livingman Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 hei hallo.. jeg har en honda nsr 125. den er plombert fra 34 til 15 hestekrefter ( plomben sitter i eksos anlegget , vis det har noe og si ) jeg ønsker jo og fjerne denne plomben men en bot på 4000 frister ikke... så det jeg lurer på er det noe jeg kan gjøre for at jeg skal kunne lovlig fjerne denne plomben ? alle forslag blir tatt imot med et stort takk takker for svar ! Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Bare å fjerne plomben, men sørg for at den ikke overstiger 15 hk. Sett på effektanlegg foreslår jeg, så ''tweaker'' du med forgasser og dyse, så effekten holder seg under den lovlige grensen på 15 hestekreft, for regner med at omregistrering til mellomklasse er uaktuelt? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 For det første, det er ikke 34hk i en NSR, langt i fra. For det andre, nei, det er ikke på noen måte lovlig. All endring av motorytelse er forbudt. Det mange tror er at det er greit å ha opp til 15hk, men det er det som faktisk gjelder for A1 lappen, ikke selve kjøretøyet. Har man et kjøretøy som har oppgitt effekt på f.eks 11hk i vognkortet, så er det ikke lov å øke til 15hk. Uansett så er det i grunn bare å trimme i vei, er ikke ofte lett sykler blir tatt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 hei hallo.. jeg har en honda nsr 125. den er plombert fra 34 til 15 hestekrefter ( plomben sitter i eksos anlegget , vis det har noe og si ) jeg ønsker jo og fjerne denne plomben men en bot på 4000 frister ikke... så det jeg lurer på er det noe jeg kan gjøre for at jeg skal kunne lovlig fjerne denne plomben ? alle forslag blir tatt imot med et stort takk takker for svar ! Nei, du kan ikke endre plomberingen lovlig. Med mindre du kan endre typegodkjenningen på kjøretøyet. Tollavgifter, forsikring og liknende vil endre seg. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 For det første, det er ikke 34hk i en NSR, langt i fra. For det andre, nei, det er ikke på noen måte lovlig. All endring av motorytelse er forbudt. Det mange tror er at det er greit å ha opp til 15hk, men det er det som faktisk gjelder for A1 lappen, ikke selve kjøretøyet. Har man et kjøretøy som har oppgitt effekt på f.eks 11hk i vognkortet, så er det ikke lov å øke til 15hk. Uansett så er det i grunn bare å trimme i vei, er ikke ofte lett sykler blir tatt. oky 32 hk da http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NSR125#Specifications Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Kan ikke stole på de opplysningene der. Er tross alt hvem som helst som kan ha skrevet det, ingen offisielle opplysninger altså. Er nok ingen FP NSR som kommer over 25-30hk. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 hvorfor er du så sikker på at det ikke er 32 hp?! nesten alle som skriver om nsr sier 32 hp u plombert Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Nesten alle vet at NSR går som en firetakt, og er med andre ord ikke en høyt-ytende motor. F.eks en Mito og RS har rundt 30hk FP, de drar en NSR uten problemer. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 nsr går da ikke som en firtakt ? utdypp gjerne ... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hva er det jeg trenger å utdype? NSR går dårlig, og har ikke i nærheten av 32 eller 34hk. Ta å prøv en NSR så ser du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hva er det jeg trenger å utdype? NSR går dårlig, og har ikke i nærheten av 32 eller 34hk. Ta å prøv en NSR så ser du hva jeg mener. Det er sant som du sier. Ekke rare greiene det der. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 i norge er dem plombert fra 32 til 15 hk .... det er en honda nsr 125 .... jeg mener kom gjerne med fakta til hvorfor nsr "går" så dårlig ? jeg mener mekaniske fakta ikke erfaringer Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hva er vitsen med å diskutere med deg? Uansett hvor mye som skrives så tror du fortsatt det er 32hk, fordi du har lest det på wikipedia, av alle steder. Hvor har DU bevis på at det er 32hk er svaret. No offence, men det virker i grunn ikke som at du har særlig erfaring, da du faktisk tror at det er 32hk i en NSR. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Dette varierer selvfølgelig fra sykkel til sykkel. Avhengig av dreving, slitasje, osv. Dessuten er 32HK antall hester i motoren. Ikke på hjul. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Hva er vitsen med å diskutere med deg? Uansett hvor mye som skrives så tror du fortsatt det er 32hk, fordi du har lest det på wikipedia, av alle steder. Hvor har DU bevis på at det er 32hk er svaret. No offence, men det virker i grunn ikke som at du har særlig erfaring, da du faktisk tror at det er 32hk i en NSR. det står alle plasser at den er 32 hk UBLOMBERT........ men de norske nsrëne er blomber ned til 15 hk slik at den bare har 15hk u trimmet jeg har kjørt nsr i 2 år jeg... " men du har jo selvfølgelig rett .. det du sier er jo mye mer troverdig enn det som står på wikipedia ... " beklager at jeg stoler mer på fakta enn erfaringene dine :roll: Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er det en slik det er snakk om? http://www.motorbikes.be/en/Honda_NSR_125_R_2001.aspx Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 NSR er NSR, såvidt jeg vet er det ikke endret noe i motorytelse på de siste som ble produsert. Så, faktaene på linken til Nikkayoichi stemmer nok mer enn wiki. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 (endret) det er helt feil hjulstørelse og jeg har ikke kick start på min .. bare el start.. og den er støre enn den jeg har Endret 5. november 2009 av livingman Lenke til kommentar
norwaay Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 det er 29 hk på hjulet på en honda nsr .. men tror det er 32-34 i motoren ; D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå