Akidon Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Minne er noe jeg har lite og ingenting peiling på. Så jeg lurer rett og slett hva jeg kan gå for med den maskinvaren jeg har. Har nettop fått meg win 7 64 bit. Og er vell mulig at det kunne vert greit med mer en 2 gig med minne da. Er vell ddr 2 jeg har fra før av: OCZ 2048MB Dual Channel Value series PC-3200 2x1024MB (3-4-4-8) 400Mhz Kan jeg da gå for alt innenfor ddr 2? Og hvordan blir det med overklokkingen. Fikk hjelp av en kompis når jeg kjøpte pc'en, så jeg har ikke stålkontroll på dette området. Vil klokkingen fungere selv om jeg bytter ut minnebrikkene? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Er vel DDR(1) du bruker på nF4? Jeg har forøvrig god erfaring med Mushkin redline på dette kortet, men ikke sikkert du får tak i dem til en fornuftig pris. Tipper du kan bruke alt av DDR uten særlig problemer. Det beste er kanskje bare å prøve å finne et sett makent til det du har? Så får du 4 like brikker, litt lettere å forholde seg til da. Endret 2. november 2009 av ManagHead Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Kan jo og nevne at det er 939 socket athlon 3800+ hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 PC3200 spesifikasjonene stemte allefall med DDR1 Og ut frå speccen du har gitt antar at det er desse brikkene: http://www.ocztechnology.com/products/memo...es_dual_channel som då er DDR1, det betyr at DDR2 ikkje vil passe. Einaste 2GB-brikkene eg fann hjå komplett var desse Corsair http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309659 Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Jeg vet ikke mer enn det de specsene jeg oppgav. Med mindre det står noe mer på selve brikkene. Men du har sikkert rett. Men la oss si jeg går for de corsair brikkene. Hvordan blir det med overklokkingen? Og har jeg rett i at dette kan vere en grei oppgradering? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Valueseriene har vel aldri vore overklokkerenes favoritt. I tillegg er timingene på 2GB brikkene ein god del høgare enn dei sprekaste 1GB-brikkene (f.eks OCZ sine Platinum-serier) Då ville eg heller ha gått for Kingston sine HyperX i komplett sitt utvalg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318258 Ein del sprekare, men dog dyrare brikker. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Er det noe vits i da... Jeg har jo allerede 2 gig fra før. Skal det vere noe vits i må jeg vel ha ett 4 gig kit. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Bump. Mener du da at jeg skal sette de i tilleg til de jeg har fra før? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg tipper du vil få det til å fungere greit om du blander disse to settene, skal du overklokke mye er det kanskje bedre å bytte ut de du har fra før også. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Har ikke planer om å klokke noe mer enn det "jeg" allerede har gjort. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Tror ikke det blir noe problem med ett sett av de HyperX-brikkene. Men jeg har ingen erfaring med dem selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå