Gå til innhold

Nå er nye prisguide her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når grunnleggende funksjoner ikke funker i både den gamle og den nye versjonen, så burde dere ikke anbefale folk å bruke de. Hvorfor har dere egentlig fjernet handlevognen i v1.1? Hvorfor har dere fjernet det meste, eller om ikke alle, av søkekriteriene i v1.1? Hvorfor er popularitet default i v2? Er ikke hele poenget med prisguiden å finne lavest mulig pris?

Lenke til kommentar

Denne "oppgraderingen" har nå pågått så lenge og ødelagt så mye at jeg mistenker de som står for linken mellom prisguide og nettverket her, for å prøve å ødelegge samarbeidet. Det ER ikke så vanskelig å få noe til å fungere, eller å gå tilbake til det som en gang fungerte veldig bra. Jeg velger å tro at det ikke finnes noen vilje til å bedre dette.

Hvorfor de ikke sier noe til oss derimot er for meg veldig uforståelig!

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Og man kan jo begynne lure på hvem som har ansvaret her... Det virker jo helt statlig i styringa her. Like ubegripelig hjelpesløst som NAV...

Det er nå gått over en måned, og selv om det faktisk har skjedd visse forbedringer (plastring), er det mest å anse som gaffa-taping av et sprukket hurtigbåt-skrog. Det er vel på en måte tett ei stund, men du bør ikke begi deg ut på sjøen!

Om det er noen i "administrasjonen" som er i stand til å ta i mot et godt råd?:

-Få v1.1 tilbake med full funksjonalitet

-Trekk v2(a) fra offentligheten (den er i ferd med å bli en skamplett)

-Sett koder/utvikler teamet i arbeid på en mer målrettet måte (patching av noe som er fundamentalt feil funker ikke)

-Behold et begrenset alfa/beta tester team av brukere (et par-tre hundre engasjerte og aktive prisguide-brukere) og sørg for at de har god komunikasjon med utvikler teamet

-Relanser prisguide v2(RC2) om noen måneder når ting fungerer nogen lunde greit

Men som det nå ser ut er det vel best å bruke svenske-prisguide og bestille poste restante svenskegrensa (for oss som bor rimelig nært) eller rote rundt med kelkoo igjen (ikke bra, men enklere i bruk/riktigere treff enn prisguide v2 om man er på forholdsvis vide søk).

Jeg begyner miste trua på at prisguide v2 noen gang blir et godt alternativ, og den øredøvende stillheta fra de som jobber med den indikerer for meg at det alt for mye å ta tak i til at dette prosjektet kommer i havn på en grei måte i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Enig med ovenstående. Her har det virkelig blitt gjort fundamentale feil ett eller annet sted i administrasjonen. Det er greit å utvikle konsepter videre, men det er ikke greit å lansere dette i stedet for en fungerende løsning før den faktisk er klar til lansering. Og det er i ALLE FALL ikke greit å ødelegge den gamle løsningen først.

Må fikses, dette er amatørmessig.

Lenke til kommentar
men det er ikke greit å lansere dette i stedet for en fungerende løsning før den faktisk er klar til lansering. Og det er i ALLE FALL ikke greit å ødelegge den gamle løsningen først.
Amen. Nye prisguide kan oppsummeres i tre ord: Tragisk. Patetisk. Oooooog: Elendig.
Lenke til kommentar

Det er jo utrolig at ingen har tatt tak i dette, saken har jo vært kjent i flere dager! Når en bedrift plutselig har en kritisk funksjon som ikke lenger fungerer, da setter man seg ikke ved tegnebordet for å se hvordan man skal designe en ny løsning. Man løper til backuparkivet, laster opp siste fungerende versjon og jobber derfra.

Jeg antar at det er oppegående herrer og kvinner hos Edda Media, så hvorfor i all verden dette ikke har skjedd ennå, kan jeg ikke begripe.

Anbefaler alle å registere seg på Edda Media feedback, og stemme opp saken her.

Lenke til kommentar
vel, en når det også via en feit tab merket "feedback" på venstre side når en er inne på prisguide.no, så sant en ikke benytter noscript eller lignende ;)

Hvis man har holdt på med internett i noen år og har sett seg lei på at alskens sider skal ha makt over hvordan ting ser ut eller nettleser oppfører seg, så bruker man noscript, og er veldig forsiktig med å legge til nye sider i whitelist.

Og for de som har brukt prisguide så lenge den har vært der, har det logiske stedet for å gi tilbakemeldinger vært på dette forumet (ikke denne kategorien), og det har da vært her man sier i fra om ting. Det er tross alt et eget forum her for tilbakemeldinger til prisguiden, og der har det ikke vært noen som helst aktivitet fra utviklere her. Det korrekte ville vært å vise til edda sitt feedbackforum fra den kategorien (jeg har gjort det nå) slik at klager eller forbedringer kunne vært tatt opp der fremfor at folk har mast på dette forumet siden lansering.

Hvor mange klager tror du ville vært i denne tråden hvis det i første eller andre post hadde vært en lenke til edda sitt forum? Selvfølgelig ville det vært noen fra de som poster først og ikke tenker siden, men det ville helt klart vært færre.

Endret av meitemark
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk funnet like stor "nytte" av å poste her som på feedback forumet (jeg var/er i det "ubenyttede" beta-tester teamet som fikk lagt inn et par hundre punkter på "dette fungere ikke-lista" de første to ukene før de plytselig(!) bestemte seg for å rulle ut v2 uten å egentlig fikse noe av det som ble klaget på).

Feedback fra utviklerne er heller sparsom på der også, så ikke få store forhåpninger....

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk funnet like stor "nytte" av å poste her som på feedback forumet (jeg var/er i det "ubenyttede" beta-tester teamet som fikk lagt inn et par hundre punkter på "dette fungere ikke-lista" de første to ukene før de plytselig(!) bestemte seg for å rulle ut v2 uten å egentlig fikse noe av det som ble klaget på).

Feedback fra utviklerne er heller sparsom på der også, så ikke få store forhåpninger....

Jeg tror den beste feedbacken de kan få er færre brukere.

Slutt å bruke prisguiden, alle som en.

Edda Media har tydeligvis ikke tenkt å ta brukernes ønsker til etterretning, og da må brukerne gjøre det som faktisk funker:

Stem med føttene.

Det vil etterhvert kanskje merkes på reklameinntektene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...