olavh Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hvem tar medalje, hvem går ned? Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Hvilken spiller vil overraske mest? Hvem vil bli årets flopp? Hvem blir toppscorer? Overganger/ spillere som ønskes til (eller bort) fra ditt lag Endret 2. november 2009 av olavh Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvem tar medalje, hvem går ned? Medalje: Stabæk (gull) Rosenborg (sølv) Vålerenga (bronse) Nedrykk: Hønefoss og Sandefjord, med Godset på kvalikk. Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Største skuffelse blir Rosenborg (de tar tross alt sølv) største overaskelse blir Haugesund som havner på 5.plass. Hvilken spiller vil overraske mest? Tror at Yaw Ihle Amankwah blir neste års komet Hvem vil bli årets flopp? Veldig vanskelig å spå, men kan sette en knapp på Bolaños. Hvem blir toppscorer? Toppscorer neste sesong blir Mohammed Abdellaoue Overganger/ spillere som ønskes til (eller bort) fra ditt lag Laget jeg holder med er i Adeccoligaen Les Vålerenga tråden om dere vil vite mine ønsker til dem Dette jeg skriver nå kan fort endres iløpet av overgangsmarkedet Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvem tar medalje, hvem går ned? 1: Rosenborg 2: Stabæk 3: Vif (ønsketenking) Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Molde/Odd blir skuffelser, tror Vif blir den største overraskelsen utifra årets liga Hvilken spiller vil overraske mest? Singh tror jeg blir stor neste år Hvem vil bli årets flopp? ingen anelse Hvem blir toppscorer? Huseklepp om han fortsatt er i Brann Lenke til kommentar
poiuy Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 1. rosenborg 2. vålerenga 3. stabæk molde, tromsø llars lafton thioune prica, eller en ny rbk henter Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hvem tar medalje, hvem går ned? Gull: RBK - Sølv: Brann - Bronse: Stabæk. Nedrykk: Molde(ønsketenkning) og Ålesund. Kvallik er jeg usikker på. Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Skuffelse: Molde, overraskelse: hønefoss, som havner på sjette etter en meget sterk vår. Hvilken spiller vil overraske mest? Mushaga Bakenga som scorer 8 mål til sammen. Hvem vil bli årets flopp? En ny en som skal erstatte Mame Biram Diouf, havner på 2 mål. Hvem blir toppscorer? Rade Prica, 20 mål, tett etterfulgt av Huseklepp og Mohammed Abdellaoue Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hvem tar medalje, hvem går ned? 1. Molde, 2. Start, 3. Rosenborg Ned går Sandefjord og Hønefoss Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Største overaskelse blir Sparta 08 eller FK Haugesund, skuffelse blir nok Odd Grenland Hvilken spiller vil overraske mest? Solomon Owello Hvem vil bli årets flopp? Håkon Opdal Hvem blir toppscorer? Mads Stokkelien Overganger/ spillere som ønskes til (eller bort) fra ditt lag Jeg ønsker en god midtstopper (Piiroja, Bjørdal, Førsund), Ygor tilbake og en venstreving (Bojan Zajic etc.) Endret 8. november 2009 av samebror Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvem tar medalje, hvem går ned? Rosenborg tar gullet nok en gang, med Brann og Tromsø på plassene bak. Sandefjord og Sparta (eller Kongsvinger) rykker ned. Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Molde skuffer, Hønefoss vil overraske. Hvilken spiller vil overraske mest? Mads Stokkelien vil storspille for Start og forlater sørlandsklubben etter sesongen. Hvem vil bli årets flopp? Erik Huseklepp og Reginiussen om han ikke forsvinnner ut av landet. Hvem blir toppscorer? Prica og Stokkelien med 19 mål. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er det denne trådem som etterhvert skal utvikle seg til Tippeliga-tråden for neste år? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Endret emnetittelen til å passe bedre med trådens tema, siden det uansett sikkert vil trengs en egen tråd for Tippeligaen 2010 senere, som det er liten vits i å starte før nærmere seriestart. Skal komme med mine egne spådommer snart. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Hvem tar medalje, hvem går ned? Rosenborg, Stabæk og Viking i teten. Hvem som rykker ned har jeg ingen formening om. Ingen tvil om at noen av opprykkslagene skal klare å bite greit fra seg. Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Molde tror jeg blir den største skuffelsen neste år. Største overraskelsen tror jeg blir Viking. Hvilken spiller vil overraske mest? Nosa Igiebor, Lillestrøm. Hvem vil bli årets flopp? Start. Hvem blir toppscorer? Nannskog igjen. Veigar er tilbake. Overganger/ spillere som ønskes til (eller bort) fra ditt lag Magnus Myklebust fikk ikke fornyet kontrakt. Ryktes at spissen Antony Ujah kommer inn. Vi er vel også på desperat leting etter en venstreving. Anyone? Endret 10. desember 2009 av Seb.R Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 1.Hvem tar medalje, hvem går ned? 2.Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? 3.Hvilken spiller vil overraske mest? 4.Hvem vil bli årets flopp? 5.Hvem blir toppscorer? 1. Rosenborg blir nok å finne på topp igjen. Stabæk tar andre eller tredjeplassen, mens det ellers er litt åpent. Molde gjør det ikke like bra. 2. VIF og Brann skuffer nok noe denne sesongen også. Tror Hønefoss, Haugesund og Strømsgodset vil overraske. 3. Umaru Bangura 4. Vanskelig å si. Tror ikke Moldskred blir noen flopp, men vil ikke prestere like bra som mange håper på. 5. Rosenborg eller Stabækspiller det. Lenke til kommentar
Multekrem Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Vanskelig å treffe med spådommene ettersom overgangsvinduet fremdeles er åpent og vi ikke har sett lagenes prestasjoner i altfor mange treningskamper enda, men jeg prøver meg som likevel. Hvem tar medalje, hvem går ned? 1. Stabæk Sjansespill å tippe Stabæk på toppen, ettersom de er helt avhengig av forsterkninger i backrekken før sesongen starter. Imidlertid virker det som om ledelsen har lært etter tidligere års sene signeringer, og en skal ikke se bort ifra at det endelige laget er klart før snøen smelter i Bærum. Har hentet inn Kristian Flittie Onstad fra Esbjerg og Veigar Pall Gunnarsson er kommet «hjem» til blaatrøyene. Daigo Kobayashi og Fredrik Berglund har dratt hjem til henholdsvis Sverige og Japan, mens forsvarsklippen Pontus Segerstrøm av familieårsaker ønsket seg hjem til Sverige og ble solgt til sin svenske moderklubb. Thomas Rogne har dratt til Celtic og Inge Andre Olsen skadeplagede karriere har nådd slutten. Bakromsspissen Berglund erstattes av den mer komplette spissen Gunnarsson som i gammel form vil heve laget mange hakk. Segerstrøm erstattes av en rutinert spiller i Flittie Onstad og Stabæk satser på at 20-åringen Tor Marius Gromstad vil kunne erstatte Rogne (som tross alt kun var back-up i Stabæk-forsvaret i fjor). Laget er solid offensivt og Hoff, Andersson, Gunnarsson og Nannskog har potensiale til å skape et like dødelig offensivt firkløver som bæringene hadde i gullsesongen. Samtidig har de sterke reserver i Palmason, Mix, Skjelvik og spesielt Torstein Andersen Aase. På midtbanen er laget godt besatt med fjorårets kanskje beste midtbaneduo i Hauger og Farnerud og Jon Knudsen i buret kan skape en trygghet som gjør at laget tør slippe seg løs. Som med mange andre lag i 2010 sesongen er altså spørsmålstegnet forsvaret, samtidig som laget er Norges sterkeste på høyrebackplassen med etablerte Høiland og unge Hedenstad som begge også kan brukes på venstresiden. Jeg forventer en kvalitetsignering eller to og da vil Stabæk ha gode muligheter til å utligne fjorårets avstand til Rosenborg. Alternativ: Rosenborg 2. Rosenborg Forskjellen mellom de beste lagene er liten og Rosenborg kan veldig fort bli best også i 2010, men sannsynligheten for at seiersmarginen blir lik som i 2009 er liten. Hamren som svensk landslagssjef kan fort bli oversvømt med arbeidsoppgaver, og erfaring har vist at trenere på «oppsigelse» ikke presterer på toppnivå. Forsvinner endelig Skjelbred til en klubb som bedre matcher hans potensiale vil det også være et stort tap for RBK. Imidlertid er resten av laget fremdeles fryktinngytende og bredden bare økes med sterke signeringer som Winsnes og Moldskred. Simen Wangberg og Andreas Nordvik har begge et stort potensiale og vil forhåpentligvis få lov til å vise seg frem, samtidig som etablerte spillere som Demidov, Lago, Dorsin og Lustig utgjør eliteseriens sterkeste forsvar. Fremdeles litt skeptisk til Jarstein som har til gode å vise seg stabilt god i lengre perioder og trønderne må også stole på at Trond Olsen presterer ettersom han (for øyeblikket) er lagets eneste rene venstrekant. Alternativ: Stabæk 3. Viking Inn har Åge Hareide kommet og med det en autoritet som kan skape et stabilt Viking-lag utifra de gode forutsetningen laget har. De har varslet spillerkjøp, noe som vil gi laget etterlengtet bredde dersom viktige Sokolowski eller Fillo skulle bli skadet. Laget er jevnt over godt uten de store matchvinnerne da en utilpass Ijeh har forlatt klubben. Hareide ga Alexander Ødegaard tillit på landslaget og kan fort være mannen som finner igjen spissens bortgjemte kvaliteter. Ellers har også Viking flere spennende unggutter med Birkir Bjarnason og tidligere landslagskaptein på G19 Håkon Skogseid. Sterk medaljekandidat som kniper bronsen foran Molde og Strømsgodset. Alternativ: Molde 14. Aalesund Nederste del av tippeligaen er aldri lett å gjette seg til og både Hønefoss, Haugesund, Lillestrøm, Start, Sandefjord, Vålerenga og Kongsvinger kan fort havne på denne plassen (nesten halve ligaen med andre ord). Kan overraske, men er avhengig av å beholde de beste spillerne fra i fjor samt få inn et par forsterkninger. Johan Lædre Bjørdal fra Bodø/Glimt kan vise seg å være årets kjøp dersom det går igjennom, men mange lag (deriblant Stabæk) sikler etter midtstopperen. Har et høyt toppnivå og en sterk trener noe cupfinaletriumfen beviste ifjor. Imidlertid altfor svake på bortebane til å komme noe særlig høyere på tabellen enn det de har gjort de siste årene. Alternativ: Sandefjord 15. Sandefjord Nok et lag som er svake på bortebane. Mister sannsynligvis Erik Mjelde til Brann, men har klart å beholde Espen Nystuen. Som Aalesund har de en sterk trener som kan gjøre mye ut av lite, men han må håpe og be omat Espen Bugge Pettersen kan rydde unna mest mulig bak.Laget med tippeligaens dårligste fasiliteter for bortesupporterne kan fort gå rett ned. Alternativ: Kongsvinger 16. Kongsvinger Annet enn at laget ifjor var marginalt svakere enn opprykkskollegaene Haugesund og Hønefoss vet jeg lite om dette laget. Det jeg vet taler imidlertid ikke til deres fordel. Vidar Riseth, Adem Güven og Magne Sturød er de eneste forsterkningene før sesongen og klubben har varslet om at det heller ikke blir fler. Både Risteth og Sturød kan nok betegnes som gode forsterkninger, men spørsmålet er om det er nok. Blir helt sikkert tippet nord og ned av flere enn meg. Alternativ: Haugesund Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Overraskelse Strømsgodset har et ungt lag med stort potensiale og med enorm offensiv slagkraft i Storflor, Keita, Berget, Kamara og Pedersen. Stiller spørsmålstegn om de unge keeperne Adam Larsen og Lars Stubhaug vil holde et stabilt toppnivå samtidig som drammenserne virker tynne bakover. Et skadefritt Strømsgodset bør kunne overraske, og tetter de igjen bakover blir jeg ikke overrasket om de kjemper om medalje til langt ut i sesongen. Skuffelse Mange har høye forventniger til Vålerenga og håper Martin Andresen endelig skal få skuta på rett kjøl. Har slitt med uoversiktlig arbeidsfordelig og stor arbeidsmengde i tidligere i år noe som virker som det er slutt på nå. Kan imidlertid ikke stikke under en stol at Martin fremdeles er en trener uten nødvendig erfaring, og Enga har heller ikke et fryktinngytende lag. Sæternes er ikke lenger den toppscoreren Vålerenga trodde de hentet, Moa fikk en tydelig knekk etter en fantastisk avslutning på 08 sesogen og laget er meget tynne i de bakre rekkene. På den annen side er Hirscfield en sterk signering og de spennende unggutter i Nouri, Fellah, Singh, Mos og Brix. Tror det blir stabiliteten som knekker dem til slutt, og det blir en 8,9 