cruzader Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 de sparer jo inn det siden de kan virtualisere bedriften sine servere på hans stasjonære Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Dette begynner å bli en morsom tråd... Nå kjeder jeg meg ikke mer... Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Neida ingenting mongo med å bruke 50000 kr på en pc for å kjøre hyllevare kontor og design-applikasjoner. Jeg tipper den største gleden folk som bruker så mye penger på en pc får er ikke pcen, men å kunne fortelle om det her. Og det er alltid folk som egentlig ikke har snøring. Og så blir de litt lei seg når folk med snøring forteller dem at de er nisser. Men så blir de litt stolt igjen når andre folk som ikke har snøring syns det er tøft. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Har gjort noen forandringer, og med en pris på $6,260 som da er 35,200 kr, så vil jeg si at dette ikke er grovt mye da det vil koste meg like mye for en iMac. Trenger heller ikke betale skatt siden den kjøpes av firma, takk for tips, og dere andre kan finne dere noe bedre å gjøre... Hvordan klarer du å få en iMac opp i den prisen. Eks mva koster en 27'' iMac med i7, 8 GiB ram og 2 TB 16 800 kr. Til og med en Mac Pro med 2 x Xeon Quad CPU-er, 12 GiB og 4 TB lagring koster mindre (selv om den er overpriset). de sparer jo inn det siden de kan virtualisere bedriften sine servere på hans stasjonære Nå var det et familiefirma, og da denne sikkert skal stå hjemme - så er vel ikke dette så aktuell bruk. Det er også et par interessante ting i Maingear sin prising. 1. For Intel X25-M 80 GB tar de 525 dollar, dvs nesten 3 000 kr (eks mva). I Norge koster den halve prisen eks mva. 2. For en 2 TB disk tar de ca 2 400 kr, den koster ca 1 200 kr og oppover i Norge. 3. For 6 GiB minne tar de ca 1 200 kr, det koster faktisk ikke mer enn ca 800 i Norge. 4. For Skjermkort tar de også en pris ca 25 % høyere enn i Norge. Så de overpriser hver enkelt komponent minst i klasse med Dell og Apple. Så på oppsettet til 35 000 eks mva og eks frakt (dvs 37 500 inklusive frakt), betaler man faktisk en overpris på ca 10 000 kr i forhold til komponentpris - om ikke mer. Så om det er kjøling og kabinettet som er grunnen for å kjøpe dette overprisede monsteret ville jeg kjøpt grunnoppsettet med minimale endringer til $ 2 900 + frakt, og kjøpt SSD ++ her på berget. Men Corsair Obsidian Series 800D er for meg et langt bedre kabinettvalg enn dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Bygg PCen selv. Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Hahaha, er forresten ikke 14 år, jobber ikke i en familiebedrift og har aldri hatt planer om å kjøpe en Maingear Shift , men synes maskinen var rå, ville se hva andre ville si om maskinen, utviklet seg etterhvert til å bli en heftig diskusjon som gjorde at jeg hadde noe å finne på siden jeg har utrolig lite å gjøre her i militæret. Men fikk mange tips som fikk meg til å innse at det eneste som er verdt noe på Maingear Shift PC'en er kabinettet. Eller hva? Men takk for alle tips, håper jeg ikke irriterte dere så grenseløst mye. Er forresten 19 år og fortsatt på leting etter en ny pc, har bare en fullspekka Dell Inspirion 9400 som er 3 år gammel og sliter grovt med det meste. Vet bare ikke om jeg skal ha en kraftig laptop, eller en ok laptop, og en medium grom stasjonær pc. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Endret 10. november 2009 av ProXhimo Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Du kan ikke bare spørre "er denne maskina verdt pengene?" da? og du kjeder deg i millitæret, har du ikke et gulv å vaske eller noe? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hahaha, er forresten ikke 14 år, jobber ikke i en familiebedrift og har aldri hatt planer om å kjøpe en Maingear Shift. Men du oppfører deg som du er 12. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hahaha, er forresten ikke 14 år, jobber ikke i en familiebedrift og har aldri hatt planer om å kjøpe en Maingear Shift , men synes maskinen var rå, ville se hva andre ville si om maskinen, utviklet seg etterhvert til å bli en heftig diskusjon som gjorde at jeg hadde noe å finne på siden jeg har utrolig lite å gjøre her i militæret. Men fikk mange tips som fikk meg til å innse at det eneste som er verdt noe på Maingear Shift PC'en er kabinettet. Eller hva? Men takk for alle tips, håper jeg ikke irriterte dere så grenseløst mye. Er forresten 19 år og fortsatt på leting etter en ny pc, har bare en fullspekka Dell Inspirion 9400 som er 3 år gammel og sliter grovt med det meste. Vet bare ikke om jeg skal ha en kraftig laptop, eller en ok laptop, og en medium grom stasjonær pc. Idiot. Steng tråden, så flere "ikke-trollende" brukerene slipper og lese igjennom hele denne idiotiske tråden. Noe jeg ANGRER for at jeg gjorde da jeg kom til siste side. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Takk trådstarter! Du har en gang for alle overbevist meg om at militæret her til lands har alvorlige brister så lenge det faktisk slipper inn... Lenke til kommentar
Dragonstone- Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Hmm det var da noe lureri Endret 10. november 2009 av Dragonstone- Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jepp, som forventet var dette en slags skryte-flame tråd... Personlig legger jeg TS til min personlig ban liste og vips han mistet all hjelp og råd han kunne få fra meg Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har jo hele 31 poster (32 med denne), så hvorfor ikke bare banne meg og IP'adressen min, eller noe, er jo ikke akkurat stort for meg og lage en ny konto.... Så |------------------------| mye bryr jeg meg om 1 person på dette forumet legger meg til i sin personlige ban liste.... Og har ingen gulv å vaske, ber folk vaske det for meg... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Hva i alle dager er dette for en holdning? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Er det virkelig mulig? Jeg må bare sende min dypeste medfølelse til dine medsoldater. Håper virkelig det går opp et lys for deg en dag. Hvis ikke er jeg redd(?) du må tåle en og annen nesegruser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) *slettet* Endret 10. november 2009 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Ok, en stund lurte du oss til å tro du var en rik idiot. I stedet viser det seg at du er et fattig troll. Jeg ser ikke helt hvor du finner triumfen i dette. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 hmm dette var tragisk -.- Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Japp japp. Da var det på tide å stenge denne her. Diskusjon.no er en side som liker brukerbidrag, hvor summen av kvaliteten = summen av det våre medlemmer bidrar med. De fleste trekker opp snittet. Enkelte trekker ned. Enkelte får tråden sin stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg