brgr Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Selvsagt Hehe. Gikk litt fort i svingen kan du si, men rettet det nå. Copy, paste tar jo ikke å øker talle mitt når jeg gjør sånt :'( Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg fikk ikke til løsningen din er jeg redd (er jo helt novise da), også lurer jeg på noe. Dersom jeg skulle bruke : "If brukernavn = b1 AND p1 Then" osv., da må jeg vel spørre om brukernavn og passord på èn gang? Prøver bare å skjønne koden . Nå kommer jeg som sagt i alle fall fram til spørsmålet om passord. Hvordan får jeg inne passord på brukerne Per, Kari og Geir? For øyeblikket vises det til kun ett passord, og det blir jo bare surr. Programmet gir seg på en måte etter at jeg har kommet til inputbox for passord; uansett hva jeg skriver får jeg ingen respons; verken som feilmelding eller noen av msgboxene. Det skal selvsagt være "If brukernavn = b1 AND passord = p1 Then" Det jeg altså mener er følgende brukernavn = inputbox(prompt ...) passord = inputbox(prompt ...) Du har da gitt variablene verdier, da burde det være en smal sak å teste mot de hardkodede variablene b1, b2, b3 og p1, p2, p3. Hvor b1 er brukernavn1 og p1 er passord1. Så lenge brukernavnet ikke er likt verken b1, b2 eller b3 og samtidig er likt passordet som tilhører den brukeren, faller man ut av løkken og får meldingen "Screw You!". Men jeg har som sagt ikke kodet på år og dag, logikken er enkel, men funksjonene kan jeg jo ikke lenger. Jeg ser forresten ingen grunn til at den koden du har skrevet ikke skal fungere, den ser for meg kjørbar ut. Du får ingen som helst melding om noe som helst? Ingen msgbox som dukker opp, noe som helst sted? Lenke til kommentar
DontTouchMyPhone Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Hei igjen! Fikk ikke opp noen feilmelding, bare stoppa. Men koden fungerer nå; så tusen takk til alle som har brukt tid på å hjelpe meg. Jeg skal igang med flere oppgaver snart, og dersom jeg møter på noe jeg ikke skjønner, kommer jeg nok til å spørre om mer. Kjempefint at dere også tar dere tid til å forklare koden, slik at en nybegynner som meg har sjans til å lære litt også. Virkelig et bra forum det her; få eller ingen som sier "Å herregud, skjønner du ikke det engang...!". Og det er unektelig godt å slippe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå