Supreme P. Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Takk for svar luftbor ^^ Tenkte på å gå det folk kaller "Y-veien" Evt. Medier og kommunikasjon hvis jeg skal ha noe studieforberedene, men har vært litt lat i år så kommer sikkert ikke inn på M&K. :/ Lenke til kommentar
Leema Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nå veit eg ikkje kvar du bur, men kva med å søka på ein privatskule? Nokre av dei har Media, og pleier og vera enklare og komma inn på. Hvis du/foreldra dine har råd til da kan du og gå på ein privat internatskule, er ein god del av dei i Noreg. Mange av dei har Naturbruk, og Lundeneset VGS i Ølen har Media. Husk og det at linjene til Design og Håndverk har mange muligheter. Eg går f.eks Interiør VG3 som er tredje året DH. Andre året er det Interiør og utstillingsdesign. Her lærer man å designe utstillinger og utarbeide interiørforslag. Mye tegning, men mest tekninsk, som er enkelt hvis man først har lært det. PS: Snakk med en rådgiver på skolen, så kanskje du får nokon idear? Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har lyst til å bli dataingeniør ved å ta datateknikk på NTNU.MÅ man ta studiespesialisering (allmenn)? For ellers tar jeg elektro ^^ Du kan gå første året elektro og andre året IKT-servicefaget.. Så velger du enten to år i lære og fagbrev, og så tar du påbygg etter.. Eller påbygg rett ettter IKT. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg har lyst til å bli dataingeniør ved å ta datateknikk på NTNU.MÅ man ta studiespesialisering (allmenn)? For ellers tar jeg elektro ^^ Du kan gå første året elektro og andre året IKT-servicefaget.. Så velger du enten to år i lære og fagbrev, og så tar du påbygg etter.. Eller påbygg rett ettter IKT. Du kan også gå forkurs, heller enn påbygg. På den måten sparer du mye jobb, for hvis du tar påbygg må du i tillegg ta 3mx og 2fy det året (R2 og FY1 heter det vel nå). Det blir en del ekstra timer. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har lyst til å bli dataingeniør ved å ta datateknikk på NTNU.MÅ man ta studiespesialisering (allmenn)? For ellers tar jeg elektro ^^ Du kan gå første året elektro og andre året IKT-servicefaget.. Så velger du enten to år i lære og fagbrev, og så tar du påbygg etter.. Eller påbygg rett ettter IKT. Du kan også gå forkurs, heller enn påbygg. På den måten sparer du mye jobb, for hvis du tar påbygg må du i tillegg ta 3mx og 2fy det året (R2 og FY1 heter det vel nå). Det blir en del ekstra timer. Ja, er heller ingen dum ide med forkurs.. Men ville anbefale lære for da får du kontakt med arbeidslivet + at du får knagger/erfaringer til å henge teori på.. Klarer du å snakke om dette på en eksamen er du oppe på 5 og 6 med en gang.. (Gjelder også når du har praksis på ikt.servicefaget, se teorien i sammenheng med praksis) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har lyst til å bli dataingeniør ved å ta datateknikk på NTNU.MÅ man ta studiespesialisering (allmenn)? For ellers tar jeg elektro ^^ Du kan gå første året elektro og andre året IKT-servicefaget.. Så velger du enten to år i lære og fagbrev, og så tar du påbygg etter.. Eller påbygg rett ettter IKT. Du kan også gå forkurs, heller enn påbygg. På den måten sparer du mye jobb, for hvis du tar påbygg må du i tillegg ta 3mx og 2fy det året (R2 og FY1 heter det vel nå). Det blir en del ekstra timer. Ja, er heller ingen dum ide med forkurs.. Men ville anbefale lære for da får du kontakt med arbeidslivet + at du får knagger/erfaringer til å henge teori på.. Klarer du å snakke om dette på en eksamen er du oppe på 5 og 6 med en gang.. (Gjelder også når du har praksis på ikt.servicefaget, se teorien i sammenheng med praksis) Les innlegget mitt på nytt. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Da får jeg ta M&K som førstevalg. Hvis det går til helvete så blir det nok elektro ^^. Dårlig at jeg må reise til en annen by for å ta M&K.. , men bedre det enn at de ikke har tilbud i det heletatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå