Stian0 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei, før alle dere maks pro-forsvaret folka begynner å pepre meg med hvor idiotisk og upatriotisk osv det er å få fritak så hør på denne situasjonen. Når jeg var på sesjon var jeg glad og fornøyd og ville 100% inn i forsvaret, men dette har endret seg drastisk over de siste 2 åra. Fikk utsatt inkalling pga lærlingplass, mens jeg jobba i denne jobben fikk jeg både rygg og nakkeproblemer som jeg sliter med den dag i dag. Har også fått oppblusset en kronisk mage/spiserørssykdom som heter reflux (Ved anstrengelse eller feil liggestilling får jeg ekstremt mye magesyre splashende opp i halsen som fører til ganske ekstreme smerter. Har også fått meg samboer og leilighet hvor vi snakker om å få barn. Før alt dette skjedde ville jeg fortsatt inn. Men nå er livssituasjonen og alt forandret helt. Samboeren måtte også flytte ut fra foreldrene pga problemer i hjemmet, og er nå helt avhengig av meg, og jeg er også helt avhengig av henne. (Jeg sliter også litt i store folkemengder, rundt folk jeg ikke er vant til) Er det noen mulighet for meg å slippe unda førstegangstjenesten? Mvh Norgespatriot SELVOM alt er forandret i livet. Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hei, før alle dere maks pro-forsvaret folka begynner å pepre meg med hvor idiotisk og upatriotisk osv det er å få fritak så hør på denne situasjonen. Når jeg var på sesjon var jeg glad og fornøyd og ville 100% inn i forsvaret, men dette har endret seg drastisk over de siste 2 åra. Fikk utsatt inkalling pga lærlingplass, mens jeg jobba i denne jobben fikk jeg både rygg og nakkeproblemer som jeg sliter med den dag i dag. Har også fått oppblusset en kronisk mage/spiserørssykdom som heter reflux (Ved anstrengelse eller feil liggestilling får jeg ekstremt mye magesyre splashende opp i halsen som fører til ganske ekstreme smerter. Har også fått meg samboer og leilighet hvor vi snakker om å få barn. Før alt dette skjedde ville jeg fortsatt inn. Men nå er livssituasjonen og alt forandret helt. Samboeren måtte også flytte ut fra foreldrene pga problemer i hjemmet, og er nå helt avhengig av meg, og jeg er også helt avhengig av henne. (Jeg sliter også litt i store folkemengder, rundt folk jeg ikke er vant til) Er det noen mulighet for meg å slippe unda førstegangstjenesten? Mvh Norgespatriot SELVOM alt er forandret i livet. Du kommer garantert ikke inn visst du har nakke/ryggproblemer. Bare til og få en lege erklæring det. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Som Rocky sier er det ikke noe problem, forsvaret vil helst _ikke_ ha deg inn hvis du sliter med rygg/nakke. Forverres skaden mens du er inne til tjeneste kan det bli svært så dyrt for de. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Skaff deg legeerklæring på at du er uskikket til tjeneste, på grunn av dine fysiske og psykiske vansker - det er faktisk ikke vanskeligere enn det. Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Okei, tusen takk for svar! Ja får komme jeg til legen med nakken og ryggen og få ordna legeerklæring. Men jeg blir innkallt til sjøforsvaret, har det noe å si? Er det sitte på ræva førstegangstjeneste? eller gjelder nakke/ryggproblemer i alle delene av forsvaret? Vil ikke inn uansett:) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Okei, tusen takk for svar! Ja får komme jeg til legen med nakken og ryggen og få ordna legeerklæring. Men jeg blir innkallt til sjøforsvaret, har det noe å si? Er det sitte på ræva førstegangstjeneste? eller gjelder nakke/ryggproblemer i alle delene av forsvaret? Vil ikke inn uansett:) rygg/nakke gjelder alle deler i forsvaret, de har mer enn nok folk og ta av, så hvorfor risikere å måtte betale erstatning ved å ta inn de syke og svake... Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Utifra det du beskriver av plager, så vil du ikke kunne fungere som soldat. Med mindre legen som skal ta avgjørelsen om du er skikket eller ikke er ruset, så vil du bli erklært ikke tjenestedyktig, iallefall i fredstid. Kjipt å ha alle de tilstandene du beskriver. Med mindre jeg visste ar Ivan kom til å atombombe nord Norge mens jeg var inne til fgtj, så ville jeg heller vært et år i nord, i en hvilken som helst stilling, en å ha de sykdommene du beskriver. Lykke til... Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Samboeren min er blitt gravid nå, vi er 19 og 20 år og gleder oss masse til å bli foreldre vil Forsvaret ta hensyn til dette? Har fått innkalling 15 mars til madla.. Og termin er i starten av juli det er ca 3 mnd fra innrykk... Vil absolutt ikke inn! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Gratulerer så masse med graviditet ^^ Du slipper nokk forsvaret om du får erklering på ryggen din å det. de har nokk i massevis av folk som skal inn for tiden. bare å kontakte dem Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Tusen takk den er grei, er bare ekstremt bekymra for at jeg må inn... Vil ikke la samboern sitte alene hjemme så lenge under svangerskapet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå