Gå til innhold

Ny PC. Kan det være lurt å reise til Sverige for å handle?

Anbefalte innlegg

Jeg har en annen post der jeg forsøker å finne ut hvilke PC-deler jeg skal bruke for å sette sammen en bra PC.

I denne posten vil jeg forhøre meg om det er noe å spare på å reise til f.eks Sverige for å handle noen deler til PC'en?

Den norske kronen er jo ganske sterk for tiden, så man bør få litt mer for pengene i utlandet?

Er det noen spesielle komponenter som skiller seg ut med lavere pris i f.eks Sverige?

Hvor mange % reduksjon i prisen kan man forvente om man kjører over grensen for å kjøpe PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket dette når jeg kjøpte pc. Delene i Sverige ligger på samme nivå som i Norge. Du vil spare noe på kronekursen, men det blir jo skikkelig dumt hvis noe går i stykker og du må reise til Sverige for å reparere det. Uansett så er det snakk om minimale besparelser.

Jeg sammenlignet med Komplett som jo ikke er billigst i norge, så

da vil du vel spare mere på å kjøpe på PCMax eller en annen av de billigste i Norge.

Lenke til kommentar

P4 2,4 - 533 ukas tilbud. 1740 i Sverige, 1450 i Norge. Omregnet i Norske kr er det 1495.35 kroner. Du taper altså en god 50-lapp på dette kjøpet. Har sagt det før: Kjenner fler svensker som bor i Norge. De kjøper mye datautstyr her og tar med seg til Sverige." Norge er generellt billig å kjøpe hardware i.........! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...