Gå til innhold

Logitech Cordless Desctop Optical. Din erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter med et Logitech Cordless Desctop Optical oppsett (trådløst keyboard og mus), og begynner etter hvert å lure på om Logitech egentlig er så bra som mange vil ha det til.

Trådløst fungerer det utmerket for mitt bruk da jeg ikke er gamer. Derimot syntes jeg selve keyboardet er totalt ubrukelig. Etter å ha brukt det i ca en måned vil jeg komme med en påstand om at dette ikke er egnet for tekstbehandling. Bakgrunnen for dette er bl.a. utformingen av tastene. Tastene er trege, knirkete, lite distinktive, avrundete (gjelder CTRL START ALT osv.) og ikke minst støyende. Fingertuppene ligger ikke naturlig på tastene.

I det hele tatt har Logitech mye å lære av Keytronic, mener jeg.

Jeg har en følelse av at når jeg skriver, så kan det måles på Richter Skalaen på Kjeller. Det rister i hele huset.

Er det flere enn meg som deler denne oppfattningen, eller har jeg vært uheldig for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt Logitech Cordless Desctop Optical i ca 2 år nå. Musen brukte jeg i ca 3-4 måneder, men den slukte batteri og var ikke like god som en mus med "hale" så jeg bruker ikke den lenger. Den musa sitter i skapet og er helt verdiløs for min del. Tastaturet derimot, der er digg. Kult og forskjellig design og farge, mange ekstra knapper som du kan programmere til å gjøre sånn ca hva du vil, håndledd støtte som du kan ta av og på og at den er trådløs. Litt kjipt når batteriet går tomt, noe det gjør hvert halv år/år, og du skjønner ikke hva som skjer. Og 1 minutt senere kommer du på at tastaturet er trådløst og at det er batteriene det er noe galt med.

Du sier at du ikke liker tastene, de har jeg ikke noe imot, syns de er behagelige jeg. Kanskje du er vant til et keytronic tastatur, har brukt det for lenge så nå er det ubehagelig med noe annet?

Uansett så liker jeg tastaturet veldig mye, musen er grei, men ikke til spilling. Alt i alt er jeg godt fornøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...