Snipper Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei Har en hp compaq 6720s med vista som jeg tenkte jeg skulle slenge inn windows 7 på. Etter at jeg har starta opp dvd-en og valg språk og tastatur og valgt "installer" så får jeg opp melding: A required cd/dvd drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk,cd,dvd,or usb flash drive,please insert it now. Jeg kan da browse etter driver. Har ikke fått noen cd med drivere på fra hp og på hp sine nettsider ligger det ingen drivere for cd/dvd rom-en. Syns det er merkelig at windwos 7 ikke klarer å hente opp cd/dvd rom-en når windows 2000 klarte det for 10 år siden... Noen tips til løsning? har google problemet uten at det har løst problemet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hvor har du fått windows 7 fra? Høres ut som en korrupt .iso fil eller en CD/DVD brenning som har gått feil. Kan også være at hvis du installerer 64bit så er det noe problemer med drivere.... Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Hvor har du fått windows 7 fra?Høres ut som en korrupt .iso fil eller en CD/DVD brenning som har gått feil. Kan også være at hvis du installerer 64bit så er det noe problemer med drivere.... lastet ned fra msdnaa, har brent iso fila to ganger nå, først på 6x og så ned på 2,5x hastighet uten at det ble noe som helst bedre. Så at msdnaa programmet kontrolerte iso filen etter nedlastingen og sa ok. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ok, prøvd 32bit om du prøver å installere 64bit da? Eller motsatt? Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ok, prøvd 32bit om du prøver å installere 64bit da? Eller motsatt? Lasta ned 32 bit i og med at vista som fulgte med pc-en hadde 32 bit. 64 bit vil vel da ikke fungere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Om du starter installasjonen fra oppstart (boot) så kan du installere 64bit jo. Ville jo prøvd. Men siden du installerer 32bit og får opp denne meldingen, så er jeg 85% sikker på at det er noe feil med enten .iso filen eller selve brenningen. Prøv å installere W7 via USB stick om du har en tilgjengelig. Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Om du starter installasjonen fra oppstart (boot) så kan du installere 64bit jo.Ville jo prøvd. Men siden du installerer 32bit og får opp denne meldingen, så er jeg 85% sikker på at det er noe feil med enten .iso filen eller selve brenningen. Prøv å installere W7 via USB stick om du har en tilgjengelig. ok, takk for svar. Var på vei til å prøve usb men da jeg skulle pakke ut iso fila så fikk jeg feilmelding om at den ikke kune lese fila, så skal prøve å laste ned iso filo på nytt... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 ok, takk for svar. Var på vei til å prøve usb men da jeg skulle pakke ut iso fila så fikk jeg feilmelding om at den ikke kune lese fila, så skal prøve å laste ned iso filo på nytt... Bra at du fant ut at det var .iso filen som var den skyldige her da. Har vel vært årsaken til så og si alle slike feilmeldinger, sammen med feil med brenningen av DVD platen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå