Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Noe sier meg at det ikke kommer til å skje noe med prisguiden. De venter simpelheten til alle har gått lei av å klage, for å så kunne si: "Ingen klager, det er ergo ikke noe galt med prisguiden" Jeg for min del har gitt opp å bruke prisguiden. De klarte å ødelegge den gode prisguiden de hadde. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Noe sier meg at det ikke kommer til å skje noe med prisguiden.De venter simpelheten til alle har gått lei av å klage, for å så kunne si: "Ingen klager, det er ergo ikke noe galt med prisguiden" Jeg for min del har gitt opp å bruke prisguiden. De klarte å ødelegge den gode prisguiden de hadde. Ditto, har sluttet å bruke den, og som sagt tidligere, det ser ikke ut til å være noen vilje eller kunnskap til å forbedre situasjonen. Hvorfor er ikke v2 pre-alpha versjonen fjernet fra jordens overflate for lenge siden? De kan prise seg lykkelige for at ingen nyhetssider eller blogger har tatt opp saken og gjort fullstendig narr av hele opplegget. Designet er tilogmed ikke bedre eller mer oversiktelig, det er ikke en gang plass til like my informasjon på siden som før. Hurra! Lenke til kommentar
dios Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvis man bruker prisguiden fra f.eks. akam.no, så får man den gamle versjonen, så det kan jo være at de ser på brukstallene under ett og tror det er okay. Det er lite som slår https://prisguiden.no/blits.html, https://prisguiden.no/digitalkamera.html, https://prisguiden.no/minnekort.html, https://prisguiden.no/objektiv.html, https://prisguiden.no/speilrefleks.html og https://prisguiden.no/stativ.html i ren tilgjengelighet. Men for de som er interessert i annet enn fotoutstyr er det helt håpløst. Jeg har sagt min mening om det mange nok ganger nå, tror jeg. Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg har sagt min mening om det mange nok ganger nå, tror jeg. x2 Hele opplegget er så langt under pari at jeg skemmes på Eddas vegne. Virker som om utviklerne har gjort jobben, og nå stikker innom for å lese en og annen tilbakemelding for å svare at "dette er under planlegging" eller "vi jobber med å få dette implementert fra leverandør". Nå er jo fortsatt linken til v1 tilgjengelig på toppen av siden, men til og med den har jo mistet noe funksjonalitet etter hve jeg forstår... Jeg stikker av og til innom nye prisguiden (en gang eller to i uka) for å se om det er positiv utvikling å spore, men svært lite har skjedd siste 4-5 ukene. For tiden vingler jeg litt mellom kelkoo og v1 når jeg handler, men det irriterer meg hver gang at de ikke klarte få v2 hvertfall halvveis brukbar for bruk/søk før jul..... Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Fjern den nye prisguiden helt og gå tilbake til den gamle, den funker jo perfekt og er mye mer oversiktlig, heller det enn at det bare skal se moderne ut, for det er bare det som er forskjellen, og selvfølgelig det at den nye prisguiden ikke er brukbar og jeg får fnatt av å prøve å finne et bestemt produkt... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Den gamle var ikke perfekt, men betaversjon 2.0 kom ut alt for tidlig. Jeg var en av de "heldige" betatesterne, og kan vel konkludere med at det er samme alpha-versjon vi ser nå som dem vi fikk tilgang til for 3-4 mnd siden.. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 ***Jeg antar at det er oppegående herrer og kvinner hos Edda Media, så hvorfor i all verden dette ikke har skjedd ennå, kan jeg ikke begripe. *** Vel, "journalistene" skriver jo ikke artikler, så det er vel for mye å håpe på at "utviklerne" skriver kode... Tipper de fleste er for opptatt med å selge annonser, uten innhold i artiklene blir det jo masse plass til reklame! Enig med alle som poster her, dette er langt fra lanseringsklart. Det er uoversiktlig, dårlig designet, tungvint å bruke og det bærer preg av at det er tatt aaaaltfor mange snarveier (uten at det har gått så fort av den grunn) Lenke til kommentar
gsn Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Må si meg enig med de fleste andre her, ser ikke nytten ved den nye prisguiden. Selv om det er lenket til den gamle har jeg likevell slutttet å bruke prisguiden jevnt over.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Den gamle var ikke perfekt, men betaversjon 2.0 kom ut alt for tidlig. Jeg var en av de "heldige" betatesterne, og kan vel konkludere med at det er samme alpha-versjon vi ser nå som dem vi fikk tilgang til for 3-4 mnd siden.. Tiltredes, var også en såkalt "heldig" betatester og ca 2 - 3 uker testing med betabrukere er jo hårreisende. Rakk faktisk ikke engang å gjøre skikkelig testing. Når de først plukket ut "frivillige" betatestere, så burde man minst ha et forsvarlig testopplegg. I realiteten viser det en utviklerkompetanse på et særdeles lavt nivå. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Skulle ønske handlevogn fungskonen kunne virke Problemer med handlevognen. - Får ikke sammenlignet produkter. - Får ikke slettet produkter - Får ikke vist totalsum av alle produkter, med alle på rimeligste butikk. - Får ikke søkt på andres vogner. - Får ikke valgt antall av en vare! - Kjøp varene hos xxx knappen er borte. Kan ikke v1 bli standart igjen med en handlevogn som virker! Endret 22. desember 2009 av martin808 Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Bortsett fra alle feilene er det største problemet til den nye prisguiden at den krever så hinsides mye klikking! Don't make me click! Få ned klikkmengden: Sett pris og ikke popularitet som standard sortering. Jeg må bestandig klikke på denne, det er tross alt en pris og ikke "popularitetsguide". Se om dere kan omstrukturere / flate ut kategoritreet litt. Det er utrolig mange klikk som må til for å komme til f.eks. cpu. Vis fornuftige standardverdier i filtrene slik at de fleste slipper å klikke på "Vis alle". Jeg vil anta at flere er interessert i å filtrere på f.eks. Core i7 istedenfor Sempron i dag. Om dere ikke får til dette med en gang, så for guds skyld sorter filtervalgene alfabetisk! Det er grusomt å finne valget man er ute etter når de står hulter til bulter. Endret 22. desember 2009 av Kimble Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 enig! må klikke alt for mye... om jeg leter spesifikt etter alle HD5870 må jeg trykke vis alle for så få en laaaang liste med masse møkk som er utgått for lengst, og så scrolle i evigheter til jeg finner den og klikke igjen... den fine dropdownlisten fra vers.1 var mye bedre en å ha all sorteringen på siden... eller er hele greia overdesignet, det er rotete og mye som stjeler oppmerksomhet, samt at det er mangel på luft har nesten helt sluttet å bruke prisguiden og de få gangene jeg gjør det nå bruker jeg vers.1 Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Skjønner at dette kanskje ikke er rette forum for denne diskusjonen, men jeg kan ikke la være, diskusjon er diskusjon, uansett hvor. Må si at pris-sorteringene er kanskje de mest ubrukelige noen sinne. Kunne de ikke i det minste sett på finn.no eller lignende for bedre eksempel? Der kan man skrive inn maks-pris, og i det hele tatt velge minimum og maksverdier for flere valg, isteden for innenfor et snevert området. Er dette et studentprosjekt eller? I så fall: Flinke studenter, men nå har dere vel tatt dere litt for mye vann over hodet? PS: moro video om HCI Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Nå får jeg ikke logget inn er det på grunn av hele greia er fucka eller pga de fikser feil Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Er det noen som kan være så snille og forklare meg en steg for steg metode, hvordan komme seg inn på interne nettverkskort (ikke trådløse) på Lenke til kommentar
dios Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er det noen som kan være så snille og forklare meg en steg for steg metode, hvordan komme seg inn på interne nettverkskort (ikke trådløse) på Ja. Steg 1: Velg deg en nettbutikk eller tre som du stoler noenlunde på, eller som en venn eller god bekjent har anbefalt deg. Steg 2: Gå inn i nettbutikkens liste over datakomponenter. Steg 3: Gå inn på nettverkskort. Steg 4: Sorter på pris. Hvis du fortsetter å bruke prisguide.no, så medfører det bare oppmuntring til de som vurderer vellykkheten av endringene. Det er et svakt håp at manglende bruk vil medføre at noen med avgjørelsesmyndighet sier "å, søren, her er det noe som ikke fungerer". Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Hmmm kanskje ett oppslag på vg.no hadde gitt Edda Media ett saftig spark bak! Stygt å si det men etter att hardware (Idag kalt Tek.no-Nettverket) ble solgt så går ting nedom og hjem! Hadde det ikke vært for Diskusjon.no så hadde jeg aldri besøkt noen av sidene. Prisguiden er ubrukelig og totalt ødelagt, eier ikke programmererne yrkesstolthet? Lenke til kommentar
dios Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Prisguiden er ubrukelig og totalt ødelagt, eier ikke programmererne yrkesstolthet? Det er sjelden programmererne som bestemmer når et produkt lanseres, det er vel vanlig kun i enkeltmannsforetak. Dette er en tabbe gjort av ledelsen, ikke av de ansatte. Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Tjah.. diskusjon.no er nå ikke så mye å skryte av det heller, men det er det nermeste vi kommer et godt norskt nettsamfunn på enkelte områder. Andre områder/interesse-felt har gode aktive forum og nettsider heeelt uavhengig av diskusjon.no/edda media, og godt er det... Helt ærlig så fatter jeg ikke hva/hvem/hvordan prisguide v2 kunne slippe ut av sekken i nåværende tilstand (og langt mindre i den tilstand den var da den BLE sluppet). "hue under armen og armen i bind....." Om noen har et par alternative forslag til data/hardware/overklokking-relaterte norske forum, så kom med de Jeg skjønner godt at utviklerne/bug-fikserne ikke gir mye lyd fra seg. Jeg er overbevist om at de gremmes over å måtte slippe prisguiden uten en reell betatesting. 2-3 uker var på langt nær nok til å adressere en BRØKDEL av de tilbakemeldingene de fikk inn i løpet av de første par dagene av beta-testen. Fy skamme på seg EDDA, for å rasere et ellers greit tilbud. Jeg er heller ikke imponert over resultatet av utviklingen av prisguide v2. Noen sa et sted at utviklingen har pågått siden 2007... på to år burde man vente bedre av et såvidt "viktig" prosjekt. Jeg er irritert og frustrert. Har vært det siden jeg plytselig fannt ut at betatestingen var noe helt annet enn det det burde være, og jeg gremmes over å ha vært en del av noe som bare fantes på papiret... Vi fikk ingen sjangs til å hjelpe til å klargjøre produktet for full utrulling. Vi fikk lagt inn en del kritiske feil i tilbakemeldings forumet, men utviklerne/koderne fikk aldri sjangsen til å jobbe med å utbedre det før katta var ute av sekken Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Er det noen som kan være så snille og forklare meg en steg for steg metode, hvordan komme seg inn på interne nettverkskort (ikke trådløse) på http://old.prisguide.no / http://old.prisguide.no/cat.php?cat_id=263 Endret 11. januar 2010 av meitemark Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå