Kvanli Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 https://prisguiden.no/liste/3217 Tror denne anbefalingen - Millionæren - holder i massevis til ditt bruk. Men dette er vel som alt annet, bare en prioritering Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 for å være helt ærlig så lukter jeg litt feil investering. tror du ville være bedre tjenet med en mindre "syk" maskin og heller en nettverks server eller to. Ville tro at med behov for kapasitet til å lagre store mengder data så medfølger også behovet til å sikre store mengder data (raid 1 etc) Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Altså, dette høres egentlig bare ut som nok en skryte-tråd fra en fjortiss, men uansett har man ikke bruk for et sånt oppsett, samme hvilken situasjon. Skulle forøvrig likt å sett kvittering på alle de programmene du ramset opp, men det er sikkert jobben som har betalt for dem også... Jeg kan forøvrig ikke tenke meg en eneste arbeidsplass som er interressert i å legge 40,000,- på bordet for at en ivrig data-entusiast skal få støttet et slikt "sykt" oppsett. Leser også at du ikke spiller, da har du i utgangspunktet ikke bruk for ett av de tre skjermkortene engang... Hva med å bare kjøpe en Mac ? De er jo overpriset i utgangspunktet og, etter det jeg har hørt, ypperlig til videoredigering og multitasking. Kort sagt; feil invistering (som jeg ikke er alene om å mene..) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) du har vært medlem siden 15.10.2009 og lagd tre tråder på den tiden. 1. 15.10.09 [Løst]Skal jeg ha 2 stk. HD 5870 eller 1 stk. XFX GTX 295? Her er det spørsmål om siste steg i å specce en pc... 2. 21.10.09 Hjelp til å finne deler til PC for extrem multitasking... bygging av egen pc som ikke egnetlig er så anderledes den første maskinen. så denne tråden der ubare har funnet noe som er ekstremt dyr og har alt for mye av det meste egentlig. 1. du trenger ikke mer en et skjermkort spes siden du ikke er hard core gamer. som sagt i en av dine tidligere tråder: Men vil du ha 1 skjermkort som kan puste 2x 5870 langt opp i nakken og ikke koster like mye, gå for GTX 295. . 2. hovedtyngden av lagringsplassen burde ligge på et lokalnett på en server med RAID, rett og slett så dataene dine er tilgjengelig fra flere arbeidsstasjoner, den er tryggere i tilfelle harddisk kræsj og når din "arbeidsstasjon" er moden for utbytting slipper du/bedriften å knote med å enten overføre all dataen fra maskinen til en annen en eller å skru ut diskene og sette det opp på nytt i en ny maskin. 3. som nevnt i en annen tråd du hadde: cpuen koster veldig mye og du får LITE tilbake!.. 4. 12GB RAM? vis du multitasker så du virkelig trenger 12GB RAM er det kanskje på tide med en grundig gjennomgang av arbeidsrutiner såør du meg... Endret 3. november 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 haha ! Dette er helt sprøtt!.... La meg gjette, Kasku = Tobakkskongen Johan Henrik Andresen? Dette er tullete spør du meg ! Kjøp deg en iMac istedet. Jeg kan ikke skjønne at du skulle trenge noe bedre enn det til ditt forbruk. PS: Jeg tar gjerne imot donasjoner om du har penger å kaste bort xD Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) må være generøst familiefirma gitt, var teknisk tegner hos statoil før jeg skiftet til IT. kunne fint jobbe med prosjektfiler opptil en gig på maskinen jeg hadde da som var: 3,2ghz dualcore 8gb ram 800mhz 4x73gb sas raid 10 768mb vektor kort, usikker på merke 1024mb nvidia kort trenger du 12gb ram til programmer er det påtide revurdere programvaren du bruker om den virkelig er såpass lite utfyllende at du trenger ørten andre utenom. forøvrig burde vel også firmaet revurdere gi deg noe mer ansvarsfult enn sortere binders om du mener lagre filer du jobber med på et raid0 er bra plan. Endret 4. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 Har gjort noen forandringer, og med en pris på $6,260 som da er 35,200 kr, så vil jeg si at dette ikke er grovt mye da det vil koste meg like mye for en iMac. Trenger heller ikke betale skatt siden den kjøpes av firma, takk for tips, og dere andre kan finne dere noe bedre å gjøre... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 at en imac koster like mye betyr mer den er overpriser enn at den ikke er dyr du tenker vel på moms ikke skatt? som fortsatt må betales, kjøpe maskin for privatbruk gjennom firma for og spare momsen er mindre lovlig men det blir en annen diskusjon Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Dette virker som en maskin for nyrike oljerussere. World most expensive computer! Yes! With whale penis power button! Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 at en imac koster like mye betyr mer den er overpriser enn at den ikke er dyr du tenker vel på moms ikke skatt? som fortsatt må betales, kjøpe maskin for privatbruk gjennom firma for og spare momsen er mindre lovlig men det blir en annen diskusjon Ja, sorry, min feil, men har vært på telefon med tollen idag, og har ordnet opp i hve jeg måtte betale... Så må legge på 2500 kr for frakt da Dette virker som en maskin for nyrike oljerussere. World most expensive computer! Yes! With whale penis power button! Dette er jo ikke så sykt dyrt da, mange pc'er som ligger tett oppunder 40k nå for tiden.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 driten med kjøpe fra sånne små utenlandske sjapper er også at om noe skjer med den pcn så du må sende den inn, må du betale frakten begge veier som svir. skal du ha noe mer fancy enn standard har du f.eks alienware som du får i norge med service i norge også. Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 driten med kjøpe fra sånne små utenlandske sjapper er også at om noe skjer med den pcn så du må sende den inn, må du betale frakten begge veier som svir. skal du ha noe mer fancy enn standard har du f.eks alienware som du får i norge med service i norge også. Ja, jeg vet, men har tittet på Alienware, og har vurdert og kjøpe det, sto for ikke lenge siden mellom M15x og HP Envy, men falt på Envy'en, og da det står mellom stasjonære pc'er, så synes jeg fortsatt Alienware pc'ene ser litt drøye ut. Litt for mye "gamer" over de kabinettene. Dessuten har jeg også snakket med Maingear, og de sier jeg har muligheten til og sende PC'en til et par pcbyggere i Sverige som de samarbeidet med. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 trenger du 12gb ram til programmer er det påtide revurdere programvaren du bruker om den virkelig er såpass lite utfyllende at du trenger ørten andre utenom. forøvrig burde vel også firmaet revurdere gi deg noe mer ansvarsfult enn sortere binders om du mener lagre filer du jobber med på et raid0 er bra plan. Nå er det mye rart med oppsettet, men 12 GB er i seg selv ikke nødvendigvis så ekstremt ufornuftig, har selv 12 GB, nå skal det sies at jeg bare bruker ca halvparten, men når jeg betaler 1400 for 12 GB, og det erfaringsmessig er minne som er det viktigste om man vil holde liv i en maskin i noen år, så synes jeg ikke nødvendigvis det er så galt. (riktnok kunne jeg sikkert ha gått for 8 GB og nøyd meg med dual-channel) AtW Lenke til kommentar
Kasku Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 trenger du 12gb ram til programmer er det påtide revurdere programvaren du bruker om den virkelig er såpass lite utfyllende at du trenger ørten andre utenom. forøvrig burde vel også firmaet revurdere gi deg noe mer ansvarsfult enn sortere binders om du mener lagre filer du jobber med på et raid0 er bra plan. Nå er det mye rart med oppsettet, men 12 GB er i seg selv ikke nødvendigvis så ekstremt ufornuftig, har selv 12 GB, nå skal det sies at jeg bare bruker ca halvparten, men når jeg betaler 1400 for 12 GB, og det erfaringsmessig er minne som er det viktigste om man vil holde liv i en maskin i noen år, så synes jeg ikke nødvendigvis det er så galt. (riktnok kunne jeg sikkert ha gått for 8 GB og nøyd meg med dual-channel) AtW Har kun valget mellom 6, 12 eller 24 GB RAM på Maingear, og 24 GB er TOOOO MUCH, 6 GB kanskje litt lite, og 12 GB er også litt mye, men da 12 GB ikke er så mye mer enn 1200 kr dyrere enn 6 GB, så slar jeg til der... Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Har tatt en titt på sida til Maingear og sett på Shift (er sikkert den du tenker å kjøpe) og min mening er fortsatt det samme som flesteparten av svarene du har fått her. Maingear Shift er en maskin som er pakket med det beste av det beste, den er designet for overklokkere og "gamere" og den yter kun et par prosent bedre enn en maskin til halvparten av prisen, som du kan kjøpe og bygge selv her i norge, med mye bedre ordninger om noe skulle gå galt med komponentene. Til ditt bruk (hvis det du skriver ang. multitasking og arbeidsrelatert arbeid stemmer) er denne maskinen unødvendig kraftig, og nok en gang virker dette bare som en skrytetråd fra en fjortiss som har funnet ut at pengene han/hun tjente på den alt for godt betalte sommerjobben skal brukes opp på noe totalt ufornuftig. MEN, kos deg med maskinen PS! 6mnd etter du har fått maskinen er den utdatert, men ikke få panikk, det er fortsatt alt for mye maskinkraft til ditt bruk For å gjøre en test skal jeg (hvis jeg får tid til helgen) installere alle de programmene du har ramset opp og åpne samtlige av dem, bruke dem et par dager i strekk (dvs, åpne dem og la de være åpne samtidig) og se hvordan min ett år gamle maskin klarer seg. Tror nok det skal gå fint, gitt. Til sammenligning kan jeg nevne litt specs på min maskin; - Intel Q6600 - Asus P5K3 Deluxe - 4GB Corsair XMS DDR3 - Ati HD 4870 - Windows 7 x64 Lykke til med kjøp! *Edit* OBS! Holdt på å glemme det jeg egentlig skulle skrive: På side til Maingear har de noen "leveregler" de følger. Nr 2 lyder som følger: "You will never be oversold. If we think you may be spending more money than you should for your needs, we'll advise you of ways to save money. Conversely, if we think you may not have configured a PC for the performance you're looking for, we'll let you know about that, too. But we'll never pressure you." Enten så har du ikke nevnt behovene dine, eller så følger ikke Maingear sine egne leveregler spesielt godt Endret 10. november 2009 av XanderZ Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Did someone say overkill? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) På side til Maingear har de noen "leveregler" de følger.Nr 2 lyder som følger: "You will never be oversold. If we think you may be spending more money than you should for your needs, we'll advise you of ways to save money. Conversely, if we think you may not have configured a PC for the performance you're looking for, we'll let you know about that, too. But we'll never pressure you." Enten så har du ikke nevnt behovene dine, eller så følger ikke Maingear sine egne leveregler spesielt godt hadde han nevnt hvilke programmer han bruker ville de nok sendt han en kontorpc fra hp til en 10k. men her skal det kjøpes pc med nok ytelse til at ihvertfal 4stk kan gjøre jobben hans på den uten lag Endret 10. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Skjønner ikkje kvifor du går ned på spesifikasjonene? Vil du ikkje leike med dei store gutta du da? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 noen trenger bare en satans svær e-penis men klarer ikke å få den opp selv så de voldtar dropdownmenyer på div nettbutikker Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Did someone say overkill? Jeg tror ikke det. Nevnte jeg at denne maskinen er overkill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg