Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

mulig og fjernje plomberinger lovlig?


livingman

Anbefalte innlegg

hei hallo..

 

jeg har en honda nsr 125. den er plombert fra 34 til 15 hestekrefter ( plomben sitter i eksos anlegget , vis det har noe og si )

 

jeg ønsker jo og fjerne denne plomben men en bot på 4000 frister ikke...

 

så det jeg lurer på er det noe jeg kan gjøre for at jeg skal kunne lovlig fjerne denne plomben ?

 

alle forslag blir tatt imot med et stort takk :)

 

 

takker for svar ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å fjerne plomben, men sørg for at den ikke overstiger 15 hk.

Sett på effektanlegg foreslår jeg, så ''tweaker'' du med forgasser og dyse, så effekten holder seg under den lovlige grensen på 15 hestekreft, for regner med at omregistrering til mellomklasse er uaktuelt?

Lenke til kommentar

For det første, det er ikke 34hk i en NSR, langt i fra. For det andre, nei, det er ikke på noen måte lovlig. All endring av motorytelse er forbudt.

 

Det mange tror er at det er greit å ha opp til 15hk, men det er det som faktisk gjelder for A1 lappen, ikke selve kjøretøyet. Har man et kjøretøy som har oppgitt effekt på f.eks 11hk i vognkortet, så er det ikke lov å øke til 15hk.

 

Uansett så er det i grunn bare å trimme i vei, er ikke ofte lett sykler blir tatt.

Lenke til kommentar
hei hallo..

 

jeg har en honda nsr 125. den er plombert fra 34 til 15 hestekrefter ( plomben sitter i eksos anlegget , vis det har noe og si )

 

jeg ønsker jo og fjerne denne plomben men en bot på 4000 frister ikke...

 

så det jeg lurer på er det noe jeg kan gjøre for at jeg skal kunne lovlig fjerne denne plomben ?

 

alle forslag blir tatt imot med et stort takk :)

 

 

takker for svar ! :)

 

Nei, du kan ikke endre plomberingen lovlig. Med mindre du kan endre typegodkjenningen på kjøretøyet. Tollavgifter, forsikring og liknende vil endre seg.

Lenke til kommentar
For det første, det er ikke 34hk i en NSR, langt i fra. For det andre, nei, det er ikke på noen måte lovlig. All endring av motorytelse er forbudt.

 

Det mange tror er at det er greit å ha opp til 15hk, men det er det som faktisk gjelder for A1 lappen, ikke selve kjøretøyet. Har man et kjøretøy som har oppgitt effekt på f.eks 11hk i vognkortet, så er det ikke lov å øke til 15hk.

 

Uansett så er det i grunn bare å trimme i vei, er ikke ofte lett sykler blir tatt.

 

 

oky 32 hk da :p

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_NSR125#Specifications :)

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å diskutere med deg? Uansett hvor mye som skrives så tror du fortsatt det er 32hk, fordi du har lest det på wikipedia, av alle steder. Hvor har DU bevis på at det er 32hk er svaret. No offence, men det virker i grunn ikke som at du har særlig erfaring, da du faktisk tror at det er 32hk i en NSR.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å diskutere med deg? Uansett hvor mye som skrives så tror du fortsatt det er 32hk, fordi du har lest det på wikipedia, av alle steder. Hvor har DU bevis på at det er 32hk er svaret. No offence, men det virker i grunn ikke som at du har særlig erfaring, da du faktisk tror at det er 32hk i en NSR.

 

 

 

 

det står alle plasser at den er 32 hk UBLOMBERT........

men de norske nsrëne er blomber ned til 15 hk slik at den bare har 15hk u trimmet :wallbash:

 

jeg har kjørt nsr i 2 år jeg...

 

 

" men du har jo selvfølgelig rett .. det du sier er jo mye mer troverdig enn det som står på wikipedia ... "

 

beklager at jeg stoler mer på fakta enn erfaringene dine :roll: :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...