Misantropen Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Har en Core 2 E6600 og 2x1GB 667 minne + noen disker jeg gjerne skulle fått opp og kjøre igjen på et billig hovedkort som kan stå å gå 24/7. Samme om det er atx eller micro-atx. Har brukt et nForce 680i som har takket for seg. Har også prøvd med et nforce 750, men dette var noe ræl som ikke klarte detektere SATA-diskene ordentlig. Så jeg lurer da på, er f.eks. et G31-basert mAtx kort godt nok? Ytelse er ikke overvettes viktig, men at det klarer detektere diskene mine og bruke cpu og minne jeg har er et must. Lenke til kommentar
knut ivar Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har en Core 2 E6600 og 2x1GB 667 minne + noen disker jeg gjerne skulle fått opp og kjøre igjen på et billig hovedkort som kan stå å gå 24/7. Samme om det er atx eller micro-atx. Har brukt et nForce 680i som har takket for seg. Har også prøvd med et nforce 750, men dette var noe ræl som ikke klarte detektere SATA-diskene ordentlig. Så jeg lurer da på, er f.eks. et G31-basert mAtx kort godt nok? Ytelse er ikke overvettes viktig, men at det klarer detektere diskene mine og bruke cpu og minne jeg har er et must. hepp. jeg har et Evga 680i SLI kort med E6600 som jeg skal bytte ut med et mulig Evga X58 LE kort nå. Er du intr kan du få kjøpt dette av meg så fort jeg har fått satt opp ny puter Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 komplett har et P45 NEO-F, P45,S-775,DDR2, 1600FSB på demovarer til 430kr Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 G31-basert mATX skal være godt nok. Intel sine brikkesett er bunnsolide, selv de billige. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 komplett har et P45 NEO-F, P45,S-775,DDR2, 1600FSB på demovarer til 430kr Ja, men dessverre var det uten kabler, noe jeg tror jeg faktisk trenger denne gangen. Bestilte et Asus G31-basert hovedkort, med "5000Hrs VRM Solid Capacitors" til den svimlende sum av 384kr. Fant ut jeg trengte et PSU også, da den gamle Enermax 400w ikke helt holder koken mer. Vi snakker "gamletypen" PSU, som har relativt dårlig med strøm på 12v rails, samt at det mangler nødvendige kabler nå. Jeg synes ikke nvidia hovedkort er spesielt bunnsolid nei, er derfor jeg bare skrinlegger det. Til lek og moro fungerer de greit nok. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 G31 fungerte som gull det! Da skal Nforce-kortene på dynga - virker nesten som de er selvdestruerende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå