hondapower Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har noen merkelige problemer. har to selvbygde maskinger i hvert sitt coolermaster stacker kabinett. Disse står på hjul på gulvet å når jeg skal vaske "orntlig" så triller jeg disse ut i gangen. Dette er tredje gang nå hvor maskinene har nektet å fungere etter å ha blitt trillet tilbake å koblet opp igjen. Skjønner ingenting jeg.Er det en "gal" måte å koble maskiner på? Kobler alle kontakter i , så strøm , å så trykke start. Den ene maskina med amd phenom og nvidia hk starter og så slår seg øyeblikkelig av igjen , på , osv. den andre med intel e8500 og p45 hk er helt død og nekter å starte med powerbryter på kabinett eller den kule knappen på hk. har ikke funnet ut hvordan en resetter bios på denne , da jeg ikke finner noe batteri , men som sagt, lysene lyser på hk men ingen reaksjon , verken på vifter eller disker. Begge er urørte med nøyaktig samme tilkoblinger som de hadde før flytting..HK minne og cpu på begge er nettopp blitt skiftet for 4 måneder siden da forrige flytting også førte til døde maskiner. Trenger hjelp da dette begynner å bli dyrt! Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det kan være noe galt med strømforsyningen. Har vært borti PSU er som må "lades opp" en stund før de begynner å fungere. Har også hatt prob. med å starte en maskin når PSU var for svak. Denne maskinen startet og fungerte tilsynelatende fint etter å ha trykket på power-knappen et titalls ganger. Spørsmål: Har maskinene stått på kontinuerlig før du skrudde av og begynte å flytte på dem? Hvis maskinen er "treg" å starte kan det være for svak PSU som nevnt. Prøv å bytte PSU og se om det gjør noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå