansere IRQar i ACPI-modus, og stoler på at PCI-korta støttar IRQ-deling. Viss ikkje så går det fillevegen... Du kan jo prøve å stille live-kortet til å bruke separat IRQ i BIOS, men veit ikkje om dette vil fungere. Sjå dette: http://support.microsoft.com/default.aspx?...ymous%7c2613391 per Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå