ergar Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei. Jeg lurte på om det var noen som har Fable 2. Har vurdert og kjøpe det, men kjenner ikke eller har ikke prøvd det. Jeg lurte på om det er sånn som det er vist på traileren, eller om det er noe mer fast story som du skal følge?. Hvis noen har det så var så snill og skrive om hva dere synes om spillet og litt om hvordan grafikken er og slikt. Lenke til kommentar
Patney Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Fable 2 har en lineær hovedhistorie som man følger, men man kan lett spore av med noen sidequests. Problemet er at få av dem føles givende å fullføre i det hele tatt. Til å være et rollespill har det heller ikke mye dybde. Eneste customizing du får gjort er ved å sette inn poeng på "strenght", "accuracy" osv. Det er jo strengt tatt i de fleste rollespill, men her har de virkelig simplifisert systemet. Du får ikke engang finne gode rustninger, da alle form for klær i spillet bare er overfladiske, og gir ingen bonuser i form av defense eller noe liknende. Spillet er også utrolig enkelt. Med det enkle statsystemet er det vanskelig å trå feil, og det at det er umulig å dø burde vel si sitt. Når man blir slått, bare faller man om i noen få sekunder før man står opp igjen, og man mister alle erfaringspoeng som ligger på bakken i øyeblikket du døde (som sjeldent er mye). Også får man et arr et sted på kroppen, da. Grafikken er i grunn kjempefin, og gjør verden veldig levende og sjarmerende. Det er lett å leve seg inn når man vandrer rundt i skogen mens solstrålene trenger gjennom løvbladene. Synd de ikke var like flinke med karakterdesignet, som er like usjarmerende som et troll. Jeg vil anbefale spillet om du liker null utfordring eller drømmer om å bli eiendomsmegler, men ellers finnes det bedre spill der ute Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Skrev om Fable 2 på bloggen min en gang for lenge siden Les her Lenke til kommentar
Patney Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det må jeg si var en veldig god omtale! Endelig en som ikke er blendet av... Hva nå enn folk blir blendet av som gjør at de tror Fable 2 er et godt spill. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Fable 2 er ikke et godt spill. Det er et svært godt spill. Problemet er at det ikke er for alle, og man må "forstå" det for å like det. Det er riktignok et rollespill, men rollespilling betyr ikke nødvendigvis å dytte litt ekstra poeng inn i Styrke eller velge et Sverd +2 i stedet for Sverd +1. I Fable 2 starter du som en gutt eller jente og går gjennom en lang tutorial for å tjene litt penger og kjøpe en magisk musikkboks. Når den er ferdig vil du være en god del eldre, og selve spillet kan begynne. Du har en historie du kan følge om du vil, men du kan gjøre mye annet også. Vi snakker alt fra å dra rundt helt tilfeldig og gjøre diverse ting folk ber deg om til å gifte deg og stifte familie. Begår du lovbrudd vil folk bli sinte, og er du virkelig slem og dreper folk vil vaktene kreve at du betaler erstatning eller gjør samfunnstjeneste. Det er bare noen få eksempler på hvordan hele verden virker levende. Problemet er bare at det er liten grunn til å gjøre noe som helst. Du kan kjøpe hus og leie dem ut, men alt du får er litt penger nå og da. Du kan gifte deg og få barn, men hva er vitsen når de bare surrer rundt som vanlig? Nå har jeg ikke fått barn, men jeg giftet meg og hadde sex med kona mi. Neket gjorde ikke noe spesielt etter det, men bare surret rundt som før. Er det rart jeg dro henne med til et tempel og ofret henne? Har spilt det en god stund, og har begge utvidelsene (See the future og Knothole Island), men selv etter mange timer sitter jeg igjen med følelsen av å ikke ha oppnådd noe som helst. Hunden kan et par nye triks, jeg har bedre våpen, eier et del hus og... vel, fint lite annet. Fable 3 derimot ser ut til å bli en god del bedre når det gjelder å oppnå ting: Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor Etter en god stund klarer du endelig å bli valgt til konge eller dronning og flytter inn i slottet. Deretter begynner andre halvdel av spillet. [/spoiler} Lenke til kommentar
ergar Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Takk for deres meninger og jeg er glad jeg spurte om dette før jeg kjøpte det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Jeg har som sagt spilt det lenge og har begge utvidelsene, så jeg har kost meg ganske lenge. Bare synd jeg fikk lite igjen for det. Jeg ville kjøpt det om du fant det billig. Lenke til kommentar
ergar Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Synd at det ikke er under 400 kroner noen steder. Det hadde sikkert vært et fint tidsfordriv Lenke til kommentar
Patney Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Fable 2 er ikke et godt spill. Det er et svært godt spill. Problemet er at det ikke er for alle, og man må "forstå" det for å like det. Jeg skjønner ikke hva du mener med et svært godt spill. Fable 2 gjør faktisk lite som ikke er gjort før, og det nye det gjør er gjort heller dårlig. Og hva skal man forstå? At verden endrer seg etter de få valgene man får tatt? Joda, en by blir kanskje forandret om man gjør et par quests tidligere i spillet, men det hele er ekstremt statisk. Det er alltid alternativ A eller B, istedetfor noe helt unikt som du selv har "skapt", altså omtrent sånn de sa det skulle bli. Jeg sier ikke at spillet er dårlig fordi det ikke klarte å leve opp til den ekstreme hypen, men det har jo absolutt ikke klart å leve opp til konseptet og det som gjorde spillet fristende i utgangspunktet. Forøvrig bet jeg aldri på hypen heller. Kan ikke si spillet føles særlig levende ut heller, med fullt av irriterende mennesker som flokker rundt deg som primater og blir sure om du ikke gidder å ta en pinlig dans for dem. Og for å unngå misforståelse, da jeg sa tidligere i emnet at spillet var "veldig levende" tenkte jeg bare på grafikken Resten er robotaktig og irriterende. Endret 3. november 2009 av Patney Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Fable 2 gjør lite som ikke er gjort før, og det nye det gjør er heller dårlig. Verden endrer seg ikke, questene er kjedelige, verden uinspir... vent litt, Fable 2? Trodde vi snakket om Oblivion eller Fallout 3. Fable 2 gjør kanskje ikke så mye, men det lille det gjør er svært bra. Jeg storkoste meg ganske lenge. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Fable 2 er et utrolig dårlig spill, jeg har det på på xbox,OK kanskje ikke utrolig dårlig men sammenlignes det med Oblivion Mass effect og det helt fantastiske The Witcher kan det desverre ikke sammenlignes Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Ville personlig ikke finne på å sammenligne Fable 2 med Oblivion eller Mass Effect, blir bare feil i mine øyne. Jeg er en stor fan av Fable, spilte 1'eren og ble helt betatt av stemingen og ble glad da jeg hørte at det skulle komme en 2'er av spillet. Synes at Peter Molyneux gjorde en bra jobb med å reflektere hva han synes et RPG skulle være. Hunden som du har med deg gir spillet også litt mere liv, mtp alt du kan gjøre med hunden. Du kan lære hunden til å gjøre triks, leite etter skatter og kaste ball med an :-) Jeg kan hvertfall anbefale både 1 og 2'eren på det varmeste. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Fable 2 var noe av det beste jeg har prøvd. Det var så utrollig bra syns jeg. Storien og måten oppdragene var osv. Lenke til kommentar
Balloo Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Eh, første kapittelet av spillet er jo gratis på Live. Last ned og prøv det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå