TeisL Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hei, Jeg har to tabeller, en som har de fleste data om et ønske, og en som har regioner. I Ønske tabellen, så har jeg da regionid1-3, som da er regionid i regiontabellen. Får en feilmelding når jeg prøve å lage et view med denne SQL spørringa: SELECT sw.email, sw.studyfield1, sw.studyfield2, sw.studyfield3, sw.countrycode1, sw.countrycode2, sw.countrycode3, region.rname AS rname1, region.rname2 AS rname2, region.rname AS rname3, sw.yearofstudy, sw.weeksrequested, sw.additionalinfo, sw.internship FROM public.studywish AS sw INNER JOIN sw.regionid1=region.regionid, sw.regionid2=region.regionid, sw.regionid3=region.regionid WHERE sw.regyear=2010 Feilmeldingen er her: SQL error: ERROR: syntax error at or near "=" LINE 3: INNER JOIN sw.regionid1=region.regionid, sw.regionid2=region.r... ^ In statement: CREATE VIEW "public"."vw_studentwish_with_regionName" AS SELECT sw.email, sw.studyfield1, sw.studyfield2, sw.studyfield3, sw.countrycode1, sw.countrycode2, sw.countrycode3, region.rname AS rname1, region.rname2 AS rname2, region.rname AS rname3, sw.yearofstudy, sw.weeksrequested, sw.additionalinfo, sw.internship FROM public.studywish AS sw INNER JOIN w.regionid1=r Kan noen hjelpe meg med å se på dette?? Endret 2. november 2009 av TeisL Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Skal vel være INNER JOIN region ON sw.regionid1=region.regionid, sw.regionid2=region.regionid, sw.regionid3=region.regionid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå