Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjæreste mistet fot, hvordan hjelpe å støtte han?

Gjest Bekymretjente

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymretjente

Hei.

Jeg har en kjæreste som for en stund siden mistet venstre fot i en ulykke, og vet ikke helt hvordan jeg skal reagere angående noen forskjellige ting. Han har en umenneskelig psyke, så han har takla dette sinnsykt bra. Han valgte selv å amputere fremfor å beholde foten siden det var så lite muskler igjen pga utskraping pga gjentatte infeksjoner, så det har jo kanskje noe med saken å gjøre. Uansett... Pga infeksjonene lå han på sykehus i nesten 4 mnd, så han sliter veldig med rastløshet om nettene å får ikke sove fordi han lå så lenge, og han jobbet med å bygge plattformer før så det er liksom en stor overgang. Jeg vet liksom ikke hvordan jegkan hjelpe han med dette. Finnes det noe som kan hjelpe han annet enn avhengighetsskapende medisiner? Alternativ medisin, healing eller noe som helst?

En annen ting er det å finne på ting med han. Vi begge har så lyst til å begynne å gjøre mye mer sammen, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal foreslå siden han ikke klarer alt sammen. Han klarer å gå litt på protesen, men mesteparten av tiden går han på krykker. Har dere noen forslag til ting jeg kan foreslå? Han er glad i friluft, film, bil, sosiale sammenhenger.. Ja, det meste egentlig.

Også det siste er fantomsmerter. Han sliter veldig mye med dette enda. Jeg vet jo at det ikke er stort som funker mot dette når det kommer til smertestillende osv, så jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere. Er det noen måte jeg kan klare å støtte han på?

Håper noen har egne erfaringer eller noen råd å komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bekymretjente

Må vel også nevne at han tror på healing og slikt, så om det er noen som vet noe alternativ behandling for fantomsmerter også, så kan dere si fra....

Lenke til kommentar

Vær der for han, vis at du bryr deg. Du nevner også at dere liker å finne på noe sammen. Dette trenger ikke å være fysisk aktivitet siden han har mistet foten. Hva med en film, gjøre noe sammen som han føler seg bekvem med.

Mulig at jeg er helt på jordet, men syntes at du fortjente et svar. Dette er mine råd. Lykke til med dere! :thumbup:

Lenke til kommentar
Han har fått protese for en mnd siden, og kan gå på den, men ikke lengre enn en halvtime av gangen..

Takker for fine svar:-)

Neste helg. fredag til søndag så er det alternativmesse i lillestrøm!

du kan kanskje ta med han dit? vet at det kommer en hypnotisør på søndag. utrolig spennende.

det er kanskje ikke noe dere kan gjøre som rutine :p men er noe i gjøre da iallefall :D

Han kan kanskje få nytte(placebo) av det. om ikke så er det jo fasinerende da :)

Endret av probin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...