Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinene tåler ikke å flyttes?

Anbefalte innlegg

Jeg har noen merkelige problemer. har to selvbygde maskinger i hvert sitt coolermaster stacker kabinett. Disse står på hjul på gulvet å når jeg skal vaske "orntlig" så triller jeg disse ut i gangen.

Dette er tredje gang nå hvor maskinene har nektet å fungere etter å ha blitt trillet tilbake å koblet opp igjen. Skjønner ingenting jeg.Er det en "gal" måte å koble maskiner på? Kobler alle kontakter i , så strøm , å så trykke start. Den ene maskina med amd phenom og nvidia hk starter og så slår seg øyeblikkelig av igjen , på , osv. den andre med intel e8500 og p45 hk er helt død og nekter å starte med powerbryter på kabinett eller den kule knappen på hk. har ikke funnet ut hvordan en resetter bios på denne , da jeg ikke finner noe batteri , men som sagt, lysene lyser på hk men ingen reaksjon , verken på vifter eller disker. Begge er urørte med nøyaktig samme tilkoblinger som de hadde før flytting..HK minne og cpu på begge er nettopp blitt skiftet for 4 måneder siden da forrige flytting også førte til døde maskiner. Trenger hjelp da dette begynner å bli dyrt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være noe galt med strømforsyningen. Har vært borti PSU er som må "lades opp" en stund før de begynner å fungere.

Har også hatt prob. med å starte en maskin når PSU var for svak. Denne maskinen startet og fungerte tilsynelatende fint etter å ha trykket på power-knappen et titalls ganger.

Spørsmål:

Har maskinene stått på kontinuerlig før du skrudde av og begynte å flytte på dem? Hvis maskinen er "treg" å starte kan det være for svak PSU som nevnt.

Prøv å bytte PSU og se om det gjør noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...