Xanman Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har drukket CB julebrus hver jul siden jeg ble født. Det er den eneste julebrusen i mitt hjerte Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 faen er opplegget med å IKKE ha rød julebrus.. rødt er jul.. blir ikke julebrus hvis den ikke er rød.. som om vil skulle hatt gul cola... , eller svart appelsinbrus... savner Viking sin julebrus, 15 år siden jeg smakte den sisst men kjenner savnet hver jul Det har med tradisjoner å gjøre, så det er ikke noe galt i å si at man foretrekker Brun Julebrus. Hva er så rødt med julen? Drakten til julenissen? Isåfall kan man si at juletreet har en brun stamme, derfor _skal_ julebrusen være brun, det blir like dumt. Og gul Cola? Det har dem laget faktisk, og den het Coca-cola orange: Lenke til kommentar
discostu Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kjøpte grans julebrus uten sukker idag, julebrus X eller noe het den. Kurrant på smak, har ikke drikki julebrus på 4 år Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nokon som har sett Borg julebrus i Bergen? Eg har sett vanleg Borg-brus rundt omkring, men dei var visst ikkje sikre på om dei tok inn julebrusen. Vil teste den, skal visst vere ganske god blant dei raude. Jul handlar m.a. om god mat (for mange). Til god mat er det naturleg med god drikke, god brus. Julebrus. Eg drit ein lang marsj i fargen og kvar brusen er frå, bare den er god, og det meiner eg alle andre burde gjere òg. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Helt enig, blås i fargen, bare den er GOD. Har du en Rimi eller Ica i nærheten, de skal ha det. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 AAS julebrus må være den beste. Prøvde den etter å ha hørt om Julebruskongen, og må si meg enig med han. Lenke til kommentar
SML Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg syns faktisk Simba julebrus til litt under 10 kroner er den beste. Lenke til kommentar
Gege Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Som vestlending har jeg vært vandt til Grans Julebrus. En dag da jeg handlet på ICA Maxi så jeg Hamar Lillehammer bryggeri sin julebrus og bestemte meg for å prøve denne. Må si jeg ble positivt overraska og den smaken minte meg om noe fra barndommen. Så jeg dro tilbake og kjøpte en six-pack av den. Tror ikke det blir den siste i år heller. Lenke til kommentar
fox Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hva med å poste bilder av ulike merker? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eg drakk ei flaske Coca Cola-julebrus i helga. Den er faktisk ikkje så verst i små mengder. Eg har òg testa Hamar/Lillehammer i eit par år (både plast og glas), og uansett kor lite eg vil, minner det mistenkeleg mykje om Ringnes sin eigen raude julebrus. Eg har òg samanlikna Villa og Arendals julebrus side om side, og den einaste forskjellen eg kan finne på desse to er fargen. Så, lurar Ringnes oss (dei lagar alle fire nevnte brusar)? Til min årlege julebrustest har eg vore rundt omkring i Bergen og samla: - Hamar/Lillehammer (glas) - Aass (glas) - Hansa (glas) - Ringnes (plast) - Lerum (plast) Grans er lett å få tak i, Dahls burde vel vere gjennomførleg (Bunnpris Korskirkeallmenningen var eit heitt tips i fjor). Nokon som har tips til fleire variantar eg kan få tak i i området (bekrefta tips er fint ). Som vestlending har jeg vært vandt til Grans Julebrus. Grans Bryggeri ligg i Sandefjord. Varer frå Grans vert kun solgt gjennom Rema 1000, og du finn Grans-drikke i store delar av landet i nevnte butikkkjede. Så den er ikkje eksklusiv for vestlandet. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Suveren. Billigdritt som Grans er ikke i nærheten. edit: Dette er altså EC Dahls Endret 25. november 2009 av Attityd Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Suveren. Billigdritt som Grans er ikke i nærheten. edit: Dette er altså EC Dahls Dahls koster da ingenting? Hva som er billig og dyrt varierer etter hvor i landet du er. Her i Trondheim er det jo Dahls som er billigst (i alle fall blant småflaskebrusen). Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hæ? På Reman her selges Dahls til 11 KR, 10 på noen andre og 9 på Rimi eller noe. Dette er en økning på noen kroner fra i fjor, men Grans koster da bare 5 eller 6 KR? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Den brune fra hamar/Lillehemmer på glassflaske er den beste brusen! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Attityd: Hvor i verden er dette? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 hamar/lillehammer julebrus Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Rudolf og Nissens julebrus er best. E. C. Dahls er den beste brune. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Eg meiner Dahls og Coop partybrus smakar veldig likt. Har andre testa dette? Dahls heile året! Rudolf og Nissens julebrus er best. Kven lagar den? Høyrer den til ein spesiell del av landet? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Attityd: Hvor i verden er dette? Trondheim... Copp Partybrus er rimelig likt ja, men kan ikke erstatte julebrusen 100 %. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Attityd: På bunnpris tar de 7 kroner pluss pant. Jeg antok at det var en krone billigere på rema, men kanskje ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå