Gå til innhold

Helt syk maskin! "Maingear Shift"

Anbefalte innlegg

Maingear Shift er en helt syk PC, har lenge ønsket meg en, og må ha en god maskin som takler alt av spill og massiv multitasking, har funnet en hos Maingear, er godt på vei med å spare opp penger. :cool:

Men lurer på om jeg i det hele tatt får tak i en til Norge, og hvordan blir det med tanke på strøm? Har ikke de dumme amerikanerne 110v eller noe a? :hmm:

Vet folks om hva som må til for å konvertere den eller hvor jeg kan bestille en med 220v?

Her er specsa for de som lurer: :innocent:

Customizations:

Chassis: MAINGEAR SHIFT Chassis with Advanced Vertical Heat Dissipation

Exterior Finish: Brushed Black Aluminum with Acryllic and Matte Black Accents

Power Supply: 1.2KW Silverstone Zeus Modular Industrial Power Supply

Graphics and GPGPU Accelerator: 3x ATI® Radeon™ HD 5870 3GB Total GDDR5 in CrossFire™

Motherboard: EVGA X58 SLI Classified - CrossFireX Ready!

Processor: Intel® Core™ i7-975 Extreme Edition 3.33GHz

Processor Cooling: MAINGEAR / Asetek Maintenance-Free X120 Liquid Cooling

Memory: 12GB Kingston HyperX Triple-Channel DDR3-2000MHz Low Latency

MAINGEAR Redline Overclocking Service: YES! - Redline™ Overclock My System!

Hard Drive Bay One: 2x 160GB Intel™ X25-M Gen2 Solid State Drive

Hard Drive Bay Two: 2x 160GB Intel™ X25-M Gen2 Solid State Drive

Hard Drive Bay Three: 2.0TB Western Digital Caviar Black SATA 7200rpm 64MB Cache

Hard Drive Bay Four: 2.0TB Western Digital Caviar Black SATA 7200rpm 64MB Cache

Hard Drive Bay Five: 2.0TB Western Digital Caviar Black SATA 7200rpm 64MB Cache

Hard Drive Bay Six: 2.0TB Western Digital Caviar Black SATA 7200rpm 64MB Cache

RAID: RAID 0 - Increase and speed up your storage array (requires 2 or more identical drives)

Memory Card Reader: All-in-One Integrated USB 2.0 Flash Card Reader & Writer

Optical Drive One: 22X Dual Layer DVD RW Drive w/ LightScribe Technology

Optical Drive Two: 8X Lite-On SuperMulti Blu-ray/DVD Burner with Software

Audio: 8-channel High Definition Surround Sound Support Coax and Optical S/DIF Out

Network Adapter: Dual On-board Gigabit Ethernet

Network and On-Line Gaming Accelerator: EVGA Killer Xeno Pro Gaming Network Card PCI-E 128MB

Wireless Network Adapter: D-Link® Xtreme N™ DWA-160 USB 802.11n Wireless Adapter

Operating System: Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit

Security Software: Microsoft Security Essentials

Speakers: Razer® Mako™ 2.1 THX

Headphones: Razer® Piranha™ Headset

Keyboard: Razer® Lycosa™ Gaming Keyboard

Mouse: Razer® Mamba™ Wireless Laser Gaming Mouse

Web Cam: Microsoft LifeCam Cinema HD Webcam

The Final Finesse: Designed, Manufactured, and Supported in the United States - Flawless Craftsmanship and Wire Management

Angelic Service Warranty: Lifetime Labor and Phone Support with 3 Year Angelic Service

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Null problem med strømforsyningen. De aller fleste moderne strømforsyninger omstiller seg automagisk etter nettspenningen, og Silverstone-PSU'en takler alt fra 90 til 264 volt ifølge fabrikk-dataene.

Eneste jeg kan komme på er at amerikanerne har noen sære støpsler, men det er jo bare å bytte strømkabel om så er.

Lenke til kommentar
Link?

http://www.maingear.com/

Null problem med strømforsyningen. De aller fleste moderne strømforsyninger omstiller seg automagisk etter nettspenningen, og Silverstone-PSU'en takler alt fra 90 til 264 volt ifølge fabrikk-dataene.

Eneste jeg kan komme på er at amerikanerne har noen sære støpsler, men det er jo bare å bytte strømkabel om så er.

Ok, takk for svar, kan da ikke være så vanskelig og finne en ny strømkabel.

Lenke til kommentar

Du kan garantert bygge dette selv til en langt billigere penge.

edit: Jeg har aldri skjønt ekstremoppsett som dette. Du kan få en maskin som yter sikkert 90% av den maskina til halve prisen. Du betaler MYE for de siste prosentene.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Sikkert overprisa til helvete.

$10,952.98 :roll:

Skal sies at prisen ikke er liten, men jobben betaler halvparten, og denne PC'en har mer enn jeg kan få tak i å bygget selv, vis noen kan komme med et forslag til PC med lik ytelse og like bra kjøling, så skulle jeg likt å se det...

Bare å poste forslag.

Lenke til kommentar

Skal sies at prisen ikke er liten, men jobben betaler halvparten, og denne PC'en har mer enn jeg kan få tak i å bygget selv, vis noen kan komme med et forslag til PC med lik ytelse og like bra kjøling, så skulle jeg likt å se det...

Bare å poste forslag.

Beklager at det blir litt OT, men du skal ha en sært spesiell jobb hvis de går med på å betale 50% av en slik overkill PC.

Om du da ikke kalkulerer oljebrønner utenfor norskekysten så har du ikke under noen omstendigheter "bruk" for en slik PC... Men men jeg liker også å trykke på maks hos slike nettsteder som Maingear sine :)

Lenke til kommentar

Bare å poste forslag.

Beklager at det blir litt OT, men du skal ha en sært spesiell jobb hvis de går med på å betale 50% av en slik overkill PC.

Om du da ikke kalkulerer oljebrønner utenfor norskekysten så har du ikke under noen omstendigheter "bruk" for en slik PC... Men men jeg liker også å trykke på maks hos slike nettsteder som Maingear sine :)

Har 3 PC'er fra før av, en bygget selv, en gammel Dell XPS notebook, og nettopp bestilt meg en HP Envy 15.

Nå trenger jeg en pc jeg kan bruke i jobbsammenheng, som takler å kjøre opp mot 30 programmer samtidig (det er slit å lukke ett programm for å åpne ett nytt!), derfor 12 GB 2000MHz Ram.

Trenger fart for oppstart av PC, samt oppstart av programmer, derfor SSD-disker, trenger mye lagringsplass, derfor 8 TB plass, (driver med redigering av store filer)

BluRay disk for å kunne bruke den til å kjøre bluray filmene mine.

Eneste jeg er usikker på med denne PC'en er om jeg trenger en så kraftig prosessor.

PS. er familiefirma, så er ikke så urimelig at jobben betaler halvparten!

Lenke til kommentar
Altså, trenger du virkelig 4 SSD disker, du har vel ikke 600+ GB med programmer? Ser i en annen tråd at du ikke spiller, hva skal du da med 3x5870?

Har ikke 600 GB med programmer, men mellomlagrer prosjekter som er under utvikling på SSD diskene for å raskere kunne hente de opp.

Skal jeg heller kjøre 2 da? eller holder det med ett? Vil bare se filmene jeg lager og bluray filmene mine i best mulig kvalitet...

Endret av Kasku
Lenke til kommentar
Skal jeg heller kjøre 2 da? eller holder det med ett? Vil bare se filmene jeg lager og bluray filmene mine i best mulig kvalitet...

Ett slikt kort er kanskje det beste som finnes på markedet. Ett vil holde lenge!

Du skal ha et helt ekstremt behov for å trenge dette. Vil du være så snill å fortelle oss hva du skal bruke det til? (gjerne spesifer bedre enn "prosjekter")

Det der er veldig veldig lite datamaskin for pengene.. (mener nå jeg)

Lenke til kommentar

Først hvilke programmer bruker du egentlig? Kan ikke helt se nødvendigheten for noe kraftigere enn en dual cpu om du ikke jobber kontinuerlig med flere kraftige programmer samtidlig.

For å være ærlig så høres dette ut som en liten skrytetråd fra en fjortis, men du vet det er lov det også, men vær i alle fall ærlig da du blir fort avslørt.

Lenke til kommentar

Det lønner seg ikke å overdimensjonere komponenter eller antall. Innen man får utnyttet kapasiteten får man noe kraftigere til en langt rimeligere pris. Da sitter man med kostbart søppel.

Jeg har en eske med flere 160 GB harddisker som jeg aldri tok i bruk. De ligger fremdeles uåpnet i sin antistatiske emballasje. Det virket som en god ide for 4 år siden da jeg fikk en grei pris 650,- stk men jeg rakk rett og slett ikke å utnytte de før de var utrangert. Jeg har benyttet noen av de jeg kjøpte, men jeg har flere uåpnede enn jeg brukte.

Nå kan man få en enplates 500 GB disk for 350 kr. Med andre ord har jeg betalt flerfoldtige tusen for noe som i dag har mye mindre verdi. Jeg har et bruksområde til diskene, men det ville vært mye mer fornuftig å investre etter behovet.

Uavhengig av hvor god økonomi man har så er det dumt å sløse enten man er klar over hvordan penger blir til eller ikke (money mechanics). Samme hvor mye verdier en har å rutte med så kan man investere de for fremtidig gevinst. Det lønner seg å dekke behovet og spare resterende til fremtidige innkjøp.

EDIT:

Kan skjønne i7 975 og brukbart skjermkort, men SSD til 16 lapper og snurredisker til 6-7k er vel ingen god investering.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Her er en liste over programmer jeg bruker jevnt

InDesign CS4

Dreamweaver CS4

Flash CS4 Professional

Photoshop CS4 Extended

Illustrator CS4

Fireworks CS4

Acrobat 9 Pro

Chief Architect Full + Interior

VLC

Microsoft Exel

Microsoft Word

Microsoft PowerPoint

Microsoft Visual Studio 2010 Beta 2

Kan skjønne i7 975 og brukbart skjermkort, men SSD til 16 lapper og snurredisker til 6-7k er vel ingen god investering.

Greia er ikke om det er en god investering, men har mye som trenger lagringsplass. Men jeg går for single skjermkort, og skal se om det holder med 6 TB HDD + 640 GB SSD.

Lenke til kommentar

Crossfire er ikke noen vits i. Du får bare 10% bedre ytelse av kort nr. to. Og må si meg enig, var ikke akkurat noen spesielt krevende programmer du skulle kjøre. Og som sagt, en pc til 80-90 høvdinger er bortkastet penger. Kjøp heller en Ailienware pc og heller gå i innkjøp av en server eller noen eksterne hdd til lagring av store filer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...