Gjest Guest_broken_* Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 jeg fikk cipralex + noen naturlige sovetabletter i dag.. jeg vet ikke om jeg vil ta dem, ikke det at jeg ikke vil gi det en sjanse, men... jeg har vert deprimert i ca 2-3 år, angst i 9 år og spiseforstyrelser i ca 2 år... (er 17 nå). men det har liksom vert både opp og ned turer, og nedturene er så forferdelige, på det verste klarer jeg ikke en gang å tenke klart, det er stemmer så sier alt jeg skal gjøre og alt som er drit med meg, hater det ! har hørt av andre at de første 2 ukene får du ofte en volsom nedtur, og når du slutter blir det verre enn det var før du begynnte... vet jeg ikke klarer det, har vert innlakt pga sevmordforsøk for 4 måneder siden, og innlakt på sykehuse 2 ganger det sisste året pga bmi på under 14... har også vert innlakt på psyk noen ganger. går jevnlig t psykolog, nå skal jeg skifte til en ny skole fordi jeg ikke fyngerer i en vanlig skole.... men nå er jeg så nede at jeg klarer nesten ikke mer, og hvis det blir litt verre så er det nokk, bør jeg prøve dem ut..? eller bør jeg bare la dem være? takkler liksom ikke en større nedtur nå... håper noen svarer Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det her er det vel egentlig ingen andre enn deg selv som har fasit på, men jeg kan jo fortelle om min erfaring med Cipralex. Min kjære far fikk Cipralex foreskrevet for depresjon. Da han begynte å ta dem, ble nedturene mindre. Men det ble også oppturene, og han satt som regel bare apatisk i en stol hele dagen. Situasjonen din høres veldig alvorlig ut, og Cipralex blir foreskrevet av en grunn. De kan nok hjelpe deg til å få en lettere hverdag, og det er kanskje verdt mye akkurat nå. Samtidig blir alle andre følelser døyvet, så du må selv velge mellom nedturer og oppturer, eller det å bli likegyldig. Husk at de nok ikke hadde gitt ut Cipralex hvis effekten var verre enn sykdomssymptomene, så det kan være verdt et forsøk. Lykke til, ønsker deg alt godt! Lenke til kommentar
Gjest Guest_bibi_* Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 jeg fikk cipralex + noen naturlige sovetabletter i dag.. jeg vet ikke om jeg vil ta dem, ikke det at jeg ikke vil gi det en sjanse, men... jeg har vert deprimert i ca 2-3 år, angst i 9 år og spiseforstyrelser i ca 2 år... (er 17 nå). men det har liksom vert både opp og ned turer, og nedturene er så forferdelige, på det verste klarer jeg ikke en gang å tenke klart, det er stemmer så sier alt jeg skal gjøre og alt som er drit med meg, hater det ! har hørt av andre at de første 2 ukene får du ofte en volsom nedtur, og når du slutter blir det verre enn det var før du begynnte... vet jeg ikke klarer det, har vert innlakt pga sevmordforsøk for 4 måneder siden, og innlakt på sykehuse 2 ganger det sisste året pga bmi på under 14... har også vert innlakt på psyk noen ganger. går jevnlig t psykolog, nå skal jeg skifte til en ny skole fordi jeg ikke fyngerer i en vanlig skole.... men nå er jeg så nede at jeg klarer nesten ikke mer, og hvis det blir litt verre så er det nokk, bør jeg prøve dem ut..? eller bør jeg bare la dem være? takkler liksom ikke en større nedtur nå... håper noen svarer Hei Jeg ser det er noen dager siden du skrev innlegget ditt så du har vel allerede tatt et valg ang dette med å prøve cipralex. Jeg håper uansett at du føler deg bedre. Du har hatt det mye vondt i ditt unge liv og tablettene KAN jo være deg til hjelp i tillegg til den behandlingen du får igjennom psykolog. Jeg har selv erfaring med bruk av Cipralex, og har hatt god effekt av disse. Jeg har slitt med angst i mange år, og også depresjon. Da jeg fikk tilbud om cipralex, var jeg også naturlig nok skeptisk, men prøvde det og hadde god effekt av det etter en tid. I begynnelsen var det endel kvalme og mye gjesping i tillegg til at angsten økte noe. Etter noen uker forsvant disse symptomene og jeg følte meg etterhvert mye bedre. Jeg følte meg slett ikke apatisk slik mange opplever, men jobbet som vanlig og fungerte fint. Etter et år sluttet jeg med tabl da jeg følte meg helt fin. Borte var angsten og depresjonen. Etter et år kom symptomene tilbake og jeg har på nytt begynt med tablettene. Jeg tenker som så at, javel kanskje er det ikke sunt, men det tilfører oss et stoff (serotonin) som vi ikke produserer nok av i hjernen, og hvis det kan hjelpe meg til et fullverdig liv så er jeg villig til å ta den sjansen. Men husk : Det viktigste er å gjøre ting som føles positive for deg. Kom deg ut, bruk kroppen din og få mye frisk luft. Spis sunt og si til deg selv hver dag at du er betydningsfull og belønn deg selv når du gjør dine små men viktige fremskritt Vær sammen med mennesker som har en positiv innvirkning på deg og du vil kanskje etterhvert føle at livet blir lettere og kanskje også GODT å leve Lykke til! Klem bibi. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Eg vil anbefale deg å iallefall prøve dei. Ja, ein går på ein liten smell dei første dagene - men det går over. Eg byrja nett med dei eg óg - har sitt med depresjon over fleire år. Angsten byrja nokre få dager før eg fekk skreve ut Cipralex - men er no vekke etter ei veke bruk. Men eg har følt meg elendig dei siste dagene. Noko kvalmen, og utruleg svimmel. Faktisk så svimmel eg har følt meg både høg og drita på same tid - men no avtek det i aller høgaste grad, og eg føler meg mykje betre enn på lenge. Berre ver forberedt på ein nedtur, den kjem nok, men avtek fort. Eg byrja å skylde alt på tabelettane - det hjelp faktisk óg litt. Innbiller en seg at tabelettene er skuld i angsten og elendigheita verker det litt lettare. Og det vart betre. Hald ut, det er så jævlig mykje å leve for - det seier iallefall alle dei som ikkje lidd av denne pesten. Men du kjem over det, ikkje gi opp! Sjå på det som ei erfaring, ei evne til å betre forstå korleis andre har det - vere meir kjent med seg sjølve. Mange kjem til å gå på ein smell seinare i livet, og då står ein plutseleg sterkt om ein forstår kva det dreier seg om, både for seg sjølve og ikkje minst andre. Du vart betre! Angsten er egentleg heilt vekke hos meg no. Depresjonen er der framleis, men eg er jo ennå kun i første veke, og eg skal byrje men full dose frå no av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå