Gå til innhold

Noen spørsmål angående a7n8x og ram

Anbefalte innlegg

hei jeg har samme problem, ikk epeiling hvordan jeg oppdaterer bios.. Jeg kjøpte et ASUS A7N8X Deluxe, uten noen som helst form for bundle, noen som har samme kortet som kan legge ut en kopi av drivercd'n eller brenne en backup til meg..

Er for øvrig usikker på hva som er best ramoppstilling..

Jeg har nå en 3200 rambrikke cl3 i ramport en. og en 2700 cl 2,5 i ramport to, kan det lønne seg og bytte om på disse, hva skal i så fall bios, settingen være da?

Jeg satt inn hk og skjermkort i dag, synes 3dmark scoren var rmelig bra til og være et 9700 nonpro, meninger og tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola! hvordan går d i den blå byen?? Først å fremst; topic: A7V8X Text: A7N8X Deluxe?? Hvilke har du?? Svarer som om du har A7N8X Deluxe. Ram må kjøres på samme hastighet; dvs. DDR2700; 333 MHz, dette vil autoinnstille seg i bios. Gå til: www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V8X. Her vil du finne siste biosversjon. Asusupdate: ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIO...OS_FLASH_UTILS/

Vil anbefale å kjøre alle ram- innstillingene så lavt du kan få dem (eks. 5-2-2-2) Tror du skal være fornøyd med scoren i 3dmark 2003, siden det er et nonprocard. :wink:

Lenke til kommentar

Hei!! Det var nok litt tabbe der ja, jeg har et a7n8x deluxe, uten bundle.. Jeg har lastet ned driverne som er og finne på asus sin hjemmeside.. Takk for den linken til asus update, nå skal jeg stille allt som har med rammen så lavt som mulig i biosen, noen som vet om den nye biosen er like lett og klokke med? Må ram brikkene være fra samme produsent så lenge de har lik specs ellers for å kjøre dual channel?

takk for et fyldig svar Ben Dover

Lenke til kommentar

Nei. Men hvis du bruker aggressive innstillinger blir det lett ustabilt selv om brikkene egentlig er like gode. Sett minnebrikkene så langt unna hverandre som mulig på hk. Da skal du ha Dual Channel, og alle problem skal være løst.

Du skal forresten ha bedre score på 3dMark 03.

Jeg får bedre enn som så med 9500Pro

Husk å kjøre minnet ditt på 333MHz.

Lenke til kommentar

hvordan kjører jeg minnet mitt på 333 mhz.. kan jeg stille det i bios når dual channel er aktivert.. Har ikke sett det til nå, i og med at jeg ikke kjører dual channel.. hvordan skal jeg stille inn rammen det er jo 4-5 ram innstillinger i bios der man kan velge tall fra 9-0, hva er den beste.. Nå har jeg oppgrdert bios, det gikk knirkefritt.. Takk for all foreløpig hjelp

Lenke til kommentar

HEI!

noen som vet hvor Asusprobe er å få tak i til mitt a7n8x - kort??

Mulig jeg hadde en gammel version, men det fikk ikke til å lese nesten noe som helst av hk, ikke temp, ikke rpm på vifter, til og med noe vilt greier.. irriterende, noen andre slike "småprogrammer" som kan brukes, jeg vil gjerne se hva cpu ligger på inne i windows og ikke kun i bios..

Lenke til kommentar

Du finner der du stiller ram hastigheten i forhold til fsb og setter den på 100%. Da står det noe sånn som resulting frequency 166mhz. Det er dette rammen skal stå på. Kan godt være den står på det fra før av, men sett den over til 100% uansett. Nå står den sannsynligvis på automatic.

Edit: Du kan bruke motherboard monitor 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...