DataFjotten Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hei. Sitter å lager en øvingsoppgave for meg selv. Skal ta prøven om ca 1 måned. Men det er et par ting jeg lurer på som jeg hadde håpet å få svar på her. Det gjelder planleggingsdelen. Det står at den bla. skal inneholde valg av metode og valg av fremgangsmåte. Hva menes med dette? Om noen har gode tips/råd vedrørende prøva setter jeg stor pris på om dere deler de med meg. Takk Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Et annet spøsrmål. Ved overgangsmotstand til jord, brukes fortsatt den gamle regelen om at det er 2mA/KVa Trafo? Altså 2 x S-trafo. Takk;) Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hva er kravet til utløsertid på 30mA jordfeilbrytere? Endret 2. november 2009 av DataFjotten Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Valg av metode og fremgangmåte ser jeg på som valg av forleggningsmåte og føringsveier. Skal du klamre en kabel på veggen eller legge den i sjult anlegg bak vegen osv. Sånn at de ser at du ikke klammrer PN 1,5mm2 med 16-20 mm klammer på vegg. Overgangsmotstand til trafo: motstanden skal ikke overstige R=Ub(50v)\2ma pr kva trafo ytelse etter hva jeg kan huske. Krav til utløsertid er somregel under 0.1 sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå