kurre Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har fasttelefon, men avstanden til "sentralen" er mer enn 5 kilometer slik at ADSL varianter ikke virker. Selv om det er god mobiltelefondekning (også mobilt bredbånd) i nærheten ligger huset i en dekningsskygge og følgelig er det ikke dekning der jeg trenger det. Er det mulig å sette opp en slags liten privat basestasjon eller lignende i nærheten der det finnes god mobildekning? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Vet ikke helt om du ligger riktig til, men Telenor har trådløst bredbånd de kaller WiMax som de har bygd ut noen steder i Norge. Om de har dekning i ditt område vil du kunne få 1,5 MB brebånd tror jeg. Glemte å nevne. Det finnes også flere andre leverandører av trådløst internett. Så kan hende noen kan levere noe til området ditt. Endret 2. november 2009 av janingar Lenke til kommentar
kurre Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Takk for svar. Jeg får undersøke WiMax. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hvor i landet befinner du deg? Lenke til kommentar
kurre Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ved kysten av Aust Agder Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Du kan jo sjekke dekningskartet til NetCom og ICE. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Direct Connect har også Wimax løsninger mener jeg, evt så leverer Nextgentel på lange linjelengder på Adsl. Alternativet er ICE.net om Netcom eller Telenor ikke har dekning. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Det påstås at ICE har fantastisk dekning, men det hjalp ikke meg på hytta... Men det kan være lurt å sjekke. Lenke til kommentar
kurre Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Forsøk med ICE får også problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå