Gå til innhold

Bra bank for idrettslag?

Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Hei

Jeg sitter som økonomiansvarlig i et studentdrevet idrettslag i Bergen, og vi trenger en bankkonto i idrettslagets navn. Jeg har selvsagt registrert oss i brønnøysundregisteret (frivillighetsregisteret), og har nylig fått tildelt org.nr.

Spørsmålet er hvilken bank (helst med lokal filial i Bergen) som kan tilby en best mulig løsning som inneholder følgende elementer:

• En god nettbank
  • Ingen årsavgifter på bankkonto
  • Ingen eller lave gebyrer ved bruk av nettbank
  • Bankkort er ikke nødvendig

Understreker at det er snakk om en frivillig organisasjon. En del banker, som eksempelvis SkandiaBanken, tilbyr ikke kontoer til annet enn privatpersoner.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

OK, selv om jeg ikke fikk noen svar her - så kan jeg svare meg selv. Kanskje andre har bruk for det senere.

Jeg har vært i kontakt med mange banker, og per november 2009 var de beste tilbudene i Bergen:

1. Nordea - Eneste bank som ikke hadde noen månedspris for konto/nettbank. Normale priser for bruk.

2. DnB NOR - 60kr/mnd for nettbank, konto gratis. Gebyrfri bruk av nettbanken.

3. Sparebank 1 SR Bank - 95kr/mnd for pakke med nettbank og betalingskort (visa electron). 1500kr i startavgift.

Andre banker jeg sjekket var Sparebanken Vest og Handelsbanken. De hadde begge høyere månedspriser enn de andre, og Handelsbanken hadde høyere priser enn normalt for bruk. Storebrand Bank har ikke svart meg på henvendelsen.

Jeg vil understreke at dette er snakk om bedriftskontoer. De kan tydeligvis ikke sammenlignes prismessig med privatkontoer, med unntak av Nordea.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nøyaktig de samme behovene som deg som kasserer i et nyopprettet idrettslag, og har vært på den samme runden. Når det gjelder Nordea, klarer ikke jeg å lese ut fra deres 21-siders prisliste at de er så veldig gebyrfrie. Mitt inntrykk av Nordea generelt er at de er en gigantisk forretningsbank som gir nada rente hvis man ikke har 1 dullion innestående.

Stalltipset mitt er Bank2 som faktisk er gebyrfrie både på kortbruk og nettbank. Enkel registrering via et word-skjema som krever kopi av pass for dem som skal disponere konto. Og de driver med kun én ting, nemlig bank.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Er ikke bank2 en ren nettbank?

Sa heller aldri at Nordea var gebyrfrie, eller har gode rentebetingelser, kun at de ikke tar gebyr for bedriftskontoer, noe bank2 sikkert ikke engang tilbyr, på lik linje med eksempelvis skandiabanken og gjensidige bank. Tanken er at flere i idrettslaget skal ha tilgang til kontoene, og at hvem som har tilgang lett kan endres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...