plass på Vålerenga. Hvilken spiller vil overraske mest? Umaru Bakenga i Hønefoss har potensialet til å kunne utfordre Thioune, Tchoyi (og Mikel) som beste afrikaner i Tippeligaen. Ellers har jeg stor tro på Mohammed Keita i Strømsgodset, Simen Wangberg i Rosenborg og Torstein Andersen Aase i Stabæk. Hvem vil bli årets flopp? Makhtar Thioune kan fort bli som Somen Tchoyi i 2008. Fantasisk 07 sesong, men var helt borte i 08 før han gikk til Red Bull i Østerrike (og blomstret på nytt). Skyldte på manglende motivasjon til videre tippeligaspill og jeg ser ikke bort ifra at det samme skjer med Thioune. Hvem blir toppscorer? Med Veiger Pall Gunnarsson tilbake skal man ikke se bortifra at Daniel Nannskog blir en sterk utfordrer, men jeg tror allikevel at landsmannen Prica trekker det lengste strået. Hodesterk og en god avslutter med et fantastisk lag i ryggen. Understreker at det bare er å arrestere meg, for jeg har på ingen måte like mye peiling som jeg later som :!: Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Skummet bare igjennom innlegget ditt, men jeg synes det var knallbra. To ting dog. 1. Jarstein har fått en utfordrer på keeperplassen og jeg tror fort at Daniel Örlund kan ta den, står han like bra som han gjorde i AIK i fjor så blir det ingen problem der. Det kan også fort skje at konkurransen får Jarstein til å skjerpe seg og prestere jevnt. 2. Kongsvinger har vel hentet "halve" Lyn som forsterkninger? Eller blander jeg med Hønefoss nå? Hvis jeg har rett så burde Kongsvinger kunne klare bedre enn siste plass. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hønefoss har hentet Obifuele og Anagan fra Lyn, Bolseth fra Sogndal, Sigurdsson fra Brann og nå kan det hende at Konate er på vei tilbake i klubben. Kongsvinger har vel nesten ikke hatt råd til skikkelige forsterkninger etter at de ga spillerne sine 30% (?) mer i lønn etter opprykket Lenke til kommentar
Multekrem Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Skummet bare igjennom innlegget ditt, men jeg synes det var knallbra.To ting dog. 1. Jarstein har fått en utfordrer på keeperplassen og jeg tror fort at Daniel Örlund kan ta den, står han like bra som han gjorde i AIK i fjor så blir det ingen problem der. Det kan også fort skje at konkurransen får Jarstein til å skjerpe seg og prestere jevnt. 2. Kongsvinger har vel hentet "halve" Lyn som forsterkninger? Eller blander jeg med Hønefoss nå? Hvis jeg har rett så burde Kongsvinger kunne klare bedre enn siste plass. Takk for det 1. Ser det ja, Ørlund bør nesten kunne ta førstekeeper plassen i Rosenborg. 2. Det er Hønefoss som har hentet "halve" Lyn og jeg tror det klarer seg greit. La også merke til at Kim Holmen ble klar for Kongsvinger idag, men jeg tror ikke Tippeligaens minst effektive spiss vil redde dem. Ellers er Jone Samuelsen klar for Odd, noe jeg tror svekker Vikings medaljesjanser betydelig. En fantastisk signering for Odd. Viking-supporterne får håpe Hareide vet hva han gjør og har en overraskelse i bakhånd. Edit: Stabæk spilte treningskamp mot Moss idag og vant komfortabelt 5-1. Banens beste var den 22-år gamle høyrevingen Diogo som er på prøvespill fra Sport Club Internacional i Brasil. Har potensialet til å bli en flott signering og forsterke Stabæk ytterligere offensivt.Han kan forøvrig også brukes som høyreback. Endret 22. januar 2010 av Multekrem Lenke til kommentar
Bister Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hvem tar medalje, hvem går ned? 1. Rosenborg 2. Stabæk 3. Åpent: Molde, Viking og Vålerenga. 14. Sandefjord 15. Haugesund 16. Kongsvinger Hvilket lag blir den største skuffelsen og den største overraskelsen? Start blir den største skuffelsen, største overraskelsen blir Atrømsgodset. Hvilken spiller vil overraske mest? Keita Hvem vil bli årets flopp? Iversen Hvem blir toppscorer? Tar en råsjans på Ingelsten Overganger/ spillere som ønskes til (eller bort) fra ditt lag. Er snakk om at en ny midtbanespiller og Keeper kommer, men vet ikke helt hvem jeg håper på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå