cyberjojo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei, har satt opp et phpbb forum på jobben, og fått til sso via autetifisering i IIS. Det lages automatisk en konto hvis bruker ikke har vært på siden før. Problemet mitt er at jeg da ikke får lagt inn emailadresse i brukerprofiken min i ettertid. Jeg trenger en phpkode som tar brukernavnet man blir registrert med og legger til emailadressen for så å lagre den rett i databasen. Noen som kan hjelpe meg med dette?? eg. test logger inn, phpkoden lager emailkonto [email protected] og lagrer den i mysql databasen. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Tar dette litt fra hode, men tror noe slikt vil fungere: $username = $user->data['username']; $mail = $username . "@testesen.com"; $sql = "INSERT INTO mail(Username,Mail) VALUES ('$username','$mail')"; if (!mysql_query($sql,$con)) { die('Error: ' . mysql_error()); } echo "1 record added"; mysql_close($con) Eventuelt så kan du jo bruke UPDATE / ALTER for å legge inn mailadressen på en bruker... Lykke til Endret 3. november 2009 av TeisL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå