Gå til innhold

Problemer med 8600M GT skjermkort.

Shaper^

Anbefalte innlegg

Hei forum!

Jeg kjøpte meg en Acer laptop for en stund tilbake. Specs på denne var 1,46GHz CPU, 8400M GS skjermkort og 2GB minne

Jeg fannt en guide for og oppgradere min laptop og stakk på eBay og handla ny CPU og nytt skjermkort.

Alt fungerte som en drøm.

Helt til det virka som skjermkortet begynte å knele. Det virker som det gir opp.

Jeg starter i dette tilfellet World of Warcraft, alt funker kjempefint i 20-30min, så går FPS'en fra stabile 60 og ned til 18-22 (som også holder seg stabilt).

Dette hakker noe grønnvillt og jeg klarer ikke spille med sånn framerate, så måten jeg løser dette på er å enten restarte pcen eller minimere spillet for så å maximere det litt senere.

Dette løser problemet, inntil det kommer igjen.... For hver gang jeg gjør dette kommer problemet bare hyppigere og hyppigere, noe som etterhvert ødelegger mye av spillopplevelsen.

Dette tenkte jeg mye på, så da gikk jeg til innkjøp av en 64GB SSD samt 4GB med raskere minne. Dette var lett å klappe inni laptoppen, og gav meg mye bedre ytelse enn jeg hadde forventet.

Men selv om jeg har oppgradert nesten alt så er problemet der fortsatt, noe som irriterer meg! Er det noen som har noen råd og tips jeg kan ha nytte av? Noen som vet hva det er, må jeg bytte skjermkort ? Drivere ? Jeg føler jeg har tenkt på alt, derfor spør jeg dere.

Batteriet som fulgte med laptoppen har jeg klart å ødelegge så det eneste som driver laptoppen er det medfulgte strømadapteret på gudene vet hvor mange watt. Kan det ha noe innvirkning på ytelsen ? (Jeg mener jeg leste et sted at Apple faila på det med Mac, at hvis batteriet ikke var i fikk du redusert ytelse eller noe.)

Jeg kjører forresten Windows 7 x64 med nyeste nVidia drivere. (186.81)

Og mine nåværende specs på laptoppen er 2,2GHz dualcore Intel CPU, 64GB Corsair SSD (220MB read/ 200MB write), 4GB 667MHz DDR2 og GF 8600M GT.

Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...