kybstud Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Haha, jeg kom over denne sprø artikkelen på www.linuxmint.com Her er det altså en som har fått tilbake pengene for Windows-systemet han ikke bruker, og det ble faktisk en fin liten pengesum han kunne donere til Linux Mint-prosjektet. Link til artikkel Dette ville vel også funket i Norge? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 er vel ikke noen nyhet, vil ikke du ha oem lisensen som følger med kan du kontakte produsenten som refunderer et par hundrelapper. i norge er det vel bare hp som refunderer. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Hvorfor skulle det ikke fungere med Dell, slik han gjorde det? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 virker som produsentene ikke har noen klare kjørelinjer fra toppen men varierer i landene. dell i f.eks england refunderer uten problem mens i norge er ikke de like villige. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Vet ikke hvor mye beløpet utgjør på allerede kjøpt PC/OEM med Windows installert. Men jeg sendte en forespørsel til en nettbutikk der jeg lurte på om jeg kunne få en stasjonær PC uten Windows, den gang: Vista. Nettbutikken var positiv til dette og beløpet ville utgjøre omkring kr 800,- var svaret. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 er vel ikke noen nyhet, vil ikke du ha oem lisensen som følger med kan du kontakte produsenten som refunderer et par hundrelapper.i norge er det vel bare hp som refunderer. Kilde? Hvorfor skulle det ikke fungere med Dell, slik han gjorde det? De produsentene jeg har vært borti gir klart og tydelig beskjed om at programvaren og maskinvaren er sammenbundet og dersom man ikke godtar det ene så godtar man ikke det andre heller. Men det er bare å prøve seg. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 De fleste Dell-maskiner kan man få uten Windows om man bestiller fra bedrift-sortemanget, men tror man da må ringe opp for å be om utgave uten Windows. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) virker som produsentene ikke har noen klare kjørelinjer fra toppen men varierer i landene.dell i f.eks england refunderer uten problem mens i norge er ikke de like villige. Det er et lite dilemma slik jeg ser det. I og med at man leser avtalevilkårene etter at man har kjøpt PC-en, og dermed må godta disse i etterkant av kjøpet ... vil ikke det bety at man har krav på å enten heve kjøpet, eller få beløpet på den delen som inneholder avtalevilkårene, om man ikke ønsker å godta disse? Endret 3. november 2009 av tamarin Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) *slettet* Endret 2. november 2009 av tamarin Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Du har et godt poeng der, en skal ikke kunne tvinges til å betale for det når du ikke godtar vilkårene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå