Froskenfrode Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har et ekstra sett med parabolutstyr min mor fikk fra viasat,men som hun ikke bruker siden det er antenne der hun bor allerede. Det jeg tenkte var å prøve å få inn 2 andre sattelitter her hjemme med den,har selv viasat på den ene parabolen,ved en feilinnstiling tar den også samtidig Astra inn og ikke thor,tror jeg da,siden jeg tar inn ukrainske og baltiske kanaler!!!! Med den andre parabolen tenkte jeg å prøve å ta inn 2 andre satelitter som jeg ikke tar inn med denne ene parabolen. Er det noen som har noen forslag,og hvordan lar det seg gjennomføre og koble disse sammen? Det vil jo da bli 2 paraboler med 2 hoder på vær med 2 motakere som skal ta inn signaler fra alle hodene. Og hvilken sattelitter bør jeg finne og hvordan?? Mvh Frode Lenke til kommentar
jkarte Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Dette går. Den ene parabolen stiller du inn på Thor og Sirius(viasat). Den andre stiller du inn på Hotbird og Astra. Kobler ledninger fra Lnb til en 4:1 DiseqC og 1 ledning inn til tuneren. Hvordan du søker inn satelittene orker jeg ikke å prøve å forklare (litt mangelfull kunskap om dette), men du kan ta en titt her Lenke til kommentar
Froskenfrode Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 okey,jeg får se hva jeg får til,sliter endel med å få inn astra og hotbird på den andre antennen Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Du må ha ett hode pr satellitt du skal ta inn, og om du bruker en tallerken med flere hoder så må disse være justert gradvis korrekt i forhold til hverandre og senter av tallerken. Dvs at refleksjonen av signalet satellitten må treffe tallerken slik at signalet blir reflektert mot rett hode. Lenke til kommentar
Froskenfrode Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 ja jeg har 2 hoder på begge,skal prøve mere når uværet engang gir seg,å stille inn antennen i snø og regnevær pluss vind påvirker vel også signalene?? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Kraftig regn og kraftig snø kan påvirke signalene. Parabolen(e) bør stilles inn i rolig vær mens du har god tid til å få den finjustert. Sørg også for å skru den godt fast når den er justert inn, og sjekk signalet etterpå også(kan endre seg litt når du skrur den fast). Du må også sørge for at armen til hodene på parabolen er stilt inn for de satellittene du skal hente inn. Dvs feste for Thor og Sirius er ikke det samme som for Astra og Hotbird. Så om du har en tallerken med arm beregnet for Sirius og Thor så vil ikke denne kunne ta inn både Astra og Hotbird, med mindre du kan justere avstanden(gradene) på hodet på selve armen. Lenke til kommentar
Froskenfrode Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 Kraftig regn og kraftig snø kan påvirke signalene. Parabolen(e) bør stilles inn i rolig vær mens du har god tid til å få den finjustert. Sørg også for å skru den godt fast når den er justert inn, og sjekk signalet etterpå også(kan endre seg litt når du skrur den fast). Du må også sørge for at armen til hodene på parabolen er stilt inn for de satellittene du skal hente inn. Dvs feste for Thor og Sirius er ikke det samme som for Astra og Hotbird. Så om du har en tallerken med arm beregnet for Sirius og Thor så vil ikke denne kunne ta inn både Astra og Hotbird, med mindre du kan justere avstanden(gradene) på hodet på selve armen. Aha det har jeg ikke tenkt på ,ja det er en parabol beregnet for sirrius og Thor,hadde en liggende ekstra som kommer fra viasat,kanskje bytte holder til hodene da,eller gå over til singelhode Lenke til kommentar
harbart Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Kraftig regn og kraftig snø kan påvirke signalene. Parabolen(e) bør stilles inn i rolig vær mens du har god tid til å få den finjustert. Sørg også for å skru den godt fast når den er justert inn, og sjekk signalet etterpå også(kan endre seg litt når du skrur den fast). Du må også sørge for at armen til hodene på parabolen er stilt inn for de satellittene du skal hente inn. Dvs feste for Thor og Sirius er ikke det samme som for Astra og Hotbird. Så om du har en tallerken med arm beregnet for Sirius og Thor så vil ikke denne kunne ta inn både Astra og Hotbird, med mindre du kan justere avstanden(gradene) på hodet på selve armen. Aha det har jeg ikke tenkt på ,ja det er en parabol beregnet for sirrius og Thor,hadde en liggende ekstra som kommer fra viasat,kanskje bytte holder til hodene da,eller gå over til singelhode Dette er tullprat fra nomore! Det er like mange grader mellom astra og hotbird som det er mellom thor og sirius, 6! Fra thor på 1 w til sirius på 5øst, og fra hotbird på 13ø til astra på 19ø! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Beklager, der tok du meg harbart. Eg tenkte ikke lengre enn mellom Sirius og Hotbird. Beklager. Endret 4. november 2009 av nomore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